Toekenning Militaire Willems-Orde

Gestart door Ros, 08/02/2016 | 12:37 uur

StrataNL

Citaat van: Huzaar1 op 01/09/2018 | 13:09 uur
Een totaal geweldloze actie die leidt tot een MWO, of zal het iets anders zijn gegaan dan in het filmpje wordt verteld.
In de interviews met collega's wordt ook een ander verhaal verteld. Ik denk dat je gelijk hebt... we zullen het waarschijnlijk nooit weten.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 01/09/2018 | 13:09 uur
Een totaal geweldloze actie die leidt tot een MWO, of zal het iets anders zijn gegaan dan in het filmpje wordt verteld.

Dat zullen we nooit weten,  waarschijnlijk zullen er wel details weg gepoetst zijn want ''staatsgeheim'' en misschien publiekelijk wat minder mooi verlopen actie dan nu verteld word.

Huzaar1

Een totaal geweldloze actie die leidt tot een MWO, of zal het iets anders zijn gegaan dan in het filmpje wordt verteld.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

#41
Dit keer heeft defensie uitgepakt en een heuze annimatie gemaakt om de actie van de Ruiter te vertellen, en wie was er ook aanwezig bij deze actie? MWO gijs Tuinman.
Ook heeft defensie op haar website een storyline gemaakt over de verschillende acties met uitleg en afbeeldingen met uitleg.




Ook de Ridder slag en de gehele NOS uitzending staan online.


De volledige uitzending voor de liefhebber (1 uur 13 minuten)

Zander

Citaat van: Huzaar1 op 19/06/2018 | 13:15 uur
Krijgen we ook een keer te horen wat meneer allemaal heeft gedaan hiervoor. Ik lees alleen maar verdedigingen tegenover de toekenning naar een luchtmachter"
Kennelijk mag ome Willem dat bij de uitreiking bekend maken.
People are sheep

Huzaar1

Krijgen we ook een keer te horen wat meneer allemaal heeft gedaan hiervoor. Ik lees alleen maar verdedigingen tegenover de toekenning naar een luchtmachter"
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Robert2

Citaat van: Ros op 18/06/2018 | 21:25 uur
Badges, etc wel maar rangonderscheidingstekens ?  Nog nooit gezien bij de KLu.
Sta ik niet van te kijken wanneer je een plaat voor je kop hebt.

Meerdere keren gezien, van hoog tot laag, niks bijzonders aan.

A.J.

Citaat van: Flyguy op 18/06/2018 | 23:01 uur
Het is wel apart op zich, maar de Klu is een USA feestje en mij hoor je er niet over klagen. Hier lopen mensen ook rond met Britse gallons.

Daarom. Die lui zitten te pas en te onpas in de VS. Dus zo raar is het helemaal niet. Al die Apache lui hebben ook wel ergens zo'n Kilgore aircav hoed in de PSU kast liggen...

Flyguy

Citaat van: A.J. op 18/06/2018 | 22:38 uur
Die zijn gewoon hetzelfde wees maar niet bang.

En het zal allemaal best dat jij dat niet ziet ik zie het wel, zelfs vandaag nog hier op een NATO cursus dat ze de VS rang erbij plakken op hun badge... Zoveel verschil is het natuurlijk niet met de 2 kapiteinsbalken.

Het is wel apart op zich, maar de Klu is een USA feestje en mij hoor je er niet over klagen. Hier lopen mensen ook rond met Britse gallons.

A.J.

#35
Citaat van: Ros op 18/06/2018 | 21:25 uur
Badges, etc wel maar rangonderscheidingstekens ?  Nog nooit gezien bij de KLu.

Wat onze volgende superhero op de borst heeft zitten is volgens mij de kapiteinsbalken van de  US Army, niet van de US Air Force ?

Die zijn gewoon hetzelfde wees maar niet bang.



En het zal allemaal best dat jij dat niet ziet ik zie het wel, zelfs vandaag nog hier op een NATO cursus dat ze de VS rang erbij plakken op hun badge... Zoveel verschil is het natuurlijk niet met de 2 kapiteinsbalken.

Parera

Citaat van: Ros op 18/06/2018 | 21:25 uur
Badges, etc wel maar rangonderscheidingstekens ?  Nog nooit gezien bij de KLu.

Wat onze volgende superhero op de borst heeft zitten is volgens mij de kapiteinsbalken van de  US Army, niet van de US Air Force ?
Zou goed mogelijk zijn, AH-64's vliegen daar bij de Army dus misschien een cadeautje van de opleidingen afdeling?

Ros

Citaat van: A.J. op 18/06/2018 | 20:03 uur
Zie je in de vlieger wereld wel vaker.

Badges, etc wel maar rangonderscheidingstekens ?  Nog nooit gezien bij de KLu.

Wat onze volgende superhero op de borst heeft zitten is volgens mij de kapiteinsbalken van de  US Army, niet van de US Air Force ?

Sparkplug

Nu krijgt Roy de Ruiter de MWO, maar krijgt de andere Apache vlieger dan iets anders of helemaal niets?
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

A.J.

Citaat van: Parera op 18/06/2018 | 19:42 uur
Nou heb ik zitten slapen :dead: :cute-smile: Ik heb de 2 rangen door elkaar gehaald mijn fout!
Is het wel standaard/gebruikelijk dat Nederlandse militaire US rank insignia dragen tijdens missies?

Zie je in de vlieger wereld wel vaker.

Parera

Citaat van: tentara71 op 18/06/2018 | 19:33 uur
Wellicht bevorderd?

Nou heb ik zitten slapen :dead: :cute-smile: Ik heb de 2 rangen door elkaar gehaald mijn fout!
Is het wel standaard/gebruikelijk dat Nederlandse militaire US rank insignia dragen tijdens missies?