Consumptiemaatschappij niet langer houdbaar

Gestart door Do1990, 09/11/2015 | 20:22 uur

Ros

#38
Graag ontopic blijven en even tot 10  tellen voordat men reageert op een bericht van een ander lid. Soms is niet reageren duidelijker dan direct letters beginnen te rammelen.

Bij een volgende offtopic reactie ga ik over tot het voordragen van een ban voor  bepaalde tijd.

Ben
Forumbeheer

Do1990

Citaat van: Thomasen op 10/11/2015 | 00:28 uur
In opstand komen met pen en papier ja.
Ja, dat zal veel veranderen. Als die Fransen dat nou ook maar deden in 1789, dan zou ook alles goed gekomen zijn.....toch?

dudge

In opstand komen met pen en papier ja.

Do1990

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 09/11/2015 | 23:31 uur
Vertel jij maar aan het gros van bijvoorbeeld de Chinese bevolking dat ze niet mogen meedelen in het succes van hun grote steden.... ik wens je veel succes.

Overigens nog een gratis tip: je moet ook de info uit de hoek van de Groene kmehr wegen... bedenk dat velen een persoonlijk belang hebben, een belang geschreven in dollars en euro's.
Ik vond het al raar dat je tegen mijn oplossingen was, maar dat was dus uit lijfsbehoud. Aangezien je dan zelf ook op de lijst zou staan.

Ik woon in Nederland, niet in China. Als Nederlander heb je wel de macht om in Nederland in opstand te komen, niet in China.

dudge

Over Chinezen en consumptie gesproken:

China's Dirty Air Just Hit 'Doomsday' Levels
By VICE News
November 9, 2015 | 10:05 pm

A thick smog engulfed the Chinese city of Shenyang on Sunday and Monday, sending air pollution levels 50 times above what's deemed safe by the World Health Organization (WHO) and marking the highest pollution on record since the country began monitoring air quality in 2013, according to the Associated Press.

The smog grounded flights, closed highways, and prompted officials to tell residents to stay indoors. Visibility in the northeastern industrial city of 5 million was just a few dozen feet, according to the New York Times.

The smog is particularly dangerous because of its high concentration of particulates measuring less than 2.5 microns (PM2.5) in diameter, which can be inhaled deeply into the lungs and absorbed into the bloodstream. PM2.5 pollution can contribute to a host of health problems, such as heart disease, stroke, emphysema, and lung cancer.

A report by Berkeley Earth, a research organization focusing on climate change and emissions, estimated that air pollution in China contributes to the deaths of an estimated 1.6 million people every year.

While the WHO recommends a safe level of PM2.5 to be no more than 25 micrograms per cubic meter over 24 hours, levels in the city of Shenyang had reached up to 1,400 micrograms on Sunday, according to China's official news agency Xinhua.

"As far as we are aware from the data we have been observing over the past few years, this is the highest ever PM2.5 level recording" in the country, Greenpeace campaigner Dong Liansai told AFP.

Last month, the organization said 80 percent of Chinese cities exceeded the national standard on PM2.5 — 35 micrograms per cubic meter — while levels in 367 Chinese cities were more than four times more stringent WHO guidelines.

As popular discontent continues to grow, the problem of air pollution is becoming a thorn in the side of the ruling Communist party, which is slowly moving to make amends. In August, China's upper legislative body passed a law that will restrict several sources of smog and make information about environmental conditions more readily available to the public.

Xinhua, which has downplayed air pollution problems in the past, also appears to be changing its tune.

Two years ago, when the country was suffering from severe smog, the state-run China Central Television (CCT) released a list outlining five "surprising benefits" of smog, including its ability to "unify" the Chinese people and make the country "more equal."

And as recently as March of this year, the popular government censored the release of a Chinese documentary "Under the Dome" about air pollution, made by a former CCT reporter. That same month, Premier Li Keqiang said the government had failed to respond adequately to public concerns over pollution, citing tension over the documentary as an example.

On Monday, state news outlets were following the story closely, with CCT reporting that experts "suggest children, the elderly, and people with respiratory issues to stay indoor." Xinhua labeled the event as the "heaviest smog this year," and as the day grew to a close, their reporting reflected the severity of the situation: "Patients with respiratory ailments jammed local hospitals. Face masks were sold out."

While China suffers from ongoing air-quality concerns, pollution tends to be worse in the winter, due to the country's reliance on coal as a primary source of power.

Coal accounts for an estimated 66 percent of China's energy consumption, with the latest official statistics estimating that the country consumed more than four billion tons of coal in 2012.

China has pledged to peak its emissions by 2030.

https://news.vice.com/article/chinas-dirty-air-just-hit-doomsday-levels?utm_source=vicenewsfb

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#33
Citaat van: Do1990 op 09/11/2015 | 23:28 uur
Ah, meer reactionair en conservatief ingesteld dus. Tsja, als de problemen aan de oppervlakte voelbaar zijn. Dan is het al te laat, en kunnen we net zo goed doorgaan met de ingeslagen weg.

Vertel jij maar aan het gros van bijvoorbeeld de Chinese bevolking dat ze niet mogen meedelen in het succes van hun grote steden.... ik wens je veel succes.

Overigens nog een gratis tip: je moet ook de info uit de hoek van de Groene kmehr wegen... bedenk dat velen een persoonlijk belang hebben, een belang geschreven in dollars en euro's.

Do1990

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 09/11/2015 | 23:26 uur
We zijn als mensheid een weg ingeslagen die door welke omstandigheid dan ook zal leiden tot heel veel problemen, de mens is destructief maar ook creatief en zal vroeg of laat met een oplossing moeten komen. Grootse probleem is m.i. de explosief groeiend wereldbevolking en de relatief snel groeiende welvaart waarbij allen een stuk van de beschikbare taart zullen opeisen.
Ah, meer reactionair en conservatief ingesteld dus. Tsja, als de problemen aan de oppervlakte voelbaar zijn. Dan is het al te laat, en kunnen we net zo goed doorgaan met de ingeslagen weg.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Do1990 op 09/11/2015 | 23:19 uur
Nou, aan je kritiek te zien over de homo-sapiens, nam ik aan dat je het dus met mij eens was.

We zijn als mensheid een weg ingeslagen die door welke omstandigheid dan ook zal leiden tot heel veel problemen, de mens is destructief maar ook creatief en zal vroeg of laat met een oplossing moeten komen. Grootse probleem is m.i. de explosief groeiend wereldbevolking en de relatief snel groeiende welvaart waarbij allen een stuk van de beschikbare taart zullen opeisen.

Do1990

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 09/11/2015 | 23:07 uur
Helemaal niets... iets wat ik ook noot beweerd heb!

Ik consumeer er lustig op los en ben een netto belasting betaler, rij diesel, rook, drink (met mate) alcohol, scheid geen afval en rij bij voorkeur te hard.

En dat allemaal om mij zelf te plezieren en ons systeem mede in stand te houden.

Mijn bijdrage: geen kinderen (die ook nog eens zouden opgroeien als generatie Z)
Nou, aan je kritiek te zien over de homo-sapiens, nam ik aan dat je het dus met mij eens was.

Do1990

Citaat van: Lex op 09/11/2015 | 23:08 uur
Hetgeen dus inhoudt dat alles waar men maar tegen is onderdeel kan zijn van dit onderwerp.
Overigens heb je het plotsklaps over "over-consumeren". Blijkt niet in relatie tot het openings bericht.
Onze consumptiemaatschappij staat gelijk aan over-consumeren.

Lex

Citaat van: Do1990 op 09/11/2015 | 23:03 uur
Nou, het gaat over-consumeren. En bij over-consumeren speelt vervuiling ook een rol, en ook overpopulatie en het opraken van grondstoffen.
Hetgeen dus inhoudt dat alles waar men maar tegen is onderdeel kan zijn van dit onderwerp.
Overigens heb je het plotsklaps over "over-consumeren". Blijkt niet in relatie tot het openings bericht.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Do1990 op 09/11/2015 | 22:55 uur
In dat geval kan ik de rollen ook bij jou omdraaien, wat doe jij immers om het tegen te houden? Niks? Dus wat maakt jou dan beter dan de politici en economische elite?

Helemaal niets... iets wat ik ook noot beweerd heb!

Ik consumeer er lustig op los en ben een netto belasting betaler, rij diesel, rook, drink (met mate) alcohol, scheid geen afval en rij bij voorkeur te hard.

En dat allemaal om mij zelf te plezieren en ons systeem mede in stand te houden.

Mijn bijdrage: geen kinderen (die ook nog eens zouden opgroeien als generatie Z)

Do1990

Citaat van: Lex op 09/11/2015 | 23:00 uur
Niet voor het een of ander, maar mij komt het over dat deze discussie niets meer te maken heeft met hetgeen topicstarter beoogd heeft.
Nou, het gaat over-consumeren. En bij over-consumeren speelt vervuiling ook een rol, en ook overpopulatie en het opraken van grondstoffen.

Lex

Niet voor het een of ander, maar mij komt het over dat deze discussie niets meer te maken heeft met hetgeen topicstarter beoogd heeft.

Do1990

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 09/11/2015 | 22:51 uur
Laat ik het omdraaien en constateren dat jij dan de keuze voor de ander wil maken en dus, net als de ander, egoïstisch aan zich zelf denk!
Niet echt, ik denk meer aan die grote olieramp in de Golf van Mexico van enkele jaren geleden, die het gehele koraalsysteem daar vernietigd heeft, hele oerwouden die gekapt worden voor de consumptie van de mens. Ons complete ecosysteem wordt vernietigd, en ik vermoed dat het magnetische schild om de aarde ook verzwakt wordt door al die uitstoot.

Dus ja, vele problemen. Maar mensen vinden het dus blijkbaar meer belangrijk om op een moreel hoger paard te zitten, en te zeggen "i told you so" wanneer het systeem instort.

In dat geval kan ik de rollen ook bij jou omdraaien, wat doe jij immers om het tegen te houden? Niks? Dus wat maakt jou dan beter dan de politici en economische elite?