De marine van morgen

Gestart door Parera, 03/04/2018 | 12:38 uur

pz

Citaat van: Master Mack op 06/02/2023 | 22:29 uur
Zou het interessant zijn voor CZSK om in navolging van CLAS ook de KM verder te integreren met de Duitse marine.Samen Heli/Drone/LCU carrier. Samen fregatten, Subs, MARPAT. En misschien samen een Bevo haven in de Oost realiseren. Voor inzet in de pacific. Of sla ik weer door.

Neuuu joh, je slaat niet door  ;). Die paar vliegtuigen van de luchtmacht plakken we aan de Duitse F-35 bestelling. Komen we op het oude aantal van de Tornado's. Mooi toch alles integraal opgelost. Keep smiling.

StrataNL

Citaat van: Master Mack op 06/02/2023 | 22:29 uur
Zou het interessant zijn voor CZSK om in navolging van CLAS ook de KM verder te integreren met de Duitse marine.Samen Heli/Drone/LCU carrier. Samen fregatten, Subs, MARPAT. En misschien samen een Bevo haven in de Oost realiseren. Voor inzet in de pacific. Of sla ik weer door.
Nee, Duitse en NL marines verschillen teveel op heel veel vlakken.
NL'se marine is veel meer gericht op de Britten.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Lynxian

Citaat van: Master Mack op 06/02/2023 | 22:29 uur
Zou het interessant zijn voor CZSK om in navolging van CLAS ook de KM verder te integreren met de Duitse marine.Samen Heli/Drone/LCU carrier. Samen fregatten, Subs, MARPAT. En misschien samen een Bevo haven in de Oost realiseren. Voor inzet in de pacific. Of sla ik weer door.
Samenwerken ja, integreren nee; integratie is bezuinigingsbullshit.

Bovendien willen de Duitsers een witte-vlaggen vloot en wij een oorlogsvloot. Wat mij betreft niet te verenigen.

Huzaar1

Citaat van: Master Mack op 06/02/2023 | 22:29 uur
Zou het interessant zijn voor CZSK om in navolging van CLAS ook de KM verder te integreren met de Duitse marine.Samen Heli/Drone/LCU carrier. Samen fregatten, Subs, MARPAT. En misschien samen een Bevo haven in de Oost realiseren. Voor inzet in de pacific. Of sla ik weer door.

Zij zijn inmiddels groter. Wordt niet leuk voor ons.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Master Mack op 06/02/2023 | 22:29 uur
Zou het interessant zijn voor CZSK om in navolging van CLAS ook de KM verder te integreren met de Duitse marine.Samen Heli/Drone/LCU carrier. Samen fregatten, Subs, MARPAT. En misschien samen een Bevo haven in de Oost realiseren. Voor inzet in de pacific. Of sla ik weer door.

Bij zowel het F-124/LCF als het F-126/ASWF project is geprobeerd eenzelfde schip te ontwikkelen, maar tot op heden is dat niet gelukt mede door de Duitse eisen die te ver van onze eisen afliggen.
Voor volledige integratie heb je niet 1 op 1 dezelfde schepen nodig, maar ik denk toch dat dit een stap te ver is. Dat we veel (gaan) samenwerken dat is goed mogelijk, daarnaast kunnen we capaciteiten afstemmen met elkaar waardoor er een goede verdeling komt qua capaciteit. Maar echt zover integreren als we met de KL doen, nee dat moeten we niet willen. Dat kunnen we beter blijven doen met de Belgen, die marine is zo klein dat we daar 90% dezelfde vloot kunnen creeren. 

Master Mack

Zou het interessant zijn voor CZSK om in navolging van CLAS ook de KM verder te integreren met de Duitse marine.Samen Heli/Drone/LCU carrier. Samen fregatten, Subs, MARPAT. En misschien samen een Bevo haven in de Oost realiseren. Voor inzet in de pacific. Of sla ik weer door.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 19/01/2023 | 18:48 uur
Interessant artikel, we zijn voor het ASWF dus nu op RMF-24  ;)

Het is de hoogste tijd voor een render.

Parera

Citaat van: Harald op 19/01/2023 | 13:02 uur
https://marineschepen.nl/nieuws/interview-hoofd-AMS-Paul-Flos-180123.html

'Ingenieursbureau voor de marine' werkt aan 40 (nieuwbouw)projecten - een interview

Interessant artikel, we zijn voor het ASWF dus nu op RMF-24  ;)

Harald

https://marineschepen.nl/nieuws/interview-hoofd-AMS-Paul-Flos-180123.html

'Ingenieursbureau voor de marine' werkt aan 40 (nieuwbouw)projecten - een interview

silvester herc

De speciale editie van Alle Hens nu Online ook over de toekomst KM
https://magazines.defensie.nl/allehens/2022/10/index

silvester herc


StrataNL

Kan me nog herinneren dat die rode dingen rijen dik aangemeerd lagen in Harlingen. Een aantal zijn inmiddels gesloopt of bij ICON omgebouwd tot expeditie superjacht.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

#2300
Mogelijkheden voor de KM om relatief snel en goedkoop en snel een aantal offshore supply vessels aan te kopen voor het TRIFIC concept ?

Na bijna-schipbreuk vaart rederij Vroon toch verder, deel vloot in de verkoop

Vroon, de rederij met een lange Zeeuwse geschiedenis, maakt een doorstart. Het bedrijf, dat de afgelopen jaren in zwaar weer verkeerde, gaat in afgeslankte vorm verder.

De rederij, in 1890 opgericht in Breskens, raakte enkele jaren geleden in grote financi?le nood. De offshore-tak werd door de crisis in de gas- en oliesector hard geraakt, terwijl Vroon net grote investeringen had gedaan. De problemen leidden tot megaverliezen en een enorme schuldenlast, die als een molensteen om de nek van het bedrijf kwam te hangen. Door de coronapandemie dreigde de rederij helemaal kopje onder te gaan.

[de restant achter de betaalmuur]

https://www.pzc.nl/zeeuws-vlaanderen/na-bijna-schipbreuk-vaart-rederij-vroon-toch-verder-deel-vloot-in-de-verkoop~af46bfbe/

Parera

Hieronder een interessante link van Lockheed Martin over de PAC-3? Missile Segment Enhancement (MSE)

LINK

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 11/01/2023 | 21:02 uur

De SM familie kan over enkele jaren natuurlijk ook afgevuurd worden vanaf de variant van de Mk41 VLS onder de naam Mk70 Expeditionary Launcher voor zowel op land (trucks) als zee (USV's).

Mij maakt het niet zo veel uit wat het wordt als het voldoet aan kwantiteits-en kwaliteitseisen die de gebruiker hier aan stelt om te kunnen functioneren zoals zij dat noodzakelijk acht dan zal je mij niet horen klagen. Wel is onze KM fan van Amerikaanse raket types zoals de KLu fan is van vliegend VS materieel.

Duidelijk is wel dat de KM rond 2030 de beschikking krijgt over de nieuwe SM-2 Block IIIC en dat de te verwachten BMD raket hoogstwaarschijnlijk de SM3 gaat worden, voor de komende decennia zijn we dus nog niet af van de SM familie.