Defensie geeft Gulfstream op

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 12/09/2013 | 07:54 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Oorlogsvis op 12/09/2013 | 11:56 uur
Nu de hele KMAR nog even weg....dan houdt defensie zelfs geld over !!!!!!!!!!!

En de OPV's (verkopen) aan de Nederlands kustwacht... zo komen we langzaam ergens  :angel:

Oorlogsvis

Nu de hele KMAR nog even weg....dan houdt defensie zelfs geld over !!!!!!!!!!!

dudge

Citaat van: jurrien visser op 12/09/2013 | 11:43 uur
Als het bericht correct is, dan vind ik  dit geen onbegrijpelijke bezuiniging. Zoals Rob al zei: er zijn meerdere wegen naar Rome, het zij via luchtmacht middelen of via eco-class. (alleen dat laatste zal vast anders geregeld worden, immers de gerechtigde gebruikers kiezen vast niet voor de Vee wagen)

Oh, inderdaad, dat betekend echt niet dat er met het gepeupel wordt gevlogen hoor, de inhuur zal gewoon omhoog gaan.


http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/huur-priv%C3%A9jets-kabinet-46-miljoen

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 12/09/2013 | 11:39 uur
Voor de prijs van een tank peut voor de Gulfstream kan je aardig wat tickets kopen. Tel daarbij de kosten voor onderhoud en de FTE's die nodig zijn om deze kist in de lucht te houden.....duidelijk een aardige bezuiniging  en goed besluit (als het bericht klopt  :cute-smile:)

Als het bericht correct is, dan vind ik  dit geen onbegrijpelijke bezuiniging. Zoals Rob al zei: er zijn meerdere wegen naar Rome, het zij via luchtmacht middelen of via eco-class. (alleen dat laatste zal vast anders geregeld worden, immers de gerechtigde gebruikers kiezen vast niet voor de Vee wagen)

Ros

Citaat van: jurrien visser op 12/09/2013 | 10:18 uur
Als je het sommetje gaat maken dan zou het wel eens duurder voor de staat kunnen zijn

Voor de prijs van een tank peut voor de Gulfstream kan je aardig wat tickets kopen. Tel daarbij de kosten voor onderhoud en de FTE's die nodig zijn om deze kist in de lucht te houden.....duidelijk een aardige bezuiniging  en goed besluit (als het bericht klopt  :cute-smile:)

KapiteinRob

Als ik lees dat de Gulfstream zeker 14 FTE's "gebruikt", denk ik dat het wel degelijk verstandig is om dat ding aan de kant te zetten. Was sowieso een absurde aankoop. De hoge (dames en) heren vliegen er bv. ook mee naar missiegebieden i.p.v. gewoon in de C-17 of de KDC-10 te gaan zitten.

En "ze" mogen van mij ook gewoon economy-plus gaan zitten. Die absurde businessclasstickets gaan, in ieder geval in deze financieel barre tijden, helemaal nergens over! 4-5 keer zo duur! Daarnaast mag en kan het heus wel wat minder met die snoepreisjes!

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: irma op 12/09/2013 | 09:51 uur
Eindelijk hoor ik nu dan ook eens een logische bezuiniging. Maar dit is uiterlijk vertoon en zet ook nog eens niet echt zoden aan de djjk natuurlijk.


Als je het sommetje gaat maken dan zou het wel eens duurder voor de staat kunnen zijn (maar dat is dan een ander potje) als alle huidige gebruikers hun first class ticked gaan declareren.

Maar idd: voor de bhüne.

irma

Eindelijk hoor ik nu dan ook eens een logische bezuiniging. Maar dit is uiterlijk vertoon en zet ook nog eens niet echt zoden aan de djjk natuurlijk.
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Defensie geeft Gulfstream op 

do 12 sep 2013

AMSTERDAM - Het door de Koninklijke Luchtmacht beheerde vipvliegtuig Gulfstream IV valt ten prooi aan de nieuwe defensiebezuinigingen. Dat meldt De Telegraaf op basis van bronnen binnen en rond Defensie. Het vliegtuig wordt gebruikt door politici, hoge opperofficieren en sporadisch het koningshuis.

Dit melden verscheidene bronnen binnen en rondom Defensie. Het wegsaneren van het vliegtuig betekent dat ministers, parlementariërs en generaals voortaan vaak commerciële lijnvluchten moeten boeken voor buitenlandse bezoeken. Voor de koninklijke familie zou hiermee het reservevliegtuig vervallen in geval het eigen regeringsvliegtuig niet beschikbaar is.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21884838/__Defensie_geeft_Gulfstream_op__.html