Samen sterk(er)?

Gestart door irma, 29/12/2010 | 15:01 uur

Ros

De kreten dat de bonden Defensie (mede) naar de knoppen helpen zijn volkomen misplaatst !. De vakbonden voor militairen hebben namelijk heel lang bijna niets voor hun leden gedaan gekregen.

Hoe het zou moeten zijn staat al in de titel van dit topic; Samen sterk(er)?.

Dit is echter nooit aan de orde geweest. Op het moment dat de bonden wat harder op de spreekwoordelijke rem wilde gaan trappen ging er niemand mee. De bonden werden zo een speelbal van MINDEF en de rest van het Haagsche.

Toen de bezuinigingen bij Defensie echt goed merkbaar werden hebben zij regelmatig aangegeven dat dit ten kosten zou gaan van de inzetbaarheid.

De bonden en het personeel hadden toen de handen ineen moeten slaan en (gaan wij direct roepen.....dat mag niet) en keihard echte acties en protesten moeten laten horen. Een paar dagen de poort dicht doet wonderen en zou zeker in het voordeel van Defensie en haar personeel zijn uitgepakt.

Wie herinnert zich nog de acties van de VVDM om de omstandigheden voor de dienstplichtigen te verbeteren. Bijvoorbeeld de inzet om de wedde van de dienstplichtigen te verhogen.

Ik ben zelf geen voorstander van het pressiemiddel staken maar als je echt je bedrijf voor je ogen naar de spreekwoordelijk Kl*ten ziet gaan......ik zou het wel weten.

Maar de regering weet dat de Nederlandse militair slaafs volgt, een beetje achter de heg moppert en dat de bonden niets kunnen doen.

Van het samen sterk zal dus wel nooit iets komen. Beter om de bonden op te doeken en als militair netjes afwachten dat je naar voren word geroepen om vrijwillig het hoofd op het hakblok te leggen.

A.J.

Citaat van: SMI de Boer op 29/12/2010 | 21:19 uur

Ook weer effe onder ons: Ben wel es lang weg en niemand doet dan de financien... Blijft er wel es een half jaar wat liggen :)

Op die manier. ;D

SMI de Boer

Citaat van: Lex op 29/12/2010 | 21:19 uur
Dwalen we niet ontzettend af?
De openingspost van dit topic gaat over de Militaire bonden en het feit dat er geen samenwerking zou zijn tussen deze bonden.
Het lijkt me dan ook een goede zaak in de geest hiervan te reageren.

Lex
Algeheel beheerder


bwoah  :mad:

Ik vond het wel passen, samen helpen de bonden defensie naar de kelder
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Citaat van: Oorlogsvis op 29/12/2010 | 21:19 uur
onderofficier kan beter dienstnemen bij het RODE-LEGER  
daar heb ik deze week dienst bij..........   ;D

Citaat van: Oorlogsvis op 29/12/2010 | 21:19 uur
onderofficier kan beter dienstnemen bij het RODE-LEGER, weet je wel zeker dat je geen communist bent ?

maar even serieus:    leg uit
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

onderofficier

Citaat van: Oorlogsvis op 29/12/2010 | 21:13 uur
Op twee verdieners daar heb ik niet zoveel medelijden mee, die krijgen nog steeds hoewel het minder wordt veel
subsidie voor kinderopvang.

Een eenverdiener kan meer verdienen dan de twee-verdieners waar jij geen medelijden mee hebt..................

Maar "gelukkig" heb jij dan medelijden met die een-verdiener     :sick:

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Oorlogsvis

onderofficier kan beter dienstnemen bij het RODE-LEGER, weet je wel zeker dat je geen communist bent ?

SMI de Boer

Citaat van: A.J. op 29/12/2010 | 21:10 uur

Citaat
(die is weg als de deurwaarders betaald zijn, natuurlijk)

?

Ook weer effe onder ons: Ben wel es lang weg en niemand doet dan de financien... Blijft er wel es een half jaar wat liggen :)
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Lex

Dwalen we niet ontzettend af?
De openingspost van dit topic gaat over de Militaire bonden en het feit dat er geen samenwerking zou zijn tussen deze bonden.
Het lijkt me dan ook een goede zaak in de geest hiervan te reageren.

Lex
Algeheel beheerder

onderofficier

Citaat van: SMI de Boer op 29/12/2010 | 20:56 uur
Fokker tobde van staking naar staking, kostende klauwen met geld en producerende helemaal nihil..

Dit is inderdaad overdreven.
Maar ik denk dat stakingen een goede middel is om de eis bij te zetten.
Kijk maar naar het resultaat wat de bonden hebben gehaald bij de AH dit jaar omdat ze net voor de Kerst-inkopen een staking hielden bij de distributie-centrum.


Werkgevers moeten zich ook eens vóór de werknemers inzetten.
Het is natuurlijk van de zotte dat de winst stijgt en dat de werknemers er niet mee van profiteren, de enige die er van profiteren
zijn de hoge piefen en de aandeelhouders (die meestal al wat centjes hebben)

Als de werkgevers spontaan loonsverhoging o.i.d geven zullen de werknemers echt niet gaan staken.

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Oorlogsvis

respect voor iemand die een 1 verdiener is ?.....heb je misschien toch nog een beetje respect ook voor mij..hahaha...
..van dat ben ik ook ouderwets ingesteld.
Als 1 verdiener moet je tegenwoordig wel iedere cent omdraaien met al die verhogingen die onze lullo's in Denhaag
weer voor ons in petto hebben.
Voor de eenverdiener heeft men in Den Haag geen respect en we worden alleen maar geplukt en geplukt .
Op twee verdieners daar heb ik niet zoveel medelijden mee, die krijgen nog steeds hoewel het minder wordt veel
subsidie voor kinderopvang.

A.J.


A.J.

Citaat van: SMI de Boer op 29/12/2010 | 21:04 uur

Lekker vaak en lekker lang de zandbak in, A.J. Staat er toch iedere keer een nieuwe auto bijgeschreven als je terugkomt

Dat houdt allemaal een beetje op he. Als je het moet hebben van eens in de zoveel jaar 4 dikkere jaren...

Citaat
(die is weg als de deurwaarders betaald zijn, natuurlijk)

?

SMI de Boer

Citaat van: A.J. op 29/12/2010 | 20:56 uur
ik moet met mijn salaris een gezin onderhouden en een hypotheek betalen (en ja 1 verdiener ivm jonge kinderen).

Lekker vaak en lekker lang de zandbak in, A.J. Staat er toch iedere keer een nieuwe auto bijgeschreven als je terugkomt

(die is weg als de deurwaarders betaald zijn, natuurlijk)
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Citaat van: A.J. op 29/12/2010 | 20:56 uur
ik moet met mijn salaris een gezin onderhouden en een hypotheek betalen (en ja 1 verdiener ivm jonge kinderen).


SMI de Boer

#23
Citaat van: onderofficier op 29/12/2010 | 20:49 uur
Citaat van: SMI de Boer op 29/12/2010 | 20:48 uur
Naar huis waarschijnlijk??
Met 60, ipv 55   :P
mazzelaar, het wordt voor mij 62,5  
(als ik geluk heb)
Ik hoef zo nodig niet naar huis... Gaan we maar samen :P
Voel me nou al een beetje dad's army
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend