Verhuizing Marinierskazerne

Gestart door Marskramer, 26/10/2011 | 20:25 uur

guest1400

Citaat van: Elzenga op 04/12/2012 | 19:35 uur
klopt....maar ik denk dat er wel gediscussieerd worden over alternatieven voor deze (mijns inziens onverstandige) verhuizing. Dan zal ook uiteengezet moeten worden hoe dat eruit ziet dan. Dat heb ik in mijn laatste bijdrages gedaan en daar kwam een reactie op. De kern blijft de vraag of de verhuizing een goede en verstandige zaak is of niet.
[/quote]

ik denk dat rob ook meer doelt op de discussie die OO en ik hadden ;)

Elzenga

#622
Citaat van: Kapitein Rob op 04/12/2012 | 05:06 uur
Dit topic gaat over de verhuizing van de marinierskazerne.

Rob
Forumbeheerder

klopt....maar ik denk dat er wel gediscussieerd kan worden over alternatieven voor deze (mijns inziens onverstandige) verhuizing. Dan zal ook uiteengezet moeten worden hoe dat eruit ziet dan. Dat heb ik in mijn laatste bijdrages gedaan en daar kwam een reactie op. De kern blijft de vraag of de verhuizing een goede en verstandige zaak is of niet.

KapiteinRob

Dit topic gaat over de verhuizing van de marinierskazerne.

Rob
Forumbeheerder

onderofficier

Citaat van: guest1400 op 03/12/2012 | 12:05 uur
Ik ben weleens benieuwd waar je dat percentage vandaan haalt want menig LMB'er denkt daar anders over.

Grappig. Ik zeg toch dat ik dat DENK....net als dat de LMB-ers DENKEN dat zij het wel aankunnen     
Dus net als zij kan ik dat niet staven aan een percentage......    Denken is het een MENING. 

Als ik het verschil zie tussen de fysieke keuring van de LMB en het Korps  :devil:    :
Ik hoef toch niet een keer de fysieke keuring van het Korps neer te zetten? Cluster 4 voor LMB is hiermee niet te vergelijken.
(fietsen en de krachttest)   ...Dan is het best wel een bewering dat van de LMB-ers dat men daar anders overdenkt..... 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

Citaat van: onderofficier op 03/12/2012 | 07:41 uur
Ik denk dat 3/4 (optimistisch) van mannen van de LMB de eisen van het Korps niet halen. 
De eisen maar verlagen?

Daarnaast kiest men voor iets in dit geval LMB dus ik denk dat er ook een (ongewenste) uitstroom komt.

Maar goed: het is totaal niet ter sprake dat de LMB en het Korps samen gaan.
Ik denk dat er voldoende het wel halen. Uitstroom zal meevallen want genoeg luchtmobiel optreden. En wat nog totaal niet ter sprake is nu, kan dat morgen opeens wel zijn. Never say never.

guest1400

Citaat van: onderofficier op 03/12/2012 | 07:41 uur

Ik denk dat 3/4 (optimistisch) van mannen van de LMB de eisen van het Korps niet halen. 
De eisen maar verlagen?

Daarnaast kiest men voor iets in dit geval LMB dus ik denk dat er ook een (ongewenste) uitstroom komt.

Maar goed: het is totaal niet ter sprake dat de LMB en het Korps samen gaan.   


Ik ben weleens benieuwd waar je dat percentage vandaan haalt want menig LMB'er denkt daar anders over.

Tanker

Citaat van: onderofficier op 03/12/2012 | 07:41 uur
Citaat van: Ace1 op 02/12/2012 | 20:02 uur
Ik zie liever een Bataljon van de LMB opgaan in het Korps Mariniers en een Bataljon van de LMB als ondersteuning naar de infanterie gaan.

Ik denk dat 3/4 (optimistisch) van mannen van de LMB de eisen van het Korps niet halen. 
De eisen maar verlagen?

Daarnaast kiest men voor iets in dit geval LMB dus ik denk dat er ook een (ongewenste) uitstroom komt.

Maar goed: het is totaal niet ter sprake dat de LMB en het Korps samen gaan.   



Waar basseer je dat op OO, zo spannend vind ik die eisen niet van van de mariniers nl.

onderofficier

Citaat van: Ace1 op 02/12/2012 | 20:02 uur
Ik zie liever een Bataljon van de LMB opgaan in het Korps Mariniers en een Bataljon van de LMB als ondersteuning naar de infanterie gaan.

Ik denk dat 3/4 (optimistisch) van mannen van de LMB de eisen van het Korps niet halen. 
De eisen maar verlagen?

Daarnaast kiest men voor iets in dit geval LMB dus ik denk dat er ook een (ongewenste) uitstroom komt.

Maar goed: het is totaal niet ter sprake dat de LMB en het Korps samen gaan.   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Citaat van: Lex op 02/12/2012 | 21:55 uur
Ik wil niet te ver off-topic gaan, maar om me te beperken tot de BV-NL , zouden de buitenland toelages etc. wellicht een probleem kunnen zijn.

En de kosten verhuzingen en onderwijs niet te vergeten......

Lex

Ik wil niet te ver off-topic gaan, maar om me te beperken tot de BV-NL , zouden de buitenland toelages etc. wellicht een probleem kunnen zijn.

Elzenga

Citaat van: Lex op 02/12/2012 | 21:07 uur
Ik heb het idee, dat ik waarschijnlijk niet geheel duidelijk ben geweest met mijn voorgaande posting.
Wat ik bedoelde aan te geven, is het feit dat het hier gaat om "buitenland" plaatsingen. En deze kosten dus aardig wat pecunia ikv de diverse toelagen. Ik betwijfel of onder de huidige omstandigehen landen bereid zijn daar extra aan uit te geven.
duidelijk nu.

Lex

Citaat van: Thomasen op 02/12/2012 | 21:36 uur
Oefening is heel wat anders dan een plaatsing. Oefeningen gebeuren vaker en zijn makkelijker te organiseren. Een plaatsing heeft nogal wat gevolgen.
Correct.

dudge

Citaat van: Lex op 02/12/2012 | 21:07 uur
Ik heb het idee, dat ik waarschijnlijk niet geheel duidelijk ben geweest met mijn voorgaande posting.
Wat ik bedoelde aan te geven, is het feit dat het hier gaat om "buitenland" plaatsingen. En deze kosten dus aardig wat pecunia ikv de diverse toelagen. Ik betwijfel of onder de huidige omstandigehen landen bereid zijn daar extra aan uit te geven.

Is het niet zo dat Duitsland een uitzonderingspositie had ten opzichte van de andere buitenlanden? Eentje waardoor het (natuurlijk) goedkoper werd? Eventueel kan een dergelijke regeling voor België worden opgenomen. Even los van of dat wenselijk zou zijn. Hoe het vwb de Belgen zit, ik heb geen idee. Wel zie je dat er niet alleen maar troepen worden teruggetrokken. Ook worden er juist eenheden in een ander land gestationeerd ihkv integratie.

dudge

Citaat van: Ace1 op 02/12/2012 | 21:31 uur
Lex als de Mariniers met de Commando´s en eventueel  de Belgische Paracommando´s oefenen op de de Rucphense Heide oefenen dan kijk je in wezen toch ook over de Grens? In 2008 was er de oefening Storm Tide in Oostende waaraan Mariniers deelname.

Oefening is heel wat anders dan een plaatsing. Oefeningen gebeuren vaker en zijn makkelijker te organiseren. Een plaatsing heeft nogal wat gevolgen.

Ace1

#609
Citaat van: Lex op 02/12/2012 | 20:27 uur
Er is in dit topic een aantal malen het voorstel gedeponeerd om "over de grens" te gaan kijken. Vanuit het Defensie standpunt zou dit een heikel standpunt kunnen zijn, vanwege rechtspositionele voorwaarden.

Lex als de Mariniers met de Commando´s en eventueel  de Belgische Paracommando´s oefenen op de de Rucphense Heide dan kijk je in wezen toch ook over de Grens? In 2008 was er de oefening Storm Tide in Oostende waaraan Mariniers deelname.

http://www.defensie.nl/marine/actueel/nieuws/2008/08/28/46116750/Vikings_door_de_straten_van_Oostende