Afgekeurde vergoedingen dienstreis

Gestart door A.J., 19/06/2012 | 22:30 uur

Marc66

Kapitein Rob, ik heb in een pm aan A.J. al doorgegeven dat er aan een verhaal vaak twee kanten zitten. Een daarvan is wat jij nu eigenlijk schrijft.


KapiteinRob

Even voor de helderheid: een oefening is iets wat minimaal 24 uur duurt. Anders is het (over)werk. Als een oefening wordt onderbroken om naar de eetschuur te rijden, is het gewoon onderdeel van het oefenen (dus met oefentoelage). Onderbreekt men daadwerkelijk de oefening en moet men zelf betalen voor het eten, dan is er gewoon sprake van (over)werk en praten we niet over oefenen in relatie tot het toekennen van oefentoelage.

onderofficier

Citaat van: Marc66 op 20/06/2012 | 16:38 uur
Blijkbaar is het een club buitenslapers die geklaagd heeft en dan verbaast het mij nog meer!

De binnenslapers hebben dezelfde rechten als buitenslapers.   Als ik merk dat er bij mij dezelfde declaratie wordt afgewezen maar die van de buitenslaper niet heeft diegene die het goed en afkeurt een uitdaging.  Het is dan rechtsongelijkheid  net als het bij de sld / klp wordt afgewezen en bij de rest niet....  

Defensie heeft een regeling gemaakt qua het vergoeden van lunch e.d. niet de binnenslapers........

Citaat van: Marc66 op 20/06/2012 | 16:29 uur
wanneer men op tijd bij Paresto aan geeft dat het wenselijk geacht wordt dat er in de morgen broodjes klaar liggen voor het personeel dat op oefening gaat, dan liggen er ook broodjes

Doel je nu op een voedingsaanvraag door een eenheid?     Bepaalde dingen zijn (waren?) geregeld binnen defensie.  Maar het wordt te duur en nu wordt het eea over de ruggen van de werknemers bezuinigd.    Wat is het volgende?   Sterker nog het gebeurt als dat een oefende eenhied met een "walibi" even naar de eetzaal wordt gebracht.....  Stop de oefening, we gaan eten............. Voorheen had de distributeur de taak om te zorgen dat het eten werd opgevoerd.    

Daarnaast is je eten niet meer lekker als het +20 graden is.... na een half dagje in de rugzak  heb je een lauw broodje met half gesmolten kaas, een bekertje melk dat aan het "vergaan" is na 5 uur uit een koelkast  of is de oplossing een koelbox meenemen.....  Net als bouwvakkers........
(ik breng je toch niet op een idee.......voor de ideeën bus......)   alleen hebben die bouwvakkers geen rugzakken / wapens e.d. bij zich.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Verzoeke vanaf hier ontopic te posten. Ik verwijder dus vanaf nu geplaatste offtopic bijdrages.

Dank.

Rob
Forumbeheerder

guest1400

Citaat van: onderofficier op 20/06/2012 | 17:49 uur
Opleidingscentra, parate eenheden,    die meeste kazernes zijn na 14.00 / 15.00 leeg op de vrijdag.  En dan zijn niet alleen de binnenslapers weg....           
Ik vind het eigenlijk niet zo vreemd dat dit wordt gedaan  sommige moeten een end rijden om thuis te komen en zondag-avond gaan sommige binnenslapers weer naar de kazerne.  Men wil ook graag een beetje weekend........

Ik hoop voor diegene die ooit in Vlissingen geplaatst worden en in Doorn (e.o) of hoger in het land  blijven wonen niet de "kolonel" van Marc66 als chef krijgt......   Vrijdags om 16.30 weg   dan is men om 18.30 thuis als de weg file vrij is....... "Groningen" is dan om 20.30 eens thuis......... 
Een eventuele optie is dan 4x9 en 1x 4 uur te gaan werken  als het mag /kan  maar dit is verschrikkelijk offtopic    :angel:   :angel:

Hier heb je zeker een punt. Personeel moet vanuit al hoeken van nederland komen en het is niet dat de kazernes om de hoek liggen. Defensie is hierin vrij uitzonderlijk want het overgrote gedeelte van nederland woont op een half uurtje afstand van werk. Overigens was het in de bouw ook zo dat je eerder vertrok om files voor te zijn.

KapiteinRob

Citaat van: onderofficier op 20/06/2012 | 17:49 uur
maar dit is verschrikkelijk offtopic    

Dat is de rest van je posting niet..... ? :angel:

onderofficier

Citaat van: guest1400 op 20/06/2012 | 16:25 uur
vrijdagmiddag om 14.00 uur naar huis? dan wil ik weleens weten welke eenheden dit mogen want deze jongen staat elke vrijmiddag nog afval te rapen in het zijterrein omdat de luitenant te gierig is om ons een uurtje eerder weg te sturen. Wederom logisch want je krijgt ervoor betaald en bovendien ken ik weinig bedrijven die dat wel doen.

Opleidingscentra, parate eenheden,    die meeste kazernes zijn na 14.00 / 15.00 leeg op de vrijdag.  En dan zijn niet alleen de binnenslapers weg....           
Ik vind het eigenlijk niet zo vreemd dat dit wordt gedaan  sommige moeten een end rijden om thuis te komen en zondag-avond gaan sommige binnenslapers weer naar de kazerne.  Men wil ook graag een beetje weekend........

Ik hoop voor diegene die ooit in Vlissingen geplaatst worden en in Doorn (e.o) of hoger in het land  blijven wonen niet de "kolonel" van Marc66 als chef krijgt......   Vrijdags om 16.30 weg   dan is men om 18.30 thuis als de weg file vrij is....... "Groningen" is dan om 20.30 eens thuis......... 
Een eventuele optie is dan 4x9 en 1x 4 uur te gaan werken  als het mag /kan  maar dit is verschrikkelijk offtopic    :angel:   :angel:
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

guest1400

#28
Citaat van: Kapitein Rob op 20/06/2012 | 16:27 uur
Omdat je luitenant gewoon het werkrooster aanhoudt. Waarvan je zelf al zegt dat het logisch is. Dus waarom de LT "gierig" noemen?

Ennuh, het heeft verder niets met het topic te maken.......  ;)

1. het is gierig omdat er werkelijk waar geen kloot te doen is op (eigenlijk wel) de gehele vrijdag, dus worden er maar HZB klusjes uitgereikt.
had overigens ook niet anders verwacht van zo'n strevertje die net van het KMA komt.

2. mark haalde het aan en ik beantwoord

Marc66

Blijkbaar is het een club buitenslapers die geklaagd heeft en dan verbaast het mij nog meer! Waarom wordt er niet gewoon verzameld op de kazerne, waar zij sowieso met hun broodtrommeltje achter op de fiets iedere dag naar toe gaan?  :confused:
Samen uit, samen thuis!

Waarmee wordt er dan geoefend wanneer de militair met eigen vervoer  :confused: op oefening gaat.

ik snap er werkelijk geen jota van! Toch even proberen, wellicht dat het volgende bedoelt wordt. Men is zich aan het voorbereiden op een uitzending en gaat o.a. een dag praten over de Antillen of een dag sporten oid en dat gebeurt overal en nergens. Dan begrijp ik dat er met eigen vervoer gereden kan worden, maar ook dan weet de militair dat hij/zij toch waarschijnlijk maar een broodje kan meenemen want het is een gewone werkdag, alleen iets verder dan normaal. Slimmer is om dan te zeggen, we gaan met de bus, allemaal gelijktijdig heen en weer terug. Scheelt een hoop gedonder met reiskosten.

Vwb die LT, die man/vrouw moet direct bevorder worden tot Kapitein want hij/zij kent de regels heel goed en zou het nog beter doen wanneer hij zeurkousen die het niet willen begrijpen dat uurtjes weg geven niet normaal is, langer binnen moeten houden. Overigens dient diezelfde LT, vind ik, dan direct bevorderd te worden tot Kolonel  ;D


KapiteinRob

Citaat van: Marc66 op 20/06/2012 | 16:29 uur
Kapitein Rob, A.J. ik snap er ook geen jota van omdat wat jullie schrijven kul is!

Wat jullie schrijven/beweren is het volgende: club(?) gaat op reis! Wat, in hun eigen auto? Zij gaan op een oefening die pas om 1700h begint! Hoe laat vertrekken zij dan van huis? Wordt er niet vertrokken van een kazerne? Daarbij, en dat is nl. wel zo, wanneer men op tijd bij Paresto aan geeft dat het wenselijk geacht wordt dat er in de morgen broodjes klaar liggen voor het personeel dat op oefening gaat, dan liggen er ook broodjes of denk je dat de mensen die op Prinsjesdag moeten staan onderweg even stoppen bij de Mac?
Het lijkt mij meer een kwestie van regelen dan zeuren dat je vergoeding stopt. Sowieso vind ik een vergoeding voor een binnenslaper vreemd, maar dat is meer voor een ander topic.

Pffff, is het nou zo moeilijk voor je om het te begrijpen. LUPA's kun je alleen relateren aan situaties waarin het Rijk voor de voeding verantwoordelijk is. Dus niet tijdens een dienstreis. Ik vind de situatie die door A.J. geschetst wordt dat er eerst een stuk DR in de verplaatsing zit een niet eerder gehoorde, maar theoretisch (en blijkbaar in de praktijk) kan het. Nou, dan is het besluit dienstreizen voor het deel van de reis van toepassing is dat er geen oefentoelage wordt verstrekt. En dus kun je LUPA's laten smeren wat je wilt, maar die kunnen nooit bestemd zijn voor het DR-gedeelte.

Personeel dat op Prinsjesdag staat, heeft in de periode dat het er ceremonieel staat te doen niet de mogelijkheid om een maaltijd bij een horeca-gelegenheid te nuttigen en kan het dus ook niet declareren.

Dus blaas nou niet zo hoog van de toren met je KUL, maar duik de regelgeving eerst eens in.

A.J.

Citaat van: Marc66 op 20/06/2012 | 16:29 uur
Kapitein Rob, A.J. ik snap er ook geen jota van omdat wat jullie schrijven kul is!

Verdiep je eerst maar eens in de geldende regelgeving voordat je ongenuanceerd begint te boeren. Nogmaals, de oefentoelage start pas om 1700 de rest van de dag is men reizende voor die oefening.

Marc66

Kapitein Rob, A.J. ik snap er ook geen jota van omdat wat jullie schrijven kul is!

Wat jullie schrijven/beweren is het volgende: club(?) gaat op reis! Wat, in hun eigen auto? Zij gaan op een oefening die pas om 1700h begint! Hoe laat vertrekken zij dan van huis? Wordt er niet vertrokken van een kazerne? Daarbij, en dat is nl. wel zo, wanneer men op tijd bij Paresto aan geeft dat het wenselijk geacht wordt dat er in de morgen broodjes klaar liggen voor het personeel dat op oefening gaat, dan liggen er ook broodjes of denk je dat de mensen die op Prinsjesdag moeten staan onderweg even stoppen bij de Mac?
Het lijkt mij meer een kwestie van regelen dan zeuren dat je vergoeding stopt. Sowieso vind ik een vergoeding voor een binnenslaper vreemd, maar dat is meer voor een ander topic.




KapiteinRob

Citaat van: guest1400 op 20/06/2012 | 16:25 uur
omdat de luitenant te gierig is om ons een uurtje eerder weg te sturen.

Omdat je luitenant gewoon het werkrooster aanhoudt. Waarvan je zelf al zegt dat het logisch is. Dus waarom de LT "gierig" noemen?

Ennuh, het heeft verder niets met het topic te maken.......  ;)

KapiteinRob

#22
Citaat van: A.J. op 20/06/2012 | 16:16 uur
Precies, dat lijkt mij ook. Nou gaat het in dit geval niet om mij maar om een club die druk is met opwerken voor de West en daardoor regelmatig op pad/ oefening zijn en hiermee geconfronteerd worden.

Dan lijkt me de CSM de eerst aangewezen persoon om dit beklagtechnisch aan te kaarten, bij voorkeur middels collectief beklag. Want ik begrijp dat de commandant van die compagnie degene is die de regelgeving aan zijn laars lapt. Hij kan ook de CC eens  "pushen" om een belletje met DCHR te plegen, kan-ie uitgelegd worden hoe het zit. Stupide gedrag met zijn LUPA's; LUPA's kan alleen indien het RIjk verantwoordelijk is voor je voeding, dus bv. tijdens oefening of overwerk. Dan moet de CC de oefening in laten gaan als hij de poort uitrijdt, kan hij LUPA's voorschrijven wat hij wil.....  ;)

guest1400

Citaat van: Marc66 op 20/06/2012 | 15:30 uur
Guest1400, met je opmerking lijk je op een van die mensen die ineens niets meer weten  :crazy:

13e maand? klinkt leuk maar tis meer een 12,5 maand. Komt bovenop dat het basissalaris niet zo geweldig is.

sporten? wederom klinkt leuk maar die HIBA heb je na 100x ook wel gezien, bovendien verdenk ik de sport ervan dat ze hun diploma bij de jumbo hebben gehaald want het niveau is werkelijk waar om te janken. Daar komt bovenop dat de baas mij verplicht om elk jaar de fit en de CP te lopen, logisch maar daar neemt die wel de verplichting op zich om mij tijd te geven om aan mijn conditie te werken. Dus MOGEN? zeker niet want het nog steeds een verplicht nummertje.

vrijdagmiddag om 14.00 uur naar huis? dan wil ik weleens weten welke eenheden dit mogen want deze jongen staat elke vrijmiddag nog afval te rapen in het zijterrein omdat de luitenant te gierig is om ons een uurtje eerder weg te sturen. Wederom logisch want je krijgt ervoor betaald en bovendien ken ik weinig bedrijven die dat wel doen.