Citaat van: Parera op 21/05/2024 | 19:36 uurNaar een interessant concept voor een multi functioneel fregat waarbij de focus ligt op ondersteuning van landingen en onbemande systemen. Maar zeker niet naar het toekomstige MRSS van de Royal Navy!
Citaat van: Huzaar1 op 21/05/2024 | 19:04 uurJa maar dat willen de britten niet, die zoeken schepen die de amfibische operaties kunnen uitvoeren en tegelijk ondersteunen. Vandaar mn vraag, waar kijken we naar.
Citaat van: Parera op 21/05/2024 | 18:58 uurDat klopt, ik denk ook dat dit een heel mooi concept is voor het Britse Type32 fregat maar niet voor het MRSS. Dit ontwerp zou kunnen ondersteunen bij de operaties van het MRSS of zelfstandig kleine (SOF) eenheden aan land te zetten.
Het heeft dan wel ook 800 lanemeters (1600 m2)aan RoRo dek, maar het heeft geen LCU's aan boord. Dit zou dus betekenen dat er een extra schip met grotere landingsvaartuigen mee moeten varen. Dan zouden ze in een concept met seabasing (mexeflotes) de landingsvaartuigen moeten beladen. Het is een mogelijkheid, maar het is wel omslachtig.
Wij zouden zoiets dus wel kunnen doen bijvoorbeeld door het JSS mee te sturen met die mexeflotes of ander ponton systeem waaraan de zwaardere landingsvaartuigen aanleggen (LCVP's).
Citaat van: Master Mack op 21/05/2024 | 18:07 uurWauw,Ik bedoelde het Damen MRSS 130mtr met dok 140mtr.
Wel een mooie bak,
Ik denk nog steeds met velen van ons dat we voor 4x Crossover combatant moeten gaan en dan 2x MRSS en alles uitgerust met Dok.
Citaat van: Huzaar1 op 21/05/2024 | 18:49 uurIk weet dat dit voor de britten is, maar dit schip is per definitie niet geschikt om grotere amfib operaties te kunnen ondersteunen. En er even een droogdok inbouwen kan niet, dat heeft invloed op het gehele ontwerp.
Citaat van: Huzaar1 op 21/05/2024 | 18:36 uurWaar zitten we dan in godsnaam naam te kijken?
Schip voldoet 0 procent
Page created in 0.076 seconds with 15 queries.