Vlieger KLu Vraag!

Gestart door NLTactical, 15/04/2014 | 16:38 uur

Elzenga

Citaat van: 5m@sh_1up op 01/07/2014 | 08:39 uur
Mooier en stoerder :-)
goh...zijn we het toch een keer eens... ;)

5m@sh_1up

Mooier en stoerder :-)

EddieBakker

Hou er rekening mee dat je solliciteert als vlieger en niet als straaljagerpiloot.
De kans dat je "wieken" tijdens de opleiding krijgt is ook aanwezig.
Ook supermooi btw.


Citaat van: NLTactical op 15/04/2014 | 16:38 uur
Hallo allemaal. sinds dat ik klein ben en weet dat er zoiets is als straaljagers wil ik bij de Luchtmacht. Ik weet dat je je daarvoor helemaal moet inzetten omdat je niet zomaar Vlieger wordt.


5m@sh_1up

Je hebt helemaal geen natuurkunde nodig. Slechts wiskunde A en Engels.

yelloow

www.airwork.nl kan je helpen met al je vliegervragen

StrataNL

Bij het hele vliegergebeuren komt heel wat meer kijken dan op pedalen trappen en een joystickje bewegen. Of het vereist is weet ik niet, maar kennis van natuurkunde is sowieso zéér handig...

En, pin je er niet op vast want de kans dat je door de selectie komt heb je vast ook wel voorbij zien komen :)

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

dudge

Citaat van: NLTactical op 15/04/2014 | 17:01 uur
Voor het meest duidelijke antwoord ga ik dat toch maar eens doen.  ;)

de eisen veranderen ook regelmatig. Kan dus zijn dat het vorig jaar wel nodig was, nu niet. Dat betekend ook dat het in de toekomst weer terug kan veranderen, meest safe dus om het er gewoon bij te nemen. Heb je toch alleen profijt van.

NLTactical

Citaat van: Lex op 15/04/2014 | 16:58 uur
Je kan ook bellen met 0800-0016.
Dat is het nummer van Werving en Selectie KLu.
Voor het meest duidelijke antwoord ga ik dat toch maar eens doen.  ;)

Lex

Je kan ook bellen met 0800-0016.
Dat is het nummer van Werving en Selectie KLu.

NLTactical

Citaat van: Lex op 15/04/2014 | 16:46 uur
De site van MINDEF geeft aan wat de aanname eisen zijn.
Zie: https://werkenbijdefensie.nl/vacature/officier-vlieger-militair-wetenschappelijke-opleiding-4.html
Veel succes.
Hier gebeurd dus hetzelfde als op een ander forum, uiteraard heb ik dit allang gelezen en staat hier niet dat er Natuurkunde nodig is, net zoals Wiskunde B (Wiskunde A) schijnbaar ook goed, maar waarom hoor ik dan toch tot er Natuurkunde vereist is? Als het echt nodig is, dan neem ik het er uiteraard bij :)

Lex


NLTactical

Hallo allemaal. sinds dat ik klein ben en weet dat er zoiets is als straaljagers wil ik bij de Luchtmacht. Ik weet dat je je daarvoor helemaal moet inzetten omdat je niet zomaar Vlieger wordt.
Zelf doe ik dat ook en ik ben goed op weg en elk voordeel dat je kan nemen neem ik.
Maar nu heb ik een lastige beslissing, ik zit nu in 3 VWO en heb mijn profielkeuze doorgegeven, ik ben voor Economie en Maatschappij gegaan, (mocht ik niet Vlieger kunnen worden door een of andere reden) dan lijkt Economie mij wel wat.

Alleen heb ik van mensen gehoord dat je Natuurkunde MOET hebben wil je piloot worden.
Mijn Decaan kon hier niet echt een duidelijk antwoord op geven.
Ik heb dit opgezocht en het klopt dat je bij de KLM Flight Academy inderdaad Natuurkunde nodig hebt om piloot te worden, is dit ook bij de Klu?. Dus mijn vraag is : Heb ik Natuurkunde in mijn pakket nodig om mijn droom waar te kunnen maken bij de Klu???!!! Ik heb nog 3 dagen de tijd om iets te kunnen veranderen dus als het moet, dan moet het maar, Natuurkunde is niet echt mijn vak, ik haal er 6en en 7's voor maar daar blijft het bij.

Aangezien je tegenwoordig ook Vlieger kunt worden met HAVO leek het mij niet een 'must', maar ik had toch wat twijfel.

Alvast bedankt voor het lezen!