US Combat Ship Decision Coming in 'Very Near Future'

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 09/11/2014 | 10:32 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 02/08/2018 | 13:20 uur
Die had ik graag willen zien en wat ze daar van vonden, al verwacht ik niet dat het de winnaar zou zijn (o.a. door het ontbreken van GT's).

Die configuratie lijkt mij niet de grootste aanpassing bij nieuwbouw (idd ze moeten wel een carrier strike group kunnen bijhouden)

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/08/2018 | 12:39 uur
Inderdaad, het is jammer dan vMFF nog niet ver genoeg was om mee te dingen, zou een ideale oplossing bieden voor de yanks.
Die had ik graag willen zien en wat ze daar van vonden, al verwacht ik niet dat het de winnaar zou zijn (o.a. door het ontbreken van GT's).

Citaat van: walter leever op 02/08/2018 | 12:35 uur
maar ik heb toch echt het idee gekregen(eisen) dat de USN een multipurpose fregat wil,met een nadruk op ASW en dan ben je met de F100 niet zoveel,is meer een AAW fregat.(dacht ik toch) :P
De F-100 is ontwikkeld op basis van de St. Maria (Oliver Hazard Perry) klasse fregatten, een geleidewapen fregat voor algemene escorte taken. Het is misschien geen speciale ASW hull maar eerder een general purpose hull, Spanje heeft gekozen om ze in te zetten als AAW fregatten. De F-110 die nu in ontwikkeling zijn dat worden echte ASW fregatten maar de basis zal ook hetzelfde zijn als de F-100's met wel wat aanpassingen ( o.a. 7 cm korter). De F-110 zal echter goedkoop worden ontwikkeld zodat het geschikt is voor export, de F-100 is te duur voor export blijkt.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: walter leever op 02/08/2018 | 12:42 uur

ging 'm niet worden,indien nog niet gebouwd.("again",is wat ik begrepen heb) ;)

Vandaar: "nog niet ver genoeg was"

walter leever

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/08/2018 | 12:39 uur
Inderdaad, het is jammer dan vMFF nog niet ver genoeg was om mee te dingen, zou een ideale oplossing bieden voor de yanks.


ging 'm niet worden,indien nog niet gebouwd.("again",is wat ik begrepen heb) ;)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: walter leever op 02/08/2018 | 12:35 uur
maar ik heb toch echt het idee gekregen(eisen) dat de USN een multipurpose frget wil,met een nadruk op ASW en dan ben je met de F100 niet zoveel,is meer een AAW fregat.(dacht ik toch) :P

Inderdaad, het is jammer dan vMFF nog niet ver genoeg was om mee te dingen, zou een ideale oplossing bieden voor de yanks.

walter leever

#187
maar ik heb toch echt het idee gekregen(eisen) dat de USN een multipurpose fregat wil,met een nadruk op ASW en dan ben je met de F100 niet zoveel,is meer een AAW fregat.(dacht ik toch) :P

Parera

Tsja zie hieronder het verschil tussen de USN (USS Barry DDG-52)en de RN (HMS Daring)





Nu zit er flink wat jaar verschil tussen de schepen (1992 vs 2006) maar de USN heeft niet veel veranderd aan hun slaapverblijven op de andere schepen.
Ik vind het persoonlijk ook niet meer kunnen maar goed de Amerikanen denken hier anders over, dat zal ooi niet zomaar veranderen.
Kanon wise zullen we het dan niet eens worden, 57 mm is in mijn ogen patrol / korvet formaat waarbij die laatste mijn voorkeur uitgaat naar 76 mm. Een modern fregat kan zeker 127 mm hebben in mijn ogen.

ARM-WAP

Toch vind ik (persoonlijk dus) dat je mensen makkelijker vind om langer aan boord te dienen indien je hen wat meer privacy (voor elkaar) en comfort gunt.
Het is niet meer van deze tijd dat je je bemanning in messdecks van rond de 40 man laat pitten in bunk racks van 4 hoog en een lockertje van 1.5 x 2 x 1.5 ft waarin ze hun $h!t kwijt moeten.
Waarvan ik dan weer wel voorstander ben, is al die valse plafonds enz gewoon niet te installeren. Daarmee bespaar je geld en wat gewicht uit en in "Ernstfall" moet je niet eerst beginnen die zooi te verwijderen voordat je een lek of kabelbreuk kan lokaliseren. Geeft natuurlijk wat meer hoekjes en kantjes voor de Clean Ship Routine, maar dat moet dan maar zo. Het is en blijft een marineschip.

Die 57 mm vond ik destijds ik maar niets voor een fregat maar heb het ding in '94-'95 zelf in actie gezien toen ik aan boord van HCMS Toronto voer.
Voor de kosten moet de USN het niet laten denk ik: 57 mm is immers al in gebruik bij de Coastguard en op de beide LCS-types.
Mss dat ze best tevreden zijn over de werking in zijn geheel (hoge kadans, verschillende ready-use ammo types, verschillende fuze setting opties).
Deze turret vereist ook minder personeel voor bediening, instandhouding en munitiebevoorrading (tijdens inzet).

Parera

Citaat van: ARM-WAP op 01/08/2018 | 14:05 uur
Volgens mij gaat'em dit idd worden...

Goede doordenker en tactisch spelen van Fincantieri trouwens... Maar de Amerikanen moeten het blijkbaar niet hebben van schepen die comfortabeler zijn voor de crew en hen daarbovenop ook (veel) meer privacy gunnen, zoals bij de Europese schepen veel meer het geval is vandaag.

Dat soort Europeese fratsen hebben ze in de VS helemaal niks mee, gewoon veel personeel op kleine kamers niet te luxe want dat kost te veel geld. En bij een hele grote marine kan ik me daar ook wel iets bij voorstellen met 325.000 man actief dienend personeel moet je wel kosten besparen op zulke dingen. Verder is het F-100 naar mijn idee ook de beste keuze voor de USN, recht aan recht uit een fregat dat goed inzetbaar is met een VLS in staat om alle raketten te lanceren die er in het arsenaal zijn tot TLAM aan toe. Het kanon tsja 57 mm is niet veel voor een fregat, mijn keuze zou uitgaan naar 127 mm zeker met de kostenpost voor de USN in gedachten, dat kanon en munitie is in grote getale aanwezig voor de DDG / CG's.

Ik verwacht dat de F-100 de winnaar word ; Amerikaanse basis voor het ontwerp (OHP) en proven ontwerp.

ARM-WAP

Citaat van: Parera op 01/08/2018 | 13:15 uur
Het ontwerp van Bath Ironworks op basis van de F-100 is veel meer ''America''.
Volgens mij gaat'em dit idd worden...

Goede doordenker en tactisch spelen van Fincantieri trouwens... Maar de Amerikanen moeten het blijkbaar niet hebben van schepen die comfortabeler zijn voor de crew en hen daarbovenop ook (veel) meer privacy gunnen, zoals bij de Europese schepen veel meer het geval is vandaag.

Parera

Citaat van: walter leever op 01/08/2018 | 12:53 uur
Klopt,maar in dit geval wel het beste ontwerp wat erbij zit(mijn mening),denk niet dat ze zitten te wachten op meer"Little Crappy Ships"  :devil:

Ja al twijfel ik er aan of ze met dat ontwerp gaan varen het is ten slotte wel heel niet Amerikaans. Het ontwerp van Bath Ironworks op basis van de F-100 is veel meer ''America'' en ook kan het stoppen van de Zumwalt klasse bij Bath een rol spelen om het aan die werf te gunnen.

walter leever

Citaat van: Parera op 01/08/2018 | 12:50 uur
En dan komen ze er straks achter dat ze weer 2 ontwerpen geweldig vinden en mogen er 2 werven 10 stuks elk bouwen >:( En de enigste reden dat Fincantieri mee mag doen is omdat ze die Ameirkaanse werf hebben overgekocht anders had het FREMM nooit overwogen worden.

Klopt,maar in dit geval wel het beste ontwerp wat erbij zit(mijn mening),denk niet dat ze zitten te wachten op meer"Little Crappy Ships"  :devil:

Parera

Citaat van: walter leever op 01/08/2018 | 12:48 uur
beetje meer nieuws over de voortgang van het FFG(X) project. :P




Quote

    Navy Exercises Options For Additional Future Frigate Design Work.

    The Navy has exercised options adding several million dollars to the future guided-missile frigate (FFG(X)) conceptual design work being performed by five shipbuilders in contention for the final hull design.

    The Navy expects bids from the following shipbuilders – Austal USA, Huntington Ingalls Industries, General Dynamics Bath Iron Works, Lockheed Martin and Fincantieri Marinette Marine. A final request for proposal is expected in 2019, with the Navy planning to award a single source design and construction contract in 2020, according to the Navy. Ultimately, the Navy plans to build a fleet of 20 frigates [emphasis added].

    Each company was awarded initial contracts of $15 million in February to start design work. The latest contract modification, announced Monday, sends between $6.4 million and $8 million in additional funding to each company to be used fleshing out their designs.

    ...The Navy expects to spend between $800 million and $950 million on each hull, which will follow the Littoral Combat Ship.

    In terms of combat and communications systems, the Navy plans to use what is already deployed on LCS platforms. USNI News understands the new frigates will use the COMBATSS-21 Combat Management System, which uses software from the same common source library as the Aegis Combat System on large surface combatants. Missile systems for the frigate include the canister-launched over-the-horizon missile; the surface-to-surface Longbow Hellfire missile; the Mk53 Nulka decoy launching system and the Surface Electron Warfare Improvement Program (SEWIP) Block 2 program with SLQ-32(V)6. The ships would also require an unspecified number of vertical launch cells. The frigate design also is expected to include the SeaRAM anti-ship missile defense system and several undersea warfare tools...
    https://news.usni.org/2018/07/31/35430

En dan komen ze er straks achter dat ze weer 2 ontwerpen geweldig vinden en mogen er 2 werven 10 stuks elk bouwen >:( En de enigste reden dat Fincantieri mee mag doen is omdat ze die Ameirkaanse werf hebben overgekocht anders had het FREMM nooit overwogen worden.

walter leever

#179
beetje meer nieuws over de voortgang van het FFG(X) project. :P




Quote

    Navy Exercises Options For Additional Future Frigate Design Work.

    The Navy has exercised options adding several million dollars to the future guided-missile frigate (FFG(X)) conceptual design work being performed by five shipbuilders in contention for the final hull design.

    The Navy expects bids from the following shipbuilders – Austal USA, Huntington Ingalls Industries, General Dynamics Bath Iron Works, Lockheed Martin and Fincantieri Marinette Marine. A final request for proposal is expected in 2019, with the Navy planning to award a single source design and construction contract in 2020, according to the Navy. Ultimately, the Navy plans to build a fleet of 20 frigates [emphasis added].

    Each company was awarded initial contracts of $15 million in February to start design work. The latest contract modification, announced Monday, sends between $6.4 million and $8 million in additional funding to each company to be used fleshing out their designs.

    ...The Navy expects to spend between $800 million and $950 million on each hull, which will follow the Littoral Combat Ship.

    In terms of combat and communications systems, the Navy plans to use what is already deployed on LCS platforms. USNI News understands the new frigates will use the COMBATSS-21 Combat Management System, which uses software from the same common source library as the Aegis Combat System on large surface combatants. Missile systems for the frigate include the canister-launched over-the-horizon missile; the surface-to-surface Longbow Hellfire missile; the Mk53 Nulka decoy launching system and the Surface Electron Warfare Improvement Program (SEWIP) Block 2 program with SLQ-32(V)6. The ships would also require an unspecified number of vertical launch cells. The frigate design also is expected to include the SeaRAM anti-ship missile defense system and several undersea warfare tools...
    https://news.usni.org/2018/07/31/35430

Ze zijn ooit begonnen met een streef bedrag van ongeveer 750 miljoen,nu dus al 800 to 950 miljoen;   :omg:

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.