Defensie wil af van Het Paleis in Den Helder

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 26/03/2014 | 08:17 uur

dudge

Citaat van: Kapitein Rob op 27/03/2014 | 10:25 uur
Overdrijven is ook een vak. De hal met trap en de Admiraliteitszaal zijn w.m.b. idd "monumentaal", maar de werkruimtes zijn oudbakken krakkemikkig. In ieder geval in de tijd dat ik er nog wel eens kwam.

Ach, het ministerie (plein) is ook een oud gebouw, laat staan het kasteel in Breda of het Binnenhof. Een grondige renovatie kan prima resultaat opleveren. Vraag is alleen, hebben we dat er voor over. Geschiedenis hoort bij defensie. Ik ken het bewuste pand niet, maar als de 'emotionele waarde' hoog is, kan het prima bewaard blijven.

KapiteinRob

Citaat van: Ace1 op 26/03/2014 | 21:37 uur
Toch een schitterend monumentaal pand,

Overdrijven is ook een vak. De hal met trap en de Admiraliteitszaal zijn w.m.b. idd "monumentaal", maar de werkruimtes zijn oudbakken krakkemikkig. In ieder geval in de tijd dat ik er nog wel eens kwam.

Zeewier

Dat pand ken ik goed. Aan Het Nieuwe Diep is het veruit het meest sympathiek ogende pand. Maar waarom moet defensie telkens panden afstoten terwijl andere ministeries constant voor honderden miljoenen panden laat bouwen? Wellicht dat het defensie ICT project Speer hier zijn tol eist?

Reinier

Zonde!!!

"Men kent de prijs van alles, maar de waarde van niets"

Flyguy

Citaat van: Ros op 26/03/2014 | 21:48 uur
Of Poltibureau.... ?

Citaat van: Ace1 op 26/03/2014 | 21:54 uur
Nee want die zitten vaak in sombere  gebouwen waar geen daglicht naar binnen kan, een gevangenis is beter geschikt als Politbureau van de SP.



  :devil:

Ace1

Citaat van: Ros op 26/03/2014 | 21:48 uur
Of Poltibureau.... ?

Nee want die zitten vaak in sombere  gebouwen waar geen daglicht naar binnen kan, een gevangenis is beter geschikt als Politbureau van de SP.

Ros

Citaat van: Ace1 op 26/03/2014 | 21:37 uur
Toch een schitterend monumentaal pand, helaas wel vaak duur in onderhoud. Daarom zie je vaak dat monumentaal panden worden gebruikt als congrescentrum, of voor bedrijfsfeesten, bruiloftsfeesten en andere feesten, ook worden dit soort panden vaak gebruikt als hotel.

Of Poltibureau.... ?

Ace1

Toch een schitterend monumentaal pand, helaas wel vaak duur in onderhoud. Daarom zie je vaak dat monumentaal panden worden gebruikt als congrescentrum, of voor bedrijfsfeesten, bruiloftsfeesten en andere feesten, ook worden dit soort panden vaak gebruikt als hotel.

Flyguy

Volgens mij snappen die mensen in het filmpje niet waaroever het gaat? Of wil men helemaal vertrekken uit willemsoord?

KapiteinRob

Groot gelijk; er is een moment dat traditie het niet meer kan winnen van verval. Het gebouw is w.m.b. al jaren ongeschikt als kantoor- en leefgebouw.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Defensie wil af van Het Paleis in Den Helder

26 mrt 2014

DEN HELDER Defensie zoekt een andere bestemming voor het Commandementsgebouw van de de marine in Den Helder. Het Paleis staat op een lijst van af te stoten panden.

Dat meldt het Noordhollands Dagblad. De gedwongen verkoop of verhuur is een gevolg van de bezuinigingen bij Defensie.

Het gebouw bestaat uit twee dienstwoningen en twee kantoorafdelingen. In het gebouw werken zo'n tachtig personen.

Het Paleis is het paradepaartje van de marine. Veel buitenlandse admiraals en andere belangrijke maritieme gezelschappen zijn er ontvangen. 

http://www.rtvnh.nl/nieuws/140210/Defensie+wil+af+van+Het+Paleis+in+Den+Helder