Leopard 3

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 02/01/2015 | 20:12 uur

Benji87

Citaat van: Ace1 op 24/05/2023 | 23:02 uur
Ach je doet jezelf wel vaker voor als een deskundig en als Huzaar of A.J. of iemand anders dit weerleggen dan geef je niet thuis.  Dat 130mm kanon van Rheinmetall  gaat de trend worden.

Sterke inhoudelijke reactie ook, wat moet ik nou met dit persoonlijke verwijt? :neutral:

Ace1

#853
Citaat van: Benji87 op 24/05/2023 | 22:21 uur
Ik weet het niet zo met de Panther. Ik heb het gevoel dat ik naar een Leopard 2A9 zit te kijken. Weinig innovatieve snufjes die het echt een klasse apart maken. Ik had hij de presentatie van de Abrams X meer het gevoel dat ik naar een nieuwe klasse tank keek dan dat ik bij de Panther had.

Ach je doet jezelf wel vaker voor als een deskundig en als Huzaar of A.J. of iemand anders dit weerleggen dan geef je niet thuis.  Dat 130mm kanon van Rheinmetall  gaat de trend worden.

Benji87

Citaat van: Ace1 op 23/05/2023 | 11:07 uur


Ik weet het niet zo met de Panther. Ik heb het gevoel dat ik naar een Leopard 2A9 zit te kijken. Weinig innovatieve snufjes die het echt een klasse apart maken. Ik had hij de presentatie van de Abrams X meer het gevoel dat ik naar een nieuwe klasse tank keek dan dat ik bij de Panther had.

pz

#851
Tsjechi? wil zo'n 70 Leopard 2 A8's aanschaffen



https://esut.de/2023/05/meldungen/42166/tschechien-will-etwa-70-leopard-2-a8-beschaffen/

Vertaald via google translate

Tijdens de vergadering van vandaag gaf de Tsjechische regering minister van Defensie Jana Černochov? toestemming om te onderhandelen over de mogelijkheid om deel te nemen aan de geplande aankoop van Leopard-tanks door West-Duitsland in de nieuwe 2 A8-versie. Dat blijkt uit een verklaring van het Tsjechische ministerie van Defensie.

Dit opent de mogelijkheid voor het Tsjechische leger om een ​​hoogwaardig grondplatform te verwerven dat ook is ingeburgerd in een aantal Europese legers en compatibel is met andere NAVO-legers. Daarnaast verwacht Tsjechische zijde een forse prijsverlaging, kortere levertijden en passende logistieke ondersteuning van de gezamenlijke aanpak met Duitsland.

Tsjechie is van plan om ongeveer 70 gevechtstanks aan te schaffen en verwacht dat deze binnen dit decennium zullen arriveren.

Ook wordt aangekondigd dat het Tsjechische ministerie van Defensie nu officieel een vertegenwoordiger van het Duitse ministerie zal benaderen met het verzoek om onderhandelingen te starten over de voorwaarden waaronder Tsjechie zou kunnen deelnemen aan de door de Duitsers geplande aankoop.

Tsjechie gaat ervan uit dat een grotere order zal leiden tot grotere budgetbesparingen vanwege het grotere aantal aan te schaffen tanks. Ook verkort het de levertijden en zorgt het voor adequate logistieke ondersteuning. "Het bedrijf KMW, dat de Leopard-tanks vervaardigt, zou door het volume van de levering zijn productiecapaciteit kunnen vergroten, wat zou leiden tot een snellere productie en dus kortere levertijden", schrijft het ministerie van Defensie.

Een ander voordeel van gezamenlijke inkoop zou zijn om maximale interoperabiliteit binnen de NAVO te waarborgen. Volgens de aanmelding zouden de tanks van elke staat die betrokken zijn bij een gezamenlijke aanbesteding praktisch alleen verschillen in de communicatietechnologie die door elke staat wordt gebruikt, die anders zou zijn, anders zouden ze identiek zijn, wat gezamenlijke oefeningen, onderhoud en reparatie van de tanks aanzienlijk vergemakkelijkt. apparatuur.

Meer informatie over de Leopard 2 A8 gevechtstank is te vinden in het volgende artikel: Nieuwe gevechtstanks ? de Bundeswehr ontvangt de Leopard 2 A8

Addendum, las net in een ander artikel dat de Tjsechen ook 246 CV90 kopen

https://www.baesystems.com/en-us/article/czech-republic-awards-bae-systems-contract-to-acquire-246-cv90s


Ace1

#850

Harald

Romanian lawmakers vote to approve $1.1 billion Abrams acquisition  ( Roemenie koopt 54 stuks Abrams tanks )

The Commission for Defense, Public Order and National Security in Romania?s Chamber of Deputies, the parliament?s lower chamber, has approved the National Defence Ministry?s request to allow the purchase of 54 used M1A2 Abrams SEPv3 tanks from the United States.

The envisioned purchase of 54 tanks along with accompanying gear and services is estimated to be worth about 1 billion euros ($1.1 billion), according to official documents obtained by local news site DefenseRomania.ro.

https://www.defensenews.com/global/europe/2023/05/17/romanian-lawmakers-vote-to-approve-11-billion-abrams-acquisition/

Benji87

Citaat van: Huzaar1 op 12/05/2023 | 17:20 uur
Nee hoor. Gaat niet gebeuren.

Je hebt gelijk. Gaat alleen om intensiever samenwerken, niet integreren. Uit de defensie nota:

CitaatDe marine intensiveert de komende jaren de samenwerking met de Duitse en Franse marine en zet stappen met de Noren om de operationele samenwerking in het hoge noorden verder uit te breiden.

Ik weet alleen niet of ik tegen een eventuele intergratie van deze marines ben. Het zou wel een enorm slag krachtige vloot opleveren. Volgens mij de nummer 5 van de wereld qua schepen en tonnage. De Fransen hebben de kennis van nucleaire schepen, wij zijn de beste scheepsbouwers ter wereld en de Duitsers zijn kapitaal krachtig.

Citaat van: Lynxian op 12/05/2023 | 17:23 uur
Wordt nog lekker communiceren dan. Weet iemand hoe een Duitser klinkt die Frans praat, of hoe een Fransman klinkt die Duits praat? Ik sla dit gerucht even over, ik krijg er een vieze smaak van in mijn mond...

Citaat van: Lex op 12/05/2023 | 17:31 uur
Ja, ik heb de ervaring daarmee, tijdens mijn verblijf is Aix-en-Provence. De NL-er kan er ook wat van.

Maar ja, er is wel dit probleem ja  ;D



Lex

Citaat van: Lynxian op 12/05/2023 | 17:23 uur
Wordt nog lekker communiceren dan. Weet iemand hoe een Duitser klinkt die Frans praat, of hoe een Fransman klinkt die Duits praat? Ik sla dit gerucht even over, ik krijg er een vieze smaak van in mijn mond...
Ja, ik heb de ervaring daarmee, tijdens mijn verblijf is Aix-en-Provence. De NL-er kan er ook wat van.

Lynxian

Citaat van: Benji87 op 12/05/2023 | 16:03 uur
Ik meende laatst wel ergens te lezen dat er intenties zijn om de Duitse, Franse en Nederlandse marine met elkaar te integreren
Wordt nog lekker communiceren dan. Weet iemand hoe een Duitser klinkt die Frans praat, of hoe een Fransman klinkt die Duits praat? Ik sla dit gerucht even over, ik krijg er een vieze smaak van in mijn mond...

Huzaar1

Citaat van: Benji87 op 12/05/2023 | 16:03 uur
Ik meende laatst wel ergens te lezen dat er intenties zijn om de Duitse, Franse en Nederlandse marine met elkaar te integreren

Nee hoor. Gaat niet gebeuren.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Benji87

Citaat van: Huzaar1 op 12/05/2023 | 13:05 uur
Geen flauw idee, maar dat wil helemaal niemand binnen Defensie. Hoe krijgt hij het bedacht. Alleen maar omdat ie gevleid en gepaaid is door de Franse CDS die hier op bezoek is geweest.  Vrijwel niemand spreekt Frans, zijn er niet op geori?nteerd en het ligt allemaal niet voor de hand. Spanje en Belgi? zijn veel meer logische partners voor Frankrijk.

Ik meende laatst wel ergens te lezen dat er intenties zijn om de Duitse, Franse en Nederlandse marine met elkaar te integreren

Huzaar1

Citaat van: Lynxian op 12/05/2023 | 13:20 uur
Ik ga er gemakshalve even vanuit dat de mindef en stasdef hier wat meer over te zeggen hebben.

Nee hoor, met een EU partner oefenen is gewoon iets voor het OPCO zelf. Maar CDS kan deze opdracht geven. Gat gepaard met overleg natuurlijk. C'en spreken elkaar wekelijks.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lynxian

Citaat van: Huzaar1 op 12/05/2023 | 13:05 uur
Geen flauw idee, maar dat wil helemaal niemand binnen Defensie. Hoe krijgt hij het bedacht. Alleen maar omdat ie gevleid en gepaaid is door de Franse CDS die hier op bezoek is geweest.  Vrijwel niemand spreekt Frans, zijn er niet op geori?nteerd en het ligt allemaal niet voor de hand. Spanje en Belgi? zijn veel meer logische partners voor Frankrijk.
Ik ga er gemakshalve even vanuit dat de mindef en stasdef hier wat meer over te zeggen hebben.

Huzaar1

#841
Citaat van: Mourning op 12/05/2023 | 09:51 uur
Wordt dan vooral gedacht aan het KCT of bijv. 13 Licht?

Geen flauw idee, maar dat wil helemaal niemand binnen Defensie. Hoe krijgt hij het bedacht. Alleen maar omdat ie gevleid en gepaaid is door de Franse CDS die hier op bezoek is geweest.  Vrijwel niemand spreekt Frans, zijn er niet op geori?nteerd en het ligt allemaal niet voor de hand. Spanje en Belgi? zijn veel meer logische partners voor Frankrijk.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Mourning

Citaat van: Huzaar1 op 11/05/2023 | 22:32 uur
Nee, wel weet ik dat er niets wordt verwacht van MGCS. We waren heel actief, maar deze CDS drukt zijn stempel er goed op. Vandaag weer een bericht over 'samenwerken met frankrijk' van hem. Drie keer raden wie dat op zijn bord krijgt. Niet het CLSK.

Wordt dan vooral gedacht aan het KCT of bijv. 13 Licht?
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).