actief dienende militair (mogelijk) overgelopen naar IS

Gestart door Mourning, 03/09/2015 | 11:37 uur

Lynxian

Ah, de snelheid van de kordate Nederlandse politiek: in 2015 overgelopen, nu al op de terroristenlijst.  :cute-smile:

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Elzenga

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 20/09/2015 | 19:20 uur
Helaas kan je deze discussie verder doortrekken.... in vrijwel heel de wereld dienen immigranten zich aan te passen aan het gastland.... hier daar in tegen komt het moment dat autochtonen zich moeten aanpassen aan allochtonen, de vraag is niet of maar wanneer.
Dat valt denk ik erg tegen...maar in de echte immigranten landen als bijv. Amerika hebben ze wel een sterk ontwikkelde en gecultiveerde overkoepelende indentiteit. Amerikaan zijn is een trapje hoger dan oorspronkelijke identiteit. Terwijl als men hier over Nederlanders spreekt het vaak gaat om de autochtone bevolking. En dat is geen goede zaak. Al staat de situatie in de VS ook stevig onder druk met de grote instroom van Latijns-Amerikaanse migranten en asielzoekers...veel weerstand...meer wij versus zij ontwikkeling...identiteit onder druk...en zie je de Australiërs daar hun lessen uit trekken...en voor een harde lijn kiezen. Wat natuurlijk wat makkelijker gaat als je zo'n ver afgelegen eiland bent..

Maar goed...deze eikel moeten ze vooral vervolgen..en ik zou er ook geen traan om laten als zijn leven vroegtijdig op het slagveld wordt beëindigd. Neemt niet weg dat het wel belangrijk is te begrijpen waarom iemand radicaliseert en deze stap zet...en daar gaat men tot nu toe als overheid vind ik niet goed mee om. Maar ja..evenwichtige buitenlandse politiek is ook niet zo'n sterke kant van dit Kabinet.

Elzenga

Citaat van: Strata op 20/09/2015 | 18:22 uur
Gevolg van links EU wanbeleid. Men durft amper wat tegen radicalisering te ondernemen, want ja, vrijheid van Godsdienst> Boos bericht uit Den Haag, discriminatie en etnisch profileren! Speelt overigens niet alleen bij defensie.

Voorbeeld: jij bent een (autochtone) politie agent. Je ziet 's nachts drie auto's rijden, een Nederlander, een Chinees en een NaFr (politiejargon voor Noord-afrikaan, mag niet meer gebruikt worden).

Bij welke auto is de kans dat je iets verdachts aantreft het groots en laat je dus stoppen? Antwoord lijkt me vrij duidelijk, zijn feiten.
Den Haag is hier natuurlijk woedend over, ik ken meerdere gevallen waarbij agenten waarschuwingen hebben gekregen voor etnisch profileren etc. Misschien laat diezelfde agent straks de Chinees of Nederlander stoppen, omdat hij geen zin in gezeik met zijn baas wil.
Zou die Chinees dan ook maar goed in de gaten houden..als ik de verhalen daar hoor (van politieagenten..en Chinezen zelf...). Blijft een complex probleem...kip en het ei verhaal..discriminatie speelt mee...maar het zijn ook niet allemaal fijne vriendjes...

Mourning

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 14/09/2015 | 23:22 uur
Ik haat koude winters (en zomers).... voor mij geen opties.

Dan zou ik Canada maar snel van mijn lijstje schrappen....  :big-smile:
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#54
Citaat van: Strata op 20/09/2015 | 19:14 uur
EU speelt wel degelijk een grote rol hierin imo. Maar idd ook vooral NL zelf, zie de zwartepieten discussie.

Helaas kan je deze discussie verder doortrekken.... in vrijwel heel de wereld dienen immigranten zich aan te passen aan het gastland.... hier daar in tegen komt het moment dat autochtonen zich moeten aanpassen aan allochtonen, de vraag is niet of maar wanneer.

StrataNL

Citaat van: Thomasen op 20/09/2015 | 19:03 uur
Niet persee EU, vooral NLD. Maar het is ook een symptoom van een bredere ontwikkeling, namelijk dat er ontzettend veel vanuit de motie wordt gedaan.

EU speelt wel degelijk een grote rol hierin imo. Maar idd ook vooral NL zelf, zie de zwartepieten discussie.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

dudge

Citaat van: Strata op 20/09/2015 | 18:22 uur
Gevolg van links EU wanbeleid. Men durft amper wat tegen radicalisering te ondernemen, want ja, vrijheid van Godsdienst> Boos bericht uit Den Haag, discriminatie en etnisch profileren! Speelt overigens niet alleen bij defensie.

Voorbeeld: jij bent een (autochtone) politie agent. Je ziet 's nachts drie auto's rijden, een Nederlander, een Chinees en een NaFr (politiejargon voor Noord-afrikaan, mag niet meer gebruikt worden).

Bij welke auto is de kans dat je iets verdachts aantreft het groots en laat je dus stoppen? Antwoord lijkt me vrij duidelijk, zijn feiten.
Den Haag is hier natuurlijk woedend over, ik ken meerdere gevallen waarbij agenten waarschuwingen hebben gekregen voor etnisch profileren etc. Misschien laat diezelfde agent straks de Chinees of Nederlander stoppen, omdat hij geen zin in gezeik met zijn baas wil.

Niet persee EU, vooral NLD. Maar het is ook een symptoom van een bredere ontwikkeling, namelijk dat er ontzettend veel vanuit de motie wordt gedaan.


StrataNL

Gevolg van links EU wanbeleid. Men durft amper wat tegen radicalisering te ondernemen, want ja, vrijheid van Godsdienst> Boos bericht uit Den Haag, discriminatie en etnisch profileren! Speelt overigens niet alleen bij defensie.

Voorbeeld: jij bent een (autochtone) politie agent. Je ziet 's nachts drie auto's rijden, een Nederlander, een Chinees en een NaFr (politiejargon voor Noord-afrikaan, mag niet meer gebruikt worden).

Bij welke auto is de kans dat je iets verdachts aantreft het groots en laat je dus stoppen? Antwoord lijkt me vrij duidelijk, zijn feiten.
Den Haag is hier natuurlijk woedend over, ik ken meerdere gevallen waarbij agenten waarschuwingen hebben gekregen voor etnisch profileren etc. Misschien laat diezelfde agent straks de Chinees of Nederlander stoppen, omdat hij geen zin in gezeik met zijn baas wil.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Lex

Overgelopen sergeant van Turkse komaf

De Nederlandse sergeant van de Koninklijke Luchtmacht die zich aangesloten heeft bij terreurgroep Islamitische Staat (IS) had toegang tot systeeminformatie van Appache gevechtshelikopters.

Dat melden bronnen aan RTL Nieuws. Het gaat om een 26-jarige man van Turkse komaf.

De luchtmacht heeft tot op heden nauwelijks informatie naar buiten gebracht over de overgelopen militair. Eerder meldden bronnen aan de Haagse redactie dat het ging om een 26-jarige man die een sergeant was bij de luchtmacht in Gilze-Rijen.

Defensie heeft, direct nadat bekend werd dat de militair was overgelopen, de systeeminformatie versleuteld zodat de sergeant niet meer bij de gegevens kon komen.

Geschokt
Ruim twee weken geleden zei premier Mark Rutte dat hij liever heeft dat de sergeant sneuvelt, dan dat hij terugkeert naar Nederland. Oppositiepartijen D66, GroenLinks, SP en de ChristenUnie reageerden geschokt op die uitspraak.


RTL Nieuws, 20-09-2015

5m@sh_1up

Net zoals die onderste steen van de MH17 natuurlijk.

dudge

Rutte: deserteur in Syrië wordt vervolgd
De Nederlandse sergeant die in Syrië deserteerde, wordt vervolgd. Het Openbaar Ministerie doet momenteel onderzoek en als er noodzaak tot vervolging is, dan gebeurt dat.

Dat maakte premier Mark Rutte donderdag duidelijk in de Tweede Kamer. Hij werd daar aangevallen op zijn uitspraak dat jihadisten, zoals de sergeant, beter in Syrië kunnen sterven dan terugkeren naar Nederland.

Een dergelijke uitlating is een premier onwaardig, benadrukte D66-fractieleider Alexander Pechtold. Deserteurs moeten worden vervolgd voor de speciale rechtbank in Arnhem.

Volgens PvdA-fractieleider Diederik Samsom "geeft het geen pas" dat de premier zich tot vijf keer toe liet provoceren zijn eigen mening te geven, die geen kabinetsbeleid is. Nederland moet de rechtsstaat handhaven, zei Samsom.

Rutte beaamde dat. Maar hij herhaalde vervolgens voor de zesde keer zijn uitlating, die hij omschreef "als persoonlijke opvatting."

http://frontpage.fok.nl/nieuws/714285/1/1/500/rutte-deserteur-in-syrie-wordt-vervolgd.html

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 14/09/2015 | 21:11 uur
Ijsland en Groenland zijn ook nog opties.

Ik haat koude winters (en zomers).... voor mij geen opties.

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 13/09/2015 | 21:43 uur
Australië, Nieuw Zeeland, Canada... zo maar een idee.... zuid Amerika heeft ook wel een aantal interessante landen.

Ijsland en Groenland zijn ook nog opties.

DvdW

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 13/09/2015 | 21:43 uur
Australië, Nieuw Zeeland, Canada... zo maar een idee.... zuid Amerika heeft ook wel een aantal interessante landen.
Antarctica....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל