NL krijgsmacht in het Caribisch gebied

Gestart door KapiteinRob, 06/06/2007 | 10:05 uur

Lex

Citaat van: Strata op 29/10/2012 | 22:41 uur
Stationsschip heb ik altijd al onzin gevonden, telkens daar een marineschip voor "opofferen" terwijl je een beter resultaat hebt als je een 1/2 OPV's permanent in de West stationeert en alleen naar NL laat komen voor onderhoud e.d.
Taalkundig gezien is dit natuurlijk een opmerking die slaat als de tang op ..... etc.  :hrmph:
Misschien dat je er nader op moet terugkomen.  ;)

StrataNL

Begrijp ik het goed dat de bemanning van de go-fast niet is aangehouden?? Ik zou zeggen, SeaSparrow erop in surface mode!

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

StrataNL

Stationsschip heb ik altijd al onzin gevonden, telkens daar een marineschip voor "opofferen" terwijl je een beter resultaat hebt als je een 1/2 OPV's permanent in de West stationeert en alleen naar NL laat komen voor onderhoud e.d.

Bemanning mag van mij wel blijven zoals het is, deels marine, kmar en amerikaanse eenheden.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Elzenga

Ik vind persoonlijk niet dat de Koninklijke Marine hier betrokken bij moet zijn en mee gaat pochen in de pers. Dit is een Kustwachttaak en daar ligt ook de verantwoordelijkheid vind ik. Dus Kustwacht versterken met OPVs en onderbrengen bij meer paramilitaire KMars. Marine heeft andere taken elders. Waar is een Nederlands fregat in de Perzische Golf???!!

Lex

Van Amstel onderschept grote partij cocaïne

Den Helder - De Koninklijke Marine heeft vrijdagavond 26 oktober een grote partij drugs onderschept. In een spectaculaire achtervolging, ingezet door het Kustwacht maritieme patrouillevliegtuig Dash 8. kon Hr. Ms. Van Amstel voorkomen dat er 42 balen cocaïne over zee werden gesmokkeld.

Na de detectie door de Dash 8 van een snelle drugsboot, een zogeheten 'go fast', werd er vanuit het operatiecentrum op Marinebasis Parera te Curaçao direct een grootschalige zoekoperatie opgezet. Hr. Ms. Van Amstel voerde op dat moment een counterdrugsoperatie in de Caribische Zee uit en bevond zich in de buurt van de go fast.

Met aan boord haar Belgische helikopter Alouette zette het schip een spectaculaire achtervolging in op de go fast, die zich met hoge snelheid verplaatste. Het leidde ertoe dat de opvarenden de contrabande over boord gooiden. De balen drugs werden vlak erna door de bemanning van het marineschip uit het water gehaald. Het Amerikaanse Law Enforcement team, dat gedurende deze operatie aan boord van Hr. Ms. Van Amstel is geëmbarkeerd, constateerde dat het om 840 kilogram cocaïne ging.

Martillo
De onderschepping valt onder de paraplu van de internationale drugsbestrijdingsoperatie Martillo. In deze operatie werken vele landen samen om de internationale georganiseerde misdaad in Midden-Amerika (en de Cariben) een halt toe te roepen door illegale smokkel tegen te gaan op zee en in de lucht. De operatie wordt geleid door de Joint Interagency Task Force South waar de Commandant der Zeemacht in het Caribisch gebied, brigade-generaal der mariniers Dick Swijgman als één van de ondercommandanten deel van uitmaakt.

MINDEF,
29-10-2012 15:34

Flyguy

#693
Citaat van: IPA NG op 25/10/2012 | 19:24 uur
Als ik die link wilt openen klapt mijn hele internet er uit of loop vast. Ben wel benieuwd naar die reacties. Een kleine greep uit het aanbod, vertaalt, zou zeer gewaardeerd worden.
Raar, bij mij doet hij het wel.

Hier staat het filmpje en het commentaar.
http://www.awe24.com/20121023/12265/Wak_pa_boso_mes_y_trek_boso_conclusion_zie_voor_jezelf_en_geef_uw_comentaar

Citaatawor si ta bon cu e militarnan ,bai manda na bo pais y no na Aruba !
"Nu is het genoeg met die militairen, ga in je eigen land orders uit delen en niet in aruba!"

CitaatAki no tin nada di manda, aki tin cos serio,bo ker hugo chavez manda aki anto
Positief: "hier is niets aan te doen, dit gaat over echte serieuze dingen, of willen jullie dat Chavez hier de baas wordt dan?" Rare zin.

CitaatNed. militair SUCK zo onbeshoft bezig!

CitaatEsaki ta e Militar nan cu ta protege Aruba ? Cada biaha cu algo pasa na Aruba nan ta keda Priveligia ! Imagina bo na Aruba mes nan ta asina cu nos , corda na Hulanda ! Cu paspoort Hulandes of Rubiano ta Buitenlander of Swiebertje nos ta dilanti nan wowo !
"Dit zijn de militairen die aruba beschermen? Elke keer als er iets met ze gebeurt willen ze privileges! Stel je voor dat wij zoals hun gedragen als we in Nederland zijn. Met zowel een nederlands als arubaans paspoort zijn we buitenlanders, het maakt niet uit ze doen wat ze willen."

Citaatmacamba ney ta kere ta tur kaminda nan por manda . manda nan bek nan pais wak si nan por habri nan boka eybou
Dit vind ik de mooiste: "kut witten willen alles commanderen, stuur ze nu terug naar nederland zodat ze daar hun bekken open kunnen trekken."

CitaatHHAHAHAH MILITAIR SCHIET MILITAIR NABIJ VANDER PIET EN BRENGEN HAHAHAH SLACHTOFFER NAAR HOSPOTAAL TOE HAHAHAHA BOSO NO TIN BERGUENSA DI TA RUBIANO PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF SI BOSO NO POR SCHIERBI HULANDES BON MIHOS SKIBIE E KOI NA PAPIAMENTO PASO BOSO TA DUNA E RUBIANO NAN UN BERGUENSA GRANDI ANTO KU BOSO TA KEHA TANTU ENTREGA BOSO PASSPOORT HULANDES ANTO WAK KON LEU BOSO TA JEGA LOLO DI AWA NAN
Te idioot om te vertalen, ook full caps geeft zijn niveau aan... Hij geeft zowel commentaar op nederlanders als arubanen dus dit moet een curacaoenaar zijn  :lol: Ja, idd iemand uit curacao, hij schrijft tanto met een u, dus tantu.

Gelukkig is een kleine meerderheid van de reacties min of meer positief.

onderofficier

Citaat van: Lex op 24/10/2012 | 21:57 uur
Vreemd. Waarom moet een militiar oovergeplaatst worden naar een lokale ambulance?

Niets vreemds aan; gebeurt in NL ook. 
Militair die in het veld gewond raakt wordt door de MB ZAU (ziekenauto) het veld uitgereden en aan de rand van het veld wordt deze overgedragen aan een burgerambulance.

In elk draaiboek staat de coördinaten waar de overdracht plaats moet vinden.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

IPA NG

Als ik die link wilt openen klapt mijn hele internet er uit of loop vast. Ben wel benieuwd naar die reacties. Een kleine greep uit het aanbod, vertaalt, zou zeer gewaardeerd worden.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Flyguy

Het is maar goed dat de meeste van jullie geen papiaments kunnen, want die reacties op awe24...  :'(
Chavez wil ze zo niet eens.

Lex

CDT MKSAV heeft denk ik wel het eea te verklaren.


Flyguy

Citaat van: Lex op 24/10/2012 | 21:57 uur
Vreemd. Waarom moet een militiar oovergeplaatst worden naar een lokale ambulance?
Oranjestad is qua doorstroom op de weg een regelrechte nachtmerrie, dus misschien omdat een normale ambulance beter opvalt en dus eerder bij het ziekenhuis aankomt? Blijf vooralsnog een rare stap.

Lex

Defensie steunt goede doelen

CURAÇAO – Defensie op ons eiland en buureiland Aruba heeft zich de afgelopen weken ingezet voor diverse goede doelen. Naast enkele werkzaamheden te hebben uitgevoerd hebben de vrijwilligers ook grote geldbedragen van 3.000 en 6.500 gulden opgehaald.

25 militaire hardlopers uit Curaçao en Aruba hebben het bedrag van 6.500 gulden ingezameld onder het personeel van de Koninklijke Marine. Een deel van het hardloopteam heeft gisteren het bedrag overhandigd aan Fundashon Mayor di Kriansa. "Onze 150 minder bedeelde kinderen hebben dit hard nodig", reageerde vrijwilliger Carina Rumay verheugd. We kunnen dit geldbedrag heel goed gebruiken. Zeker tijdens de komende feestmaanden waarin we toch iets speciaals voor de kinderen en hun families willen doen."

Tweede goede doel
Vorige week hadden de geestelijk verzorgers de eer om een ingezameld bedrag van 3.000 gulden te overhandigen. Dit keer was Fundashon Accretio de gelukkige ontvanger. Het collectegeld is de afgelopen maanden opgehaald tijdens de kerkdiensten in de Noachkapel en op het Landhuis Ascencion.

Opknapbeurt
De miliciens van de Sociaal Vormende Dienstplicht stroopten vorige week de mouwen op voor het Oasis Project, dat zich richt op het opknappen van diverse wijken in Otrobanda. Een peloton militairen van de landmachtcompagnie knapten speeltoestellen op en schilderden enkele gebouwen van het St. Franciscuscollege. De mariniers op Aruba maakten de onderwijsinstelling EPB blij met een gift. De school heeft een ambulance van de Marinierskazerne Savaneta, die buitengebruik is gesteld, gekregen en gaat deze studieobject gebruiken voor de technische opleidingen.

Vers geperst,
24-10-2012 16:09

Lex

Citaat van: Strata op 24/10/2012 | 22:01 uur
Het schijnt gebeurt te zijn in een close-quarters training met scherpe munitie.
Dat klopt. Zie #693. ;)

StrataNL

Het schijnt gebeurt te zijn in een close-quarters training met scherpe munitie.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation