Nieuwe ontwikkelingen op BOXER gebied

Gestart door Ace1, 02/11/2013 | 15:37 uur

A.J.

Citaat van: Zander op 07/06/2018 | 19:52 uur
Die Boxer is veel te belangrijk gemaakt.
Dit terwijl de CV90 veel veelzijdiger en mobieler is.
De cv90 kan als familie voor vele taken worden uitgerust en ingezet. Dit terwijl de Boxer slechts een goed gepantserde taxi en absoluut geen gevechtsvoertuig is.

Klopt, maar daar was die bak dan ook initieel voor aangeschaft... Voor logistiek, genie, gewondentransport en commando bak... Maar ja, we moesten vanwege de bezuinigingen zo nodig op wieltjes gaan vechten...

A.J.

Citaat van: StrataNL op 07/06/2018 | 18:50 uur
Eigen ontwerp, de lvkv40 heeft verouderd onderstel en verouderd kanon/radar.

Onderstel van CV90 mk3/4 en een nieuw kanon + sensoren erop. Laat TNO maar uitzoeken welke combi het beste is. Belangrijk dat het kanon een grotere elevatie heeft dan op de normale CV90.

Ik ben bang dat het CV-90 onderstel niet stabiel genoeg is vanwege het relatief geringe gewicht. Het Leo-1 onderstel van de PRTL zat eigenlijk al op de grens vwb gewicht.

Zander

Citaat van: StrataNL op 07/06/2018 | 18:50 uur
Eigen ontwerp, de lvkv40 heeft verouderd onderstel en verouderd kanon/radar.

Onderstel van CV90 mk3/4 en een nieuw kanon + sensoren erop. Laat TNO maar uitzoeken welke combi het beste is. Belangrijk dat het kanon een grotere elevatie heeft dan op de normale CV90.

Die Boxer is veel te belangrijk gemaakt.
Dit terwijl de CV90 veel veelzijdiger en mobieler is.
De cv90 kan als familie voor vele taken worden uitgerust en ingezet. Dit terwijl de Boxer slechts een goed gepantserde taxi en absoluut geen gevechtsvoertuig is.
People are sheep

StrataNL

Citaat van: Parera op 07/06/2018 | 17:52 uur
Dus SPAAG op basis van de CV-90 dan kom je dus uit op de Luftvärnskanonvagn (lvkv) 9040. Geen 35 mm maar een 40 mm kanon, haalbaar voor de KL of moeten we dan een eigen ontwerp maken met de 35 mm ? Cheetah-light?
Eigen ontwerp, de lvkv40 heeft verouderd onderstel en verouderd kanon/radar.

Onderstel van CV90 mk3/4 en een nieuw kanon + sensoren erop. Laat TNO maar uitzoeken welke combi het beste is. Belangrijk dat het kanon een grotere elevatie heeft dan op de normale CV90.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 07/06/2018 | 16:56 uur
Cv90 biedt genoeg ruimte voor groei. Er is niet echt een alternatief. Ik begrijp niet hoe de boxer er zo is uit komen te zien als blijkt dat vrijwel elke montage van een wapensysteem het niet meer trein transporteerbaar maakt.

Dus SPAAG op basis van de CV-90 dan kom je dus uit op de Luftvärnskanonvagn (lvkv) 9040. Geen 35 mm maar een 40 mm kanon, haalbaar voor de KL of moeten we dan een eigen ontwerp maken met de 35 mm ? Cheetah-light?

Huzaar1

Cv90 biedt genoeg ruimte voor groei. Er is niet echt een alternatief. Ik begrijp niet hoe de boxer er zo is uit komen te zien als blijkt dat vrijwel elke montage van een wapensysteem het niet meer trein transporteerbaar maakt.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

JdL

Wat is volgens jullie wel een goed systeem ter vervanging van de Cheetah en voor luchtverdediging eenheden KL 'in theater' algemeen? Variant op Leopard lijkt me duur en onderstellen zijn schaars. De varianten van de CV90 die rondrijden zijn toch al behoorlijk aan het verouderen en daarnaast biedt kleiner voertuig minder groeipotentieel?
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

StrataNL

Citaat van: Master Mack op 07/06/2018 | 08:59 uur
Misschien 36 bestellen voor lua tegen drones en heli's
Gelezen wat hierboven geschreven wordt? Geen goed idee.

Citaat van: Master Mack op 07/06/2018 | 08:59 uur
Altijd weer bijzonder dat er dan een NLD kentekenplaat op lijkt te zitten.
Dat is niet bijzonder, er worden gewoon voertuigen van de NL'se productie voor gebruikt. De Boxers die in het VK ter promotie rondrijden in de kleuren van de Union Jack hebben ook Nederlandse kentekens. Dit gebeurde ook met de Leopard. Is een manier om de relatie met de fabrikant te versterken, heeft niets te maken met of Nederland die variant ook gaat krijgen.

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Master Mack

Altijd weer bijzonder dat er dan een NLD kentekenplaat op lijkt te zitten. Misschien 36 bestellen voor lua tegen drones en heli's

Poleme

Citaat van: Huzaar1 op 06/06/2018 | 12:41 uur
Ik vind dit gewoon slecht. Ding is echt te hoog. Boxer leent zich helemaal ook nirt voor dergelijke rollen. H
In de jaren 90 een keer tegen de Blazer-30 op gelopen op een wapenbeurs.  Dat was een General Dynamics LAV (Piranha variant) voorzien van een toren met infrarood camera en Thales France rond-zoek radar, een 4-loops 30 mm variant van het Gatling kanon uit de A-10 ThunderboltII en 2 x 4 Mistral IR geleide raketten.

Dit was een export variant op de LAV-AD (Air Defense).  De LAV-AD had het 25 mm 5 loops Gatling kanon uit de AV-8B Harrier in een kleine toren en zelfde IR camera met laser afstandmeter als in de Blazer-30.  Daarnaast zaten er 2 containers met elk 4 Stinger raketten op de toren.
Van de LAV-AD werden in de jaren 90 (laatste in 1999) slechts zeventien systemen afgeleverd aan het US Marine Corps.  De Blazer-30 vond nooit export klanten.
En de LAV-AD ?  Die is al weer uitgefaseerd.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Umbert

Citaat van: Huzaar1 op 06/06/2018 | 12:41 uur
Ik vind dit gewoon slecht. Ding is echt te hoog. Boxer leent zich helemaal ook nirt voor dergelijke rollen. H

Volgens mij komen we er steeds meer achter, dat de politiek en industrie nooit gedacht heeft, dat er een 2de of meer rondes in de koude oorlog zouden volgen.

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 06/06/2018 | 12:41 uur
Ik vind dit gewoon slecht. Ding is echt te hoog. Boxer leent zich helemaal ook nirt voor dergelijke rollen. H
Nu moet ik zeggen dat je regelmatig met goede info komt maar nu denk ik toch ''De mensen achter dit idee zullen er toch wel verstand van hebben?''
Ik neem aan dat men goed heeft nagedacht over of dit mogelijk is met dit voertuig of niet. Hoogte kan ik me voorstellen dat dat een probleem op levert voor bijvoorbeeld transport.

Huzaar1

Ik vind dit gewoon slecht. Ding is echt te hoog. Boxer leent zich helemaal ook nirt voor dergelijke rollen. H
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

Citaat van: tentara71 op 06/06/2018 | 10:11 uur
Lijkt wel een Wirbelwind...
Alleen had de Wirbelwind wel tracks  :(
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Citaat van: StrataNL op 06/06/2018 | 07:50 uur
Die toren lijkt gefotoshopt?
Geen idee, ik kwam dit tegen in de berichten rondom de nieuwe Skyranger en heb het dus maar gepost.
Het zou goed een impressie kunnen zijn van hoe het er uit gaat zien, een bewerkte foto zou dan goed mogelijk zijn. Of het is de echte toren voor de beurs.

Citaat van: Harald op 06/06/2018 | 10:41 uur
klopt, alleen die had nog een vierling 20mm
ipv 1x 35mm bushmaster
De Ostwind I, de opvolger, had een enkele 37mm..  ;D  en de Ostwind II had een zwilling 37mm

Die Flak vierling 38 met zijn 4x 20mm wel gaaf om te zien, vooral als ze gemonteerd waren op de Uboot torens/sails met de extra 37mm-ers erbij.

Boxer vierling skyranger ? :angel: Het lijkt er op dat de geschiedenis van voertuigen zich ook herhaald.