Defense Security Cooperation Agency US possible sale approval

Gestart door Sparkplug, 14/05/2015 | 17:01 uur

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 06/08/2018 | 20:45 uur
Aangezien ASW de primaire taak wordt....
We gaan het zien, als de KM die aankoop doet zal het de 3e of 4e in de wereld worden met dit systeem in gebruik heeft. Weet een van de leden hoe lang een FMS aanvraag duurt voordat hier akkoord voor ontvangen word door de VS? Ik verwacht geen problemen voor Nederland om de RUM-139 aan te kopen, hiervoor krijgen ze wel akkoord.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 06/08/2018 | 19:39 uur
De schepen zullen het kunnen voor zover bekend (strike length VLS). Ik ben erg benieuwd naar september naar het DMPO en de plannen voor de komende jaren of er veel veranderd is met die van vorig jaar. Ik verwacht minimaal ''prepared but not fitted'' voor de RIM-139's.

Aangezien ASW de primaire taak wordt....

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 06/08/2018 | 19:30 uur
Laten we hopen dat deze plannen worden omgezet naar realiteit.
De schepen zullen het kunnen voor zover bekend (strike length VLS). Ik ben erg benieuwd naar september naar het DMPO en de plannen voor de komende jaren of er veel veranderd is met die van vorig jaar. Ik verwacht minimaal ''prepared but not fitted'' voor de RUM-139's.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 06/08/2018 | 17:56 uur
Als de KM nog steeds plannen heeft om de RIM-139 VL-ASROC te integreren in de nieuwe M-fregatten zullen die ook aangekocht moeten worden met daarop de mk54.

Laten we hopen dat deze plannen worden omgezet naar realiteit.

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 06/08/2018 | 17:28 uur
Marine koopt als enige clubje munitie zelf in. Niet DMO
Dan zal het vanaf de slimme koppen in Den Helder moeten komen, maar dat komt wel goed. Had bij DMO ook wel goed gekomen.
Als de KM nog steeds plannen heeft om de RIM-139 VL-ASROC te integreren in de nieuwe M-fregatten zullen die ook aangekocht moeten worden met daarop de mk54.

Huzaar1

Citaat van: Parera op 03/08/2018 | 15:39 uur
Marineschepen.nl heeft een artikel gemaakt rondom de FMS hierin staat ook aangegeven dat het DMPO 2017 al uitgaat van uitbreiding van het aantal op een later tijdstip. Ik verwacht dit zo rond de introductie van de vMFF samen met Belgie dus rond 2025. Het artikel spreekt over de planning in het DMPO 2017 van 2026+, wat natuurlijk vreemd zou zijn om dan ook de nieuwe fregatten nog tijdelijk uit te rusten met de mk46's maar zeker niet ondenkbaar. Ik hoop dat er een paar slimme koppen bij DMO dit ook zien en proberen dit recht te trekken voor in elk geval de nieuwe fregatten. Zeker omdat vanaf 2018 de VS de mk46 niet meer ondersteund zitten we met een 8 jaar of meer gat.

Ik weet ook niet wat de aantallen zijn die normaal per schip aanwezig zijn in de opslag, zo zou je ongeveer kunnen berekenen hoeveel er minimaal nog bij moeten komen.

Marine koopt als enige clubje munitie zelf in. Niet DMO
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 03/08/2018 | 09:07 uur
Aantallen munitie en contracten moet inderdaad omhoog, dat is ook de insteek.

Marineschepen.nl heeft een artikel gemaakt rondom de FMS hierin staat ook aangegeven dat het DMPO 2017 al uitgaat van uitbreiding van het aantal op een later tijdstip. Ik verwacht dit zo rond de introductie van de vMFF samen met Belgie dus rond 2025. Het artikel spreekt over de planning in het DMPO 2017 van 2026+, wat natuurlijk vreemd zou zijn om dan ook de nieuwe fregatten nog tijdelijk uit te rusten met de mk46's maar zeker niet ondenkbaar. Ik hoop dat er een paar slimme koppen bij DMO dit ook zien en proberen dit recht te trekken voor in elk geval de nieuwe fregatten. Zeker omdat vanaf 2018 de VS de mk46 niet meer ondersteund zitten we met een 8 jaar of meer gat.

Ik weet ook niet wat de aantallen zijn die normaal per schip aanwezig zijn in de opslag, zo zou je ongeveer kunnen berekenen hoeveel er minimaal nog bij moeten komen.

StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Stoonbrace

Citaat van: StrataNL op 02/08/2018 | 13:18 uur

Voor zover mij bekend worden de Belgsiche torpedo's in Nederland onderhouden, opgeslagen en geladen aan boord van de schepen. Als Amerika en NL de Mk46 straks niet meer ondersteunen hebben ze een probleem dus het lijkt me logisch als ze hun mk46's ook ombouwen.
De Belgische NH90's worden volgens mij (nog?) niet in de ASW rol ingezet.

Ik dacht tegen 2025. Dus op de vMFF.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

Aantallen munitie en contracten moet inderdaad omhoog, dat is ook de insteek.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

Citaat van: Parera op 02/08/2018 | 11:20 uur
Hoe zit dat met de Belgen? Het lijkt mij dat ze de mk46 hebben overgenomen met onze fregatten en dus ook voor hun NH's.
Voor zover mij bekend worden de Belgsiche torpedo's in Nederland onderhouden, opgeslagen en geladen aan boord van de schepen. Als Amerika en NL de Mk46 straks niet meer ondersteunen hebben ze een probleem dus het lijkt me logisch als ze hun mk46's ook ombouwen.
Citaat van: MinDefBinnen de samenwerking met België wordt gestreefd naar overeenkomstige configuraties aan boord van de M-fregatten. België beschikt eveneens over de Mk 46 LWT en zal Nederland waarschijnlijk volgen in dit vervangingstraject.

De Belgische NH90's worden volgens mij (nog?) niet in de ASW rol ingezet.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Citaat van: StrataNL op 02/08/2018 | 11:12 uur
Nederland is de enige mk46 gebruiker op de NH90. We hadden de mk46 + bijbehorende apparatuur etc. al voor de Lynx. Een aparte torpedo inventaris voor alleen je helikopters is niet rendabel. Dan had de hele vloot over moeten stappen, en dat was te duur geweest. Nu upgraden we onze bestaande mk46's naar mk54 variant.
De ophangbeugel voor de MU90 en mk46 is nagenoeg hetzelfde.
Hoe zit dat met de Belgen? Het lijkt mij dat ze de mk46 hebben overgenomen met onze fregatten en dus ook voor hun NH's.

StrataNL

Citaat van: JdL op 02/08/2018 | 09:21 uur
Gebruikt de NH90 niet de MU90?

Edit: ik zie dat NL niet tot de MU90 operators hoort. Maar de NH90 is wel een platform voor de MU90, is het vanuit kostenoverwegingen dat NL nooit de MU90 heeft aangeschaft voor de NH90?
Nederland is de enige mk46 gebruiker op de NH90. We hadden de mk46 + bijbehorende apparatuur etc. al voor de Lynx. Een aparte torpedo inventaris voor alleen je helikopters is niet rendabel. Dan had de hele vloot over moeten stappen, en dat was te duur geweest. Nu upgraden we onze bestaande mk46's naar mk54 variant.
De ophangbeugel voor de MU90 en mk46 is nagenoeg hetzelfde.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation