Verhuizing Marinierskazerne

Gestart door Marskramer, 26/10/2011 | 20:25 uur

dudge

Citaat van: jurrien visser op 06/07/2012 | 23:48 uur
Ik had het in mijn leven niet voor mogekijk gehouden, maar we koersen in een heel rap temo af op:

- VSvE
of
- een uiteenspatting van Europa en we zijn terug bij Europa 1930
0f
- een splitsing in Noord en Zuid

Terug naar het topic: Verhuizing Marinierskazerne

Die laatste twee zijn praktisch hetzelfde.....

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Marc66 op 06/07/2012 | 23:00 uur
Wanneer zal democratie in Nederland een feit worden? Je mag je mening geven, maar de politiek doet alles toch anders dan wat zij ooit in hun verkiezingscampagne vertelde. Triest allemaal  :'(

Brussel moet gestopt worden, het kost meer dan het opbrengt, maarja, dat is in de politiek "normaal" geloof ik. Wanneer de overheid iets koopt zijn de kosten altijd heel veel meer, zeker net nadat men de goedkeuring gegeven heeft.  :mad:

Ik had het in mijn leven niet voor mogekijk gehouden, maar we koersen in een heel rap temo af op:

- VSvE
of
- een uiteenspatting van Europa en we zijn terug bij Europa 1930
0f
- een splitsing in Noord en Zuid

Terug naar het topic: Verhuizing Marinierskazerne

Marc66

Wanneer zal democratie in Nederland een feit worden? Je mag je mening geven, maar de politiek doet alles toch anders dan wat zij ooit in hun verkiezingscampagne vertelde. Triest allemaal  :'(

Brussel moet gestopt worden, het kost meer dan het opbrengt, maarja, dat is in de politiek "normaal" geloof ik. Wanneer de overheid iets koopt zijn de kosten altijd heel veel meer, zeker net nadat men de goedkeuring gegeven heeft.  :mad:

Flyguy

Citaat van: Cigarz op 06/07/2012 | 22:40 uur
De Marine gaat in de toekomst helemaal naar Zeeland. Dat is namelijk dichter bij België. En dat is makkelijk in het kader van de gewenste BeNeLux krijgsmacht...

Die komt er toch nooit.
Het werkt misschien een jaartje, en daarna wil Nederland of safari of een JSF halen en is Brussel boos dat er geen europees toestel wordt gekocht etc.  :crazy:

Cigarz

De Marine gaat in de toekomst helemaal naar Zeeland. Dat is namelijk dichter bij België. En dat is makkelijk in het kader van de gewenste BeNeLux krijgsmacht...

Marc66

Ach, de politiek moet alles kapot maken geloof ik en daar is het heel goed mee bezig  :hrmph: :'(

Ace1

Citaat van: jurrien visser op 06/07/2012 | 17:35 uur
Er is ruimte voor de gehele vloot in Vlissingen, als compensatie voor Den Helder wordt het straks een openlucht AZC met haven faciliteiten.

En de NH90´s verhuizen van de MvvK de Kooy naar vliegbasis Woensdrecht?

Marc66

Hmmm....., alles naar Vlissingen? Misschien is het een optie. De off-shore in Den Helder en de marine - weer(?) - naar Vlissingen.


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Marc66 op 06/07/2012 | 12:52 uur
Haagse logica, denk ik. Het bouwen van een compleet nieuwe kazerne is goedkoper dan het opknappen van een bestaande en leegstaande kazerne in onder andere Den Helder? De marine ligt in Den Helder, de mariniers zijn een onderdeel van de marine, maar de mariniers zullen verhuizen naar Vlissingen?

B&W van Den Helder? Wat een slappe bende is jullie club weer!  :mad:

Met de verhuizing mag de marine straks nog veel meer in gaan leveren want, mark my words, met de verhuizing van de mariniers naar Vlissingen zullen ook het LPD en het JSS naar Vlissingen verhuizen en zal er ook een zeker vorm van onderhoud en logistiek die kant op moeten en, tja, dat kost geld! En geld krijg je enkel door materiaal te verkopen, dussssss......................, CZSK 2016; twee LCF's en een lekke roeiboot?  :'( :'( :'(

De beslissing van de verhuizing naar Vlissingen is voor mij werkelijk een onuitrafelbaar raadsel!  :(

Er is ruimte voor de gehele vloot in Vlissingen, als compensatie voor Den Helder wordt het straks een openlucht AZC met haven faciliteiten.

Enforcer

Misschien is er in Vlissingen ruimte om een deel van de KL infanterie bij de Mariniers te plaatsen, of bv LMB uit Assen daar ook te plaatsen. Dit ook mede gezien in het kader van recente politieke uitspraken.

michielnr

Die roeiboot kunnen we toch prima wat tape op plakken ;D
NR

Marc66

Haagse logica, denk ik. Het bouwen van een compleet nieuwe kazerne is goedkoper dan het opknappen van een bestaande en leegstaande kazerne in onder andere Den Helder? De marine ligt in Den Helder, de mariniers zijn een onderdeel van de marine, maar de mariniers zullen verhuizen naar Vlissingen?

B&W van Den Helder? Wat een slappe bende is jullie club weer!  :mad:

Met de verhuizing mag de marine straks nog veel meer in gaan leveren want, mark my words, met de verhuizing van de mariniers naar Vlissingen zullen ook het LPD en het JSS naar Vlissingen verhuizen en zal er ook een zeker vorm van onderhoud en logistiek die kant op moeten en, tja, dat kost geld! En geld krijg je enkel door materiaal te verkopen, dussssss......................, CZSK 2016; twee LCF's en een lekke roeiboot?  :'( :'( :'(

De beslissing van de verhuizing naar Vlissingen is voor mij werkelijk een onuitrafelbaar raadsel!  :(

Lex

Peijs: Kazerne komt definitief naar Vlissingen

OOST-SOUBURG - Commissaris van de Koningin Karla Peijs zegt dat alle twijfels over de komst van de marinierskazerne naar Vlissingen weg zijn. Ze zegt dat na uitspraken van Minister Hillen van Defensie. Hillen zei gisteravond tegen D66 dat alleen Vlissingen nog in beeld is voor de kazerne. Die partij wilde dat er naar meerdere plekken wordt gekeken.

Maar dat voorstel werd verworpen. Tot vreugde van Peijs."We hebben ons suf gelobbyd de afgelopen tijd , maar dus niet zonder resultaat." Volgens Peijs is Vlissingen goedkoper en is er meer plek dan bij concurrent Doorn.

Peijs denkt dat de eerste tijd de mariniers opgevangen kunnen worden in lege huizen en panden in de stad. Zij verwacht dat de kazerne er binnen drie jaar kan staan.

Hillen kreeg gisteren wel de opdracht om de exploitatie van de kazerne in Vlissingen niet duurder te laten zijn als de huidige exploitatie in Doorn.

De komende maanden overlegt Hillen met overheden in Zeeland wat er allemaal mogelijk is.

Omroep Zeeland,
vr 06-07-2012, 12:36

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Tweede Kamer: geen onomkeerbare besluiten over marinierskazerne

Auteur: door Jeffrey Kutterink |   vrijdag 06 juli 2012 | 02:07

DEN HAAG - De Tweede Kamer wil dat minister Hans Hillen (Defensie) geen onomkeerbare beslissingen neemt over de plannen om de marinierskazerne te verhuizen van Doorn naar Vlissingen.
De Kamer nam vannacht een motie aan van VVD en CDA. Ze vindt dat de exploitatiekosten van een nieuwe kazerne in Zeeland niet hoger mogen zijn dan van een gerenoveerde Van Braam Houckgeestkazerne in Doorn. Die boodschap had de Kamer in eerdere debatten al aan de minister meegegeven. Door de motie van VVD en CDA te steunen, legt de Kamer die uitspraak officieel vast.

Minister Hillen zei gisteravond ernaar te streven dat de exploitatie van een nieuwe kazerne hetzelfde of liefst minder kost dan renovatie van de huidige kazerne in Doorn. Hillen ziet de Kameruitspraak dan ook als 'aanmoediging van zijn beleid'.

De Kamer gaf Hillen op 26 juni groen licht om door te gaan met de voorbereidingen voor de verplaatsing. Daarmee heeft Zeeland de kazerne nog niet binnen. Hoewel Hillen de kazerne wil verhuizen, heeft hij nog te weinig informatie om nu een besluit te nemen. De komende maanden gebruikt hij om te bepalen wat Defensie nodig heeft en wat de (exploitatie)kosten zijn. Het parlement wacht dat onderzoek af. Na de verkiezingen bepaalt de Kamer in nieuwe samenstelling of ze met de verhuizing van de kazerne kan instemmen.

D66 diende vannacht ook twee moties over de kazerne in. De partij wil dat Hillen geen juridische en financieel onomkeerbare stappen neemt. Ook wil ze dat de minister de kosten vergelijkt van drie scenario's: verhuizing naar Zeeland, uitbreiding van Doorn en uitbreiding Doorn en Den Helder. Hillen wil dat niet en ontraadde beide moties.

http://www.bndestem.nl/regio/zeeland/11340831/Tweede-Kamer-geen-onomkeerbare-besluiten-over-marinierskazerne.ece

KapiteinRob

Ik vind het niet "zeuren" als je vraagtekens stelt over een nieuw te bouwen kazerne van bijna 200.000.000,00 euro, er goedkopere/effectievere alternatieven lijken te zijn en de locatiekeuze slecht ("Michiel de Ruyter is er geboren") of zelfs foutief ("werkgelegenheid voor Zeeland"  terwijl vandaag te lezen was dat die provincie tot de drie regio's met laagste werkeloosheid van de EU behoort) onderbouwd wordt door de verantwoordelijke minister....