Defensie werving

Gestart door Lex, 21/03/2012 | 12:43 uur

Laurens

Citaat van: onderofficier op 05/04/2012 | 20:43 uur
Nee hoor, ik sta lekker zelf te koken 

Ga je me nu vertellen dat wanneer ik met een brandend asbit-blokje in mijn kochertje waarop een blik kip-kerrie staat waarvan ik de rijst met liter moet bevochtigen en dien te roeren om het niet te laten aanbranden niet onder kokende handelingen valt  :'(

A.J.

Citaat van: Marc66 op 05/04/2012 | 20:47 uur
A.J, ik denk dat dit een hele goede keuze van je is, wil je dit wel even bij P&O aangeven, misschien dat men je ooit zal benaderen om officier te worden en, tja, als men nu al weet dat je dat niet wilt, is de teleurstelling later minder groot  ;D

Ik heb nooit de ambitie gehad om officier te worden. En wees maar niet bang, mij benaderen ze echt niet voor het officiersschap.

Citaat
Ergo, wie wat wil, zit niet stil!

Alsof wij onderofficieren stil zitten met al onze carrierecursussen die je dient te halen om uiteindelijk adjudant te worden, want dat is het carrierepad waar ik ooit voor gekozen heb.

onderofficier

Citaat van: Marc66 op 05/04/2012 | 20:47 uur
bent ben jij precies de persoon die wij op die of die functie, waarbij een Hbo een noodzaak is, willen plaatsen.

WIJ??  

verklaar je nader
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Marc66

A.J, ik denk dat dit een hele goede keuze van je is, wil je dit wel even bij P&O aangeven, misschien dat men je ooit zal benaderen om officier te worden en, tja, als men nu al weet dat je dat niet wilt, is de teleurstelling later minder groot  ;D

Onderofficier, het is jouw keuze om een opleiding te volgen met daarin een stage, toen je begon is er vast niet tegen je gezegd, prima, want als jij klaar bent ben jij precies de persoon die wij op die of die functie, waarbij een Hbo een noodzaak is, willen plaatsen.

Exact hetzelfde is toentertijd tegen mij gezegd, geen behoefte, geen vrijstelling oid. Je kunt natuurlijk niet beginnen en klagen dat je geen Hbo mag doen want een officier, die ook eens afgelost wordt, geeft geen toestemming, maar je kunt ook gewoon beginnen en versteld staan dat je na het behalen van de Hbo ineens veel meer mogelijkheden hebt, ook of misschien wel juist buiten de poort.

Luister niet teveel naar wat anderen zeggen, het is vaak jaloezie, en omdat zij, blijkbaar weten dat jij blijkbaar gevoelig bent voor wat de officier zegt, weten zij (wie dat ook mogen zijn) dat jij in ieder geval nooit aan een opleiding zal beginnen.

I've been there, maar, haal je schouders op, vraag die opleiding aan en probeer eerst maar eens het 1e jaar te halen. Wanneer je het na het 1e jaar nog leuk vind, ga dan eens nadenken over evt. verdere mogelijkheden.

P&O en vele anderen weten echt wel dat meer dan de helft na of zelfs voordat het 1e jaar van de opleiding voorbij is allang gestopt zijn en ik kan mij dan heel goed voorstellen dat defensie dan echt niet de opleiding al voor je gaat betalen.

Ergo, wie wat wil, zit niet stil!


onderofficier

Citaat van: Laurens op 05/04/2012 | 20:35 uur
De paxen zitten met kochertje en blik kip-kerrie onder hun poncho in de legeringskamer.

Nee hoor, ik sta lekker zelf te koken     waarbij ik de reactie van een aantal ruggegraat-lozen   collega's krijg hoe laat "we" eten omdat het zo lekker ruikt.......... en dan kijk ik op mijn horloge en zeg ik: " IK eet over 5 minuten"   :angel:  en zij druipen af naar de eetzaal        :silent:
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

Enne Marc, weet je zeker dat je niet ingehuurd bent door eoa bureau met de bedoeling om defensie verschrikkelijk op te hemelen?

Marc66

 ;D dat is natuurlijk ook mogelijk, zij krijgen tenslotte geld om eten in de stad te kopen, maar een rantsoen op maken kan ook lekker zijn  ;D

A.J.

Citaat van: Marc66 op 05/04/2012 | 20:06 uur
Nee, ik was ook onderofficier toen ik de boeken in ging en ook ik had niet altijd tijd en ook ik was overdag aan het werk en moest dus in de avonduren en de weekenden de boeken in, maarja, ik wilde een Hbo halen omdat ik verder wil en niet zoals om de een of andere reden nog steeds door medewerkers gedacht wordt, defensie mij vroeg een Hbo te gaan oid. Defensie vertelde mij toen dat zij helemaal niet zitten te wachten op iemand die een Hbo volgt, er is geen ruimte en er is geen behoefte.

ALLE functies bij defensie zijn belangrijk!

Zet alsjeblieft niet de calimero-pet op.

Wel of geen Hbo volgen is een eigen keuze!

Wie wat worden wil, zit niet stil!

En wat is het nut en belang om een HBO opleiding te volgen om vervolgens officier te worden? Bestaat daar geen NF ofzo? Daarbij moet je het ook maar willen om officier te worden, ik zit daar absoluut niet op te wachten.

onderofficier

#89
Neus?    Wat begrijp je niet aan het geen toestemming krijgen om een stage te lopen wat vereist is aan een HBO studie?
(als je echt denkt dat ik het eea zeg wat betreft het wel bekende ruggegraat weghalen e.d. dan is ben je wel heel sneu)

Mag ik dat niet zeggen dat ik geen toestemming krijg en dat mijn verlof niet voldoende is om stage te lopen en is dat dan klagen?
Het is gewoon de waarheid.

Ik krijg niet eens toestemming om cursussen/opleidingen van defensie zelf te volgen op OOniveau.    
Dat mag ik ook niet zeggen want dat is klagen?                


     

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Laurens

Citaat van: Marc66 op 05/04/2012 | 20:18 uur
Ik kom in de kantine altijd veel meer burgers dan militairen tegen, maar dat kan natuurlijk ook betekenen dat burgers het eten (wel) lekker vinden  ;)

De paxen zitten met kochertje en blik kip-kerrie onder hun poncho in de legeringskamer.

Marc66

Luister, neus, klagen heeft geen zin en, suprise ik ben ook onderofficer geweest en ik begrijp heel goed waarom je geen Hbo mag volgen, nl. door de onzin die je verteld over ruggegraat verwijderen etc. Wat een hoop bu..-sh..

Stop met zeiken, vraag de studie die je graag wilt volgen aan, volg deze opleiding en, ja, het kost heel veel tijd en ook geld.

Klaag niet zoveel!

onderofficier

Citaat van: Marc66 op 05/04/2012 | 20:10 uur
;D geduld is ook je sterkste kant he?  ;D

Jouw sterkste kant is praatjes    :devil:

Jij komt met allerlei dingen maar als puntje bij paaltje komt   is er totaal niets, terwijl je anderen het ene naar het andere verwijt.


Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Marc66

Ik kom in de kantine altijd veel meer burgers dan militairen tegen, maar dat kan natuurlijk ook betekenen dat burgers het eten (wel) lekker vinden  ;)


KapiteinRob

Citaat van: Marc66 op 05/04/2012 | 20:14 uur
Wel vreemd, defensie bestaat voor het merendeel uit burgers.

Onjuist. Grofweg hebben we 2x zoveel militairen bij defensie als burgers.

Marc66

Ik dacht altijd nog geen 30.000 - 35.000, de rest is burger bij defensie. Wel vreemd, defensie bestaat voor het merendeel uit burgers.

Overigens, techneuten zijn werklijk nodig bij defensie, maarja, de jeugd vindt de techniek niet sexy oid  :confused: