Onderhoud mijnenjagers te Zeebrugge

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 21/02/2015 | 15:27 uur

JdL

Citaat van: Zeewier op 03/07/2015 | 18:52 uur
Dus gaan we nu wachten totdat België het "tijd" begint te worden?

eer dat de belgen het tijd vinden is het meestal al te laat@godetia :dead:
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Zeewier

Citaat van: Thomasen op 02/07/2015 | 12:26 uur
Die 30 jaar wordt natuurlijk niet gereset als het schip doorverkocht wordt. Daar merkt het staal maar weinig van immers.
Bedenk wel, de Belgen hadden de keus, en hebben kosteneffectief hun marine gerevitaliseerd, ook als dat voor maar 15 jaar is.
En daar gaat het mij om. Die van ons gaan de 30 jaar aantikken en verder dan een studie en gesprekken met Duitsland en België zijn ze nog niet. In de begroting Prinsjesdag '15 verwacht ik geen mijnenvegers te treffen. Dus gaan we nu wachten totdat België het "tijd" begint te worden?

Ik weet ook niet of we door moeten met glasvezel polyester of andere aramide harsen met koolstofvezel. Misschien gewoon kiezen voor non-ferrometaal. In Denemarken hebben ze dit, dat lukt ze in Vlissingen ook met twee vingers in de neus: https://en.wikipedia.org/wiki/Flyvefisken-class_patrol_vessel

JdL

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 03/07/2015 | 10:40 uur
Ik denk dat de Belgen simpelweg de M opvolger van de plank zullen kopen, idd opvolgend aan de NL order, als tegen prestatie krijgt BE de leidende rol in de Alkmaar klasse vervanger.
+1
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: johandeleeuw2002 op 03/07/2015 | 10:16 uur
Natuurlijk word die levensduur niet gereset
Maar bij de politiek krijg je het er denk ik niet doorheen om een schip al na 15 jaar te vervangen
Kijk maar hoe lang de belgen met de wielingenklasse en de geldria (hebben) gevaren
Dus ik houd het op 2028 voor de belgen
20 jaar krijg je dr bij de politiek nog wel doorheen en de schepen zijn dan ongeveer 35 jaar oud
Dus dan zouden ze hun order direct achter de  onze kunnen plaatsen
Onze laatste komt er rond 2026 af dus dan kan je daarachteraan direct de eerste belg bouwen
Dus misschien willen ze dan een kleine bijdrage aan het project doen maar niet een hele grote ben ik bang
De belgen kopen meestal van de plank dus...

Ik denk dat de Belgen simpelweg de M opvolger van de plank zullen kopen, idd opvolgend aan de NL order, als tegen prestatie krijgt BE de leidende rol in de Alkmaar klasse vervanger.

JdL

Citaat van: Thomasen op 02/07/2015 | 12:26 uur
Die 30 jaar wordt natuurlijk niet gereset als het schip doorverkocht wordt. Daar merkt het staal maar weinig van immers.
Bedenk wel, de Belgen hadden de keus, en hebben kosteneffectief hun marine gerevitaliseerd, ook als dat voor maar 15 jaar is.
Natuurlijk word die levensduur niet gereset
Maar bij de politiek krijg je het er denk ik niet doorheen om een schip al na 15 jaar te vervangen
Kijk maar hoe lang de belgen met de wielingenklasse en de geldria (hebben) gevaren
Dus ik houd het op 2028 voor de belgen
20 jaar krijg je dr bij de politiek nog wel doorheen en de schepen zijn dan ongeveer 35 jaar oud
Dus dan zouden ze hun order direct achter de  onze kunnen plaatsen
Onze laatste komt er rond 2026 af dus dan kan je daarachteraan direct de eerste belg bouwen
Dus misschien willen ze dan een kleine bijdrage aan het project doen maar niet een hele grote ben ik bang
De belgen kopen meestal van de plank dus...
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

dudge

Citaat van: johandeleeuw2002 op 02/07/2015 | 11:10 uur
als alles goed gaat zullen wij onze M's rond 2020-25 vervangen
maar uitgaant van de gemidelde levensduur van 30 jaar
zou je bij de belgen uitkomen op 2038
Maar het waren natuurlijk 2de hands dus wel iets eerder dus ongeveer 2030
Ze hebben die schepen echt niet gekocht om er 10 tot 15 jaar mee te varen  en daarna al te vervangen
dus ze zullen waarschijnlijk van de plank kopen
hun geldria die vaart ook nog steeds...


Die 30 jaar wordt natuurlijk niet gereset als het schip doorverkocht wordt. Daar merkt het staal maar weinig van immers.
Bedenk wel, de Belgen hadden de keus, en hebben kosteneffectief hun marine gerevitaliseerd, ook als dat voor maar 15 jaar is.

JdL

Citaat van: Thomasen op 02/07/2015 | 08:15 uur
Waarom niet?
als alles goed gaat zullen wij onze M's rond 2020-25 vervangen
maar uitgaant van de gemidelde levensduur van 30 jaar
zou je bij de belgen uitkomen op 2038
Maar het waren natuurlijk 2de hands dus wel iets eerder dus ongeveer 2030
Ze hebben die schepen echt niet gekocht om er 10 tot 15 jaar mee te varen  en daarna al te vervangen
dus ze zullen waarschijnlijk van de plank kopen
hun geldria die vaart ook nog steeds...
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

dudge

Citaat van: johandeleeuw2002 op 02/07/2015 | 07:23 uur
De belgen hebben hun MFF pas in 2008 gekregen dus die gaan ze echt niet voor 2030 vervangen

Waarom niet?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: johandeleeuw2002 op 02/07/2015 | 07:23 uur
De belgen hebben hun MFF pas in 2008 gekregen dus die gaan ze echt niet voor 2030 vervangen

Past mooi in de order serie, de eerste 2 (+2  :angel: ) voor NL gevolgd door de BE serie.... ik verwacht wel iets eerder dan 2030, zo vanaf 2027.

JdL

Citaat van: Zeewier op 02/07/2015 | 00:01 uur
De Belgen hebben de leiding gekregen over de opvolging van onze oudste oppervlakteschepen. De mijnenjagers. Maar de Belgische politiek doorspittend zie ik niks verschijnen. We gaan toch niet wachten tot ze net zo oud zijn als de Godetia en de kerncentrales van Tihange?

De belgen hebben hun MFF pas in 2008 gekregen dus die gaan ze echt niet voor 2030 vervangen
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Zeewier

De Belgen hebben de leiding gekregen over de opvolging van onze oudste oppervlakteschepen. De mijnenjagers. Maar de Belgische politiek doorspittend zie ik niks verschijnen. We gaan toch niet wachten tot ze net zo oud zijn als de Godetia en de kerncentrales van Tihange?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van:  Facebook Koninklijke Marine Vandaag om 03:27
In Zeebrugge komt een permanente Belgisch-Nederlandse onderhoudsploeg voor de mijnenjagers die daar in onderhoud liggen.

Lijkt te passen in het spel om onze zuiderburen ook binnenboord te houden voor de MFF vervangers.

Zomaar een vermoeden:

Beide marines staan voor een nieuwe investeringen in zowel de opvolger van de Alkmaar klasse als de M Fregatten, beide investeringen lijken op dit moment redelijk probleemloos door de Nederlandse Tweede Kamer geloodst te kunnen worden in België lijkt dit momenteel niet zo van zelf sprekend..

Om de Belgen op beide projecten binnen boord te houden zal vermoedelijk de leidende rol voor de Alkmaarklasse vervanging bij onze zuiderburen neergelegd worden met als eind resultaat 4 nieuwe schepen voor de Belgen en 6 voor Nederland waarbij het onderhoud in Zeebrugge zal blijven plaatsvinden.

In ruil voor dit blijft België binnenboord voor 2 nieuwe M fregatten, zouden we dit niet doen dan zouden ze maar zo kunnen afhaken bij een of beide projecten.


StrataNL

Haha, wordt hier nog als "positief" nieuws gebracht ook. Moraal van het verhaal: we waren niet tevreden, in de wandelgangen was het zelfs al zover dat ze het onderhoud wilden terughalen... maar het is dus "minder erg" als het op deze manier opgelost kan worden  ;D
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation