Dagboek van onze Helden | Commando in Mali

Gestart door Jellington, 08/05/2015 | 20:50 uur


Mourning

Citaat van: Poleme op 09/05/2015 | 13:21 uur
+ 1

Er is helemaal niets mis mee, om onze mensen, het kapitaal van de krijgsmacht!  Op deze manier te 'verkopen' aan het publiek en politiek

Dit dus...
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

5m@sh_1up


Jellington


Ros

Citaat van: Nikehercules op 09/05/2015 | 15:40 uur
Wat een gezeur hier weer. Gezien de vorige reeks is ''Helden'' idd van toepassing op alle uitgezonden militairen, stukje waardering vanuit de media. Leuk, is ook wel eens anders.

Helden en veteranen..........lokt vanzelf reactie(s) uit  :cute-smile:

Nikehercules

Wat een gezeur hier weer. Gezien de vorige reeks is ''Helden'' idd van toepassing op alle uitgezonden militairen, stukje waardering vanuit de media. Leuk, is ook wel eens anders.

Elzenga

Citaat van: Ros op 09/05/2015 | 14:01 uur
....

Mensen wegzetten als held, die zelf vinden dat zij gewoon hun werk doen. En dat de waardering in heldendom, vette medailles en witte veren in donkere gaten hun een zorg zal zijn. Dat zij liever zouden zien dat er een fatsoenlijke CAO een passend loon en toekomstperspectieven op tafel komen terwijl  aan de andere kant zij door de werkgever als stront worden behandeld.

Als je waardering wil tonen voor de militair moet je om deze redenen de straat op gaan in plaats van schouderklopjes en natte kusjes achter het oor uit te delen.  :mad:
+1

Ros

Citaat van: slaydo op 09/05/2015 | 08:31 uur
ik ben helemaal voor amerikaanse toestanden..... ik zie het jullie niet doen Ros en Elzenga.... ga maar lekker schuilen achter de duinen en iemand anders mag de rommel opruimen... gatver, wat een vreselijke manier van denken hebben jullie

Als onze militairen daar gelukkig van worden en een warm gevoel van krijgen......prima, hoewel ik dat betwijfel. Ik zie geen enkele reactie van Elzenga in dit topic, dus wat die hier mee te maken heeft ?

Mensen wegzetten als held, die zelf vinden dat zij gewoon hun werk doen. En dat de waardering in heldendom, vette medailles en witte veren in donkere gaten hun een zorg zal zijn. Dat zij liever zouden zien dat er een fatsoenlijke CAO een passend loon en toekomstperspectieven op tafel komen terwijl  aan de andere kant zij door de werkgever als stront worden behandeld.

Als je waardering wil tonen voor de militair moet je om deze redenen de straat op gaan in plaats van schouderklopjes en natte kusjes achter het oor uit te delen.  :mad:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Poleme op 09/05/2015 | 13:21 uur
+ 1

Er is helemaal niets mis mee, om onze mensen, het kapitaal van de krijgsmacht!  Op deze manier te 'verkopen' aan het publiek en politiek

Mee eens!

Poleme

Citaat van: slaydo op 09/05/2015 | 08:31 uur
gaan jullie dan op safari?? Iedereen die voor vrede en veiligheid in verre uithoeken van deze planeet z'n leven riskeert is voor mij een held... hou alsjeblieft op met dit gebash....

ik ben helemaal voor amerikaanse toestanden..... ik zie het jullie niet doen Ros en Elzenga.... ga maar lekker schuilen achter de duinen en iemand anders mag de rommel opruimen... gatver, wat een vreselijke manier van denken hebben jullie
+ 1

Er is helemaal niets mis mee, om onze mensen, het kapitaal van de krijgsmacht!  Op deze manier te 'verkopen' aan het publiek en politiek
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

dudge

Het is geen nieuwe titel, in de uruzgan tijd is dit programma ook uitgezonden.

En ja, de term helden kunnen we gewoon gebruiken. Die wordt tegenwoordig ook toegepast op mensen die kunnen zingen, voetballen of een mooie opmerking maken. Moedig ben je als je 40% salarisverhoging accepteert terwijl je je klanten en personeel laat creperen.

Nee, dan is de term ook zeker van toepassing op een uitgezonden militair, ook al doet hij alleen zijn eigen gekozen werk.

DvdW

Citaat van: Lex op 08/05/2015 | 23:50 uur
Is duidelijk. Maar ik heb jou toch niet op naam aangevallen?
Je stelt de vraag aan hem, toch? Je citeert hem zelfs....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

slaydo

gaan jullie dan op safari?? Iedereen die voor vrede en veiligheid in verre uithoeken van deze planeet z'n leven riskeert is voor mij een held... hou alsjeblieft op met dit gebash....

ik ben helemaal voor amerikaanse toestanden..... ik zie het jullie niet doen Ros en Elzenga.... ga maar lekker schuilen achter de duinen en iemand anders mag de rommel opruimen... gatver, wat een vreselijke manier van denken hebben jullie

Lynxian

Citaat van: Ros op 08/05/2015 | 22:36 uur
"Onze helden", wie is ons ? Onze mensen doen daar gewoon het werk waar zij voor gekozen hebben en voor opgeleid zijn. Gaan we nu ineens op de Amerikaanse toer beginnen ?
We kunnen anders wel wat Amerikaanse toer gebruiken. Meer respect voor militairen en een zwaardere publieke stem voor Defensie kan ik alleen maar toejuichen. Dan maar Amerikaanse toestanden!  :glare:

Lex

Citaat van: Jellington op 08/05/2015 | 23:41 uur
Zo heet dat toch gewoon? Daar kan ik verder ook niet veel aan doen.
Defensie heeft deze naam gegeven, niet ik.
Is duidelijk. Maar ik heb jou toch niet op naam aangevallen?