Project ‘Verbeterd Operationeel Soldaat Systeem (VOSS)’

Gestart door Lex, 08/04/2008 | 12:30 uur

Lex

Citaat van: Dr_pepper op 09/04/2008 | 19:52 uur
enforcer het zou mischien ook wel effe luek zijn als je meldde op welke zender, programma en welke tijd het interview was waarna jij refereert.
Zie een paar postings naar boven, oftewel deze .

Dr_pepper

enforcer het zou mischien ook wel effe luek zijn als je meldde op welke zender, programma en welke tijd het interview was waarna jij refereert.

Enforcer

Hij kwam op TV over als een draaikont en een huichelaar.  :(    Europ is tegenwoordig ook een politiek excuss om je achter te verstoppen. (%%&&*%90@$#7  poltici!!! >:( 

Benno1969

Gewoon weer de UZI tijdelijk invoeren voor het nabijgevecht.  ::)

sgt Rob

Citaat van: lex op 09/04/2008 | 16:59 uur
Militairen willen per direct betere uitrusting

De Nederlandse militair moet een betere gevechtsuitrusting krijgen. Dat stelt staatssecretaris van Defensie, Jack de Vries, in een brief aan de Tweede Kamer. Zo kan het huidige kogelwerende vest beter en lichter, en zijn de nu gebruikte wapens minder geschikt voor gevechten op korte afstand. De nieuwe wapens en kogelwerende bescherming zouden vanaf 2015 beschikbaar moeten zijn. Veel te laat, stellen de militaire vakbonden en enkele politieke partijen in EénVandaag. Staatssecretaris De Vries reageert op de roep om onmiddellijk deze betere uitrusting aan te schaffen.

Vandaag te zien in het programma: Een Vandaag 1815 NED1.

Bron: Een vandaag.
In deze uitzending van één vandaag op Nederland één om 18:15 probeert De Vries met lulpraatjes tijd te rekken zodat als de missies voorbij zijn het allemaal niet meer nodig is.


Beelden van de efening zijn op de leusderhei ::)

Lex

Militairen willen per direct betere uitrusting

De Nederlandse militair moet een betere gevechtsuitrusting krijgen. Dat stelt staatssecretaris van Defensie, Jack de Vries, in een brief aan de Tweede Kamer. Zo kan het huidige kogelwerende vest beter en lichter, en zijn de nu gebruikte wapens minder geschikt voor gevechten op korte afstand. De nieuwe wapens en kogelwerende bescherming zouden vanaf 2015 beschikbaar moeten zijn. Veel te laat, stellen de militaire vakbonden en enkele politieke partijen in EénVandaag. Staatssecretaris De Vries reageert op de roep om onmiddellijk deze betere uitrusting aan te schaffen.

Vandaag te zien in het programma: Een Vandaag 1815 NED1.

Bron: Een vandaag.

sgt Rob

In een tijd dat de computers tussen de vis en het brood in het schap staan (de volgende dag is het oud)  moet je de aandacht houden bij nieuwe ontwikkelingen en daarin meegaan. Ik denk niet dat dat bij de manschappen vandaan moet komen maar aangereikt door hen die daar over gaan, uiteraard met terugkoppeling uit het veld. Als commandant is het mij een worst in wat voor Carnavalspak mijn mannen op de proppen komen, als ze maar (beter) funktioneren met wat ze omhangen. Uniformiteit en de watjesproef is voor de AMO, Paraat ga je voor resultaat (Lang leve mijn EOTech)

Ros

Van de CDS,  Den Haag, 4 apr 2008
Als Defensie spullen voert die niet goed zijn, hebben we procedures om ervoor te zorgen dat er betere spullen komen. Het zelfstandig uitrusting aanschaffen en dat als commandant bovendien tolereren is niet goed. Help mij de goede zaken aanschaffen en handhaaf eenheid van tenue.
Generaal D.L. Berlijn
Commandant der Strijdkrachten


Als je dan het bovenstaande lees. De CDS roept dat het allemaal prima gesteld is met de uitrusting en prompt er na komt de STASDEF met zijn VOSS plannen op de proppen.

sgt Rob

C8 is al een stuk makkelijker, maar een C8 heeft eigenlijk alles tegen: Te groot voor OVS en te kort voor lange afstandswerk

Ros

Citaat van: Sgt Rob op 08/04/2008 | 15:55 uur
Als verlengstuk van het SMP ben ik genegen het VOSS met open armen te ontvangen. Zeker wat het wapen betreft. De Diemaco voldoet op zijn eigen terrein zeer goed maar voor urban warfare en met name zuiveren is het een loeder.

C8 ook niet ?. Ik heb het stuk m.b.t. nog niet gelezen moet ik wel bekennen.

sgt Rob

Als verlengstuk van het SMP ben ik genegen het VOSS met open armen te ontvangen. Zeker wat het wapen betreft. De Diemaco voldoet op zijn eigen terrein zeer goed maar voor urban warfare en met name zuiveren is het een loeder.

Lex

Ondertekenaar: Staatssecretaris van Defensie

Met deze brief informeer ik u over de behoeftestelling voor een krijgsmachtbrede invoering van het 'Verbeterd Operationeel Soldaat Systeem' (VOSS) voor de in groepsverband te voet of uitgestegen optredende militair.

DE STAATSSECRETARIS VAN DEFENSIE,
drs. J.G. de Vries
08-04-2008