Internationale fighter ontwikkelingen, deel 4

Gestart door Lex, 30/11/2013 | 13:12 uur

Huzaar1

Dat gebash op de f35 neemt zwarte piet vormen aan.
Het gaat niet meer om het vliegtuig maar om het gelijk halen.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 29/10/2014 | 20:59 uur
Een goed voorbeeld is de Formule 1 Als het race seizoen voorbij is en de nieuwe bolides zijn nog niet gereed rijdt met met een  gemodificeerde  bolide rond met de elektronica, software en andere onderdelen daar alvast in zodat men de betrouwbaarheid kan testen en data kan verzamelen.


Zeker waar maar één seizoen is wat anders dan een kwart eeuw  of meer.

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 29/10/2014 | 20:27 uur
Natuurlijk heb je een punt maar dat doet niets af aan het feit dat deze kist zich nog zal moeten bewijzen hoe graag jij ook appels met appel wil vergelijken.

Als we op basis van bewezen en bestaande concepten slechts beperkt zouden innoveren dan reden wij nu in het model T-Ford, bouwjaar 2014.

Een goed voorbeeld is de Formule 1 Als het race seizoen voorbij is en de nieuwe bolides zijn nog niet gereed rijdt met met een  gemodificeerde  bolide rond met de elektronica, software en andere onderdelen daar alvast in zodat men de betrouwbaarheid kan testen en data kan verzamelen.

Nu zal iedereen zich afvragen wat heeft de Formule 1 met luchtvaart te maken, alle ontwerpers en technici  hebben vaak in de luchtvaart gewerkt, voordat men in de Formule 1 aan de slag ging of gaat.

Lex

Citaat van: Elzenga op 29/10/2014 | 20:14 uur
staat tegenover dat vrijwel alle belangrijke systemen gewoon getest zijn of al in gebruik zijn..zoals de motor.
Vrijwel alle .....  8)
Maar het kan ook zo zijn, dat als deze diverse componenten tezamen komen en een vliegtuig dienen te vormen, het fout gaat.  :angel:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 29/10/2014 | 20:14 uur
staat tegenover dat vrijwel alle belangrijke systemen gewoon getest zijn of al in gebruik zijn..zoals de motor. Enorm verschil met een toestel dat vrijwel helemaal uit nieuwe onderdelen is opgebouwd..waarvan verschillende nog in ontwikkeling of getest moeten worden...zoals de F35. Daarom vind ik deze reactie weinig overtuigend en appels met peren vergelijken.

Natuurlijk heb je een punt maar dat doet niets af aan het feit dat deze kist zich nog zal moeten bewijzen hoe graag jij ook appels met appel wil vergelijken.

Als we op basis van bewezen en bestaande concepten slechts beperkt zouden innoveren dan reden wij nu in het model T-Ford, bouwjaar 2014.

Elzenga

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 29/10/2014 | 19:25 uur
Sterker nog, er vliegt nog geen enkele origineel gebouwde Gripen E, de eerste 2 prototypes kiezen ergens in 2015 voor het eerst het luchtruim.

Het enige huidig vliegende exemplaar is een omgebouwde Gripen D.
staat tegenover dat vrijwel alle belangrijke systemen gewoon getest zijn of al in gebruik zijn..zoals de motor. Enorm verschil met een toestel dat vrijwel helemaal uit nieuwe onderdelen is opgebouwd..waarvan verschillende nog in ontwikkeling of getest moeten worden...zoals de F35. Daarom vind ik deze reactie weinig overtuigend en appels met peren vergelijken.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 29/10/2014 | 18:19 uur

het toestel is nog niet eens operationeel....


Sterker nog, er vliegt nog geen enkele origineel gebouwde Gripen E, de eerste 2 prototypes kiezen ergens in 2015 voor het eerst het luchtruim.

Het enige huidig vliegende exemplaar is een omgebouwde Gripen D.

Huzaar1

Citaat van: mandaje op 29/10/2014 | 00:39 uur
Dat bedrag van Brazilië valt niet te extrapoleren, omdat er juist zoveel ToT inzit. De deal die Saab NL aanbood was 4,8 miljard voor de aanschaf + 4,8 miljard voor 20+ jaar aan onderhoud(sonderdelen). En bij de Zweden is een man een man en een woord een woord. Einde gezeik.


Jaja.. en waar heb je deze wijsheid vandaan?
Mensen die de F-35 afzeiken begrijp ik niet, je bent geen luchtvaartdeskundige, je weet echt helemaal niets van zakendoen op dat niveau, je bent geen eens een luchtvaart technicus, je moet het doen met internet pagina's en blog's en zelfuitgegeven persverklaringen. het toestel is nog niet eens operationeel....


Hoe er dan toch nog mensen zijn die conclusies gaan lopen trekken... dat begrijp ik niet.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Elzenga

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 29/10/2014 | 15:18 uur
Het lijkt verdacht veel op een UCAV
Ik denk de laatste UAV...ze hebben er nu ook die door F15J kan worden meegenomen..air launched UAV

Harald

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 29/10/2014 | 15:18 uur
Het lijkt verdacht veel op een UCAV

Het heeft de vorm van een UCAV Barracuda



Maar waarschijnlijk is het een stand-off wapen nog te ontwikkelen door Japan

Mourning

"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jurrien visser (JuVi op Twitter)


dudge

Citaat van: Harald op 29/10/2014 | 14:21 uur
Latest CGI of the ATD-X ShinShin (F-3)   (de Japanse Next Generation Fighter .... zier er wel erg gaaf uit trouwens )



http://snafu-solomon.blogspot.nl/2014/10/latest-cgi-of-atd-x-shinshin-f-3-via.html



Wat hangt er onder de vleugel?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Harald op 29/10/2014 | 14:21 uur
Latest CGI of the ATD-X ShinShin (F-3)   (de Japanse Next Generation Fighter .... zier er wel erg gaaf uit trouwens )



Ziet er zeker spannend uit, op het oog een mix tussen F15 en F22

Harald

Latest CGI of the ATD-X ShinShin (F-3)   (de Japanse Next Generation Fighter .... zier er wel erg gaaf uit trouwens )



http://snafu-solomon.blogspot.nl/2014/10/latest-cgi-of-atd-x-shinshin-f-3-via.html