De CV90

Gestart door battle10, 06/05/2011 | 06:30 uur

StrataNL

Citaat van: A.J. op 13/07/2017 | 17:17 uur
Kijk even naar de aanvulling van mij... Als de KM bijna 80.000 euro PP (de Klu doet het voor de helft) nodig heeft om dat handjevol schepen in bedrijf te houden (waarvan een hele kluit niet eens kan opereren in het hoogste geweldsspectrum) is dat ook redelijk droevig...

Niet om raar te doen, maar het budget van de KM voedt ook twee mariniersbataljons + aanhang á 2000+ FTE.

Weet niet of die meegenomen zijn in het sommetje, dan is Klu en KM helemaal appels met peren vergelijken.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

mc196

In de budgetten van de  opco's zit volgens mij ook niet de aanschaf van (of afschrijving op) de diverse vliegtuigen, schepen etc.. Dat komt van DMO als ik het goed heb. Neem je dat mee dan kan het er ineens heel anders uit zien.


Master Mack

Inderdaad is het een beetje dom als we nu weer naar elkaar met modder gaan gooien. En ik vindt het ronduit beledigend als De Rest van de Landmacht prut genoemd wordt ik mag straks weer een club van 200 kanjers van militairen mannen en vrouwen dienen die onderdeel uitmaken van die rest en ik beschouw mijzelf een happy militairy men dat onze mensen zonder politieke steun die onze krijgsmacht al jaren ontbeert dit bedrijf nog steeds overeind houden. En ik beschouw mijzelf een krijgsmacht militair omdat ik vaak genoeg als gast of voor werk bij de andere OPCO's kom om te zien dat we allemaal dezelfde problemen en tekorten hebben. Dus geen 2 maar 4 Nieuwe MFF 4 subs een extra Supply ship 8 mijnenjagers 57 JSF's(gelijk aan NOR) 30 Chinooks allemaal geschikt maken voor aanboord. En de KL 3x CV 90 bat 1xTbat .3x lumobbat. 1x Rangerbat 3x Boxer 35mm bat. 1x Boxer 120mm bat. En voldoende reserve onderdelen en gevechtsondersteuning voor de hele krijgsmacht. En daarom zei de Generaal Verkerk minimaal 3 Miljard erbij Den Haag.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: A.J. op 13/07/2017 | 17:34 uur
Misschien zouden we die gedachte wat meer vast moeten houden ipv bijelkaar vliegen gaan afvangen wie nou de "duurste" club is...

Dat is ook wat breed en actief moet worden ondersteund, met name ook door de commandanten van de diverse krijgsmachtdelen incl. de CDS.

Doet men dit niet, preekt men voornamelijk of louter voor eigen parochie, inclusief de "we can do" mentaliteit dan is de politiek de lachende derde en de krijgsmacht het haasje.

A.J.

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 13/07/2017 | 17:22 uur
Laat dat als een paal boven water staan, de gehele krijgsmacht is dankzij een hardnekkig politiek virus een intensive care patiënt, op de rand van terminaal.

Misschien zouden we die gedachte wat meer vast moeten houden ipv bijelkaar vliegen gaan afvangen wie nou de "duurste" club is...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Oorlogsvis op 13/07/2017 | 17:19 uur
mee eens !...de schuld is ook de politiek

Laat dat als een paal boven water staan, de gehele krijgsmacht is dankzij een hardnekkig politiek virus een intensive care patiënt, op de rand van terminaal.

Oorlogsvis

Citaat van: A.J. op 13/07/2017 | 17:17 uur
Kijk even naar de aanvulling van mij... Als de KM bijna 80.000 euro PP (de Klu doet het voor de helft) nodig heeft om dat handjevol schepen in bedrijf te houden (waarvan een hele kluit niet eens kan opereren in het hoogste geweldsspectrum) is dat ook redelijk droevig...
mee eens !...de schuld is ook de politiek

A.J.

Citaat van: Oorlogsvis op 13/07/2017 | 17:12 uur
Als de landmacht 19000 nodig heeft om 12 pantserhouwitsers, 3 lease tanks en 88 ? cv-90 aan gevechtskracht te leveren dan is het wel heel droevig.
Alleen lucht Mobiel en KCT zie ik als volle eenheden...de rest is helaas prut.

Kijk even naar de aanvulling van mij... Als de KM bijna 80.000 euro PP (de Klu doet het voor de helft) nodig heeft om dat handjevol schepen in bedrijf te houden (waarvan een hele kluit niet eens kan opereren in het hoogste geweldsspectrum) is dat ook redelijk droevig...

Oorlogsvis

Citaat van: A.J. op 13/07/2017 | 17:04 uur
Hoezo twee keer? Het budget van de KL is ongeveer KM en Klu budgetten bijelkaar opgeteld.

De KL heeft dan ook meer personeel rondlopen (bijna 19.000) dan de KM en Klu (respectievelijk ongeveer 9.000 en 8.000) bijelkaar opgeteld en laat het personeel nou net de grootste kostenpost zijn he...
Als de landmacht 19000 nodig heeft om 12 pantserhouwitsers, 3 lease tanks en 88 ? cv-90 aan gevechtskracht te leveren dan is het wel heel droevig.
Alleen lucht Mobiel en KCT zie ik als volle eenheden...de rest is helaas prut.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: A.J. op 13/07/2017 | 17:04 uur
De KL heeft dan ook meer personeel rondlopen (bijna 19.000) dan de KM en Klu (respectievelijk ongeveer 9.000 en 8.000) bijelkaar opgeteld en laat het personeel nou net de grootste kostenpost zijn he...

Dat is volkomen duidelijk.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: A.J. op 13/07/2017 | 17:04 uur
Hoezo twee keer? Het budget van de KL is ongeveer KM en Klu budgetten bijelkaar opgeteld.


Je hebt gelijk... ik was wat aan het rotzooien in de tekst en dit vergeten aan te passen, ga ik nu doen,

A.J.

#475
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 13/07/2017 | 16:18 uur
KL budget is ruim 2 x het jaar budget van KM en KLu gezamenlijk: 1.252 miljoen in 2017, voor de marine geldt 721 miljoen en voor de luchtmacht 339 miljoen euro (afgeronde bedragen in euro's, budget 2017)

Best veel geld voor 3 inzetbare lease tanks en 6-7 houwitsers.

Hoezo twee keer? Het budget van de KL is ongeveer KM en Klu budgetten bijelkaar opgeteld.

De KL heeft dan ook meer personeel rondlopen (bijna 19.000) dan de KM en Klu (respectievelijk ongeveer 9.000 en 8.000) bijelkaar opgeteld en laat het personeel nou net de grootste kostenpost zijn he...

En als je de bedragen gaat omrekenen per pax kom je erachter dat de KM ruim de duurste is per persoon... (bijna 80.000 euro pp, de KL bijna 67.000 pp en de Klu bijna 42.000 pp)...

Dus dat gezeur dat de KL veel te duur is is ruim te kort door de bocht...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#474
Citaat van: Oorlogsvis op 13/07/2017 | 15:21 uur
wat is het budget eigenlijk vd Kon Landmacht ?.....als je dan kijkt wat de Kon Landmacht nog eigenlijk aan gevechtskracht kan leveren is het bijna nul.


KL budget is cumulatief iets meer dan het gezamenlijke jaar budget van KM en KLu: 1.252 miljoen in 2017, voor de marine geldt 721 miljoen en voor de luchtmacht 339 miljoen euro (afgeronde bedragen in euro's, budget 2017)

Best veel geld voor 3 inzetbare lease tanks en 6-7 houwitsers.

Oorlogsvis

Citaat van: Zander op 27/01/2017 | 21:32 uur
En lekker door prutsen met een niet realistisch inzetbare 13e brigade.
Nee bedankt!

Ik ben voor 2 mechbrigs met elk 3 telemark/gemechaniseerde bataljons.
Elk een staf en staf ondersteuning compagnie 2 painfcies, 1 tankesk en een gevechtsteuncompagnie met verkenners, pantsergenie, zware mortieren, antitank, TACP en artilleriewaarnemers.
Binnen de brigade zelf nog een BVE, vuursteun afdeling, palua batterij, pagenie bataljon en een logistiek bataljon.
Alle ondersteunende pantservoertuigen ook over op de CV90.

Indien de middelen er zijn zou ik graag een derde (lichte) brigade op wiel er bij hebben.
Zo hebben we weer de mogelijkheid om een divisie op de mat te brengen. Deze brigade is dan geheel op de Boxer gebouwd.
Ben dat met je eens ....ik denk wel eens ..wat is het budget eigenlijk vd Kon Landmacht ?.....als je dan kijkt wat de Kon Landmacht nog eigenlijk aan gevechtskracht kan leveren is het bijna nul.

Voor zoveel geld alleen een KCT en Lucht Mobiel....de andere twee brigades zijn eigenlijk niet meer serieus te nemen  te weinig power geen vuurkracht en logistiek een drama.

Of je maakt van die twee ''zieke'' brigades twee power brigades (gemech met tanks en voldoende mortieren, antitank en pantserhouwitsers) of we stoppen met de landmacht en delen het KCT en Luchtmobiel bij de Mariniers in.

Harald

onderstaande artikel is wel interessant, zou voor de Cv90 ook kunnen worden toegepast

Expanded Capabilities for the Puma IFV: Rheinmetall Wins Major Order Package Worth €115 million

The German Bundeswehr has contracted with the Rheinmetall Group to supply expanded capabilities and additional equipment for the Puma infantry fighting vehicle. The Koblenz-based Federal Office for Bundeswehr Equipment, Information Technology and In-Service Support (BAAINBw) has awarded the project management company an order for a comprehensive expansion package with a gross value of €260 million (€218 million without VAT). In addition to this comes optional retrofitting with further components, for which €108 million (including VAT) has been allocated.

A member of the defence consortium tasked with developing and producing the Puma, Rheinmetall's share in the current order comes to €115 million (€97 million without VAT); commissioning of Rheinmetall within the consortium will take place in the next few weeks.

These expanded capabilities will further enhance the infantry fighting vehicle's combat performance in a number of areas as well as providing improved possibilities for training.

Specifically, the expansion package includes among other things the development of a new turret-independent secondary weapon system (TSWA) for the Puma; the installation of advanced visualization and display technology; and the provision of new training resources.

The turret-independent secondary weapon system (TSWA) will significantly strengthen the vehicle's battlefield performance and especially its self-defence capabilities. Remotely controlled from the vehicle's rear fighting compartment, it is an unmanned weapon station mounted on the rear section of the vehicle rather than on the rotatable turret.

This means that threats can be addressed even at very close quarters without having to use the main armament, which is especially important in urban terrain, significantly enhancing crew protection. The TSWA fires 40mm lethal and non-lethal (e.g. tear gas and flash-bang) ammunition with a maximum range of 400 metres.

The new order includes sample integration, readying the system for full-scale production and fabrication of three TSWA prototypes. The actual serial production order, in which the entire Puma fleet will be retrofitted with the weapon system, is expected to come in 2023.

...

http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/185289/rheinmetall-to-upgrade-german-army%E2%80%99s-puma-ifvs.html

https://www.rheinmetall-defence.com/media/editor_media/rm_defence/pdfs/veranstaltungen_pdfs/lfs_2016/Rheinmetall-LFS2016_Future_Infantry_Fighting_Vehicle-B_Brok.pdf