Opvolging Alkmaar klasse

Gestart door Harald, 30/10/2014 | 10:19 uur

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 05/06/2019 | 21:25 uur
Vlaanderen.

En Wallonië.

Wat gebeurt er dan met het Duitse gedeelte?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 05/06/2019 | 20:03 uur
Whut?
Ik zie er wel 1, de bevolking die dat totaal niet wil.
Als dit gebeurt, is de tumult wel zo groot in Vlaanden en het nieuwe Wallonië dat Defensie echt op prioriteit 4234239412312 komt te staan, en dat weet jij ook wel.

Vlaanderen.

Huzaar1

#1706
Citaat van: Stoonbrace op 05/06/2019 | 12:01 uur
Geen enkele reden waarom Vlaanderen geen defensie maatje Denemarken kan hebben.

Whut?
Ik zie er wel 1, de bevolking die dat totaal niet wil.
Als dit gebeurt, is de tumult wel zo groot in Vlaanden en het nieuwe Wallonië dat Defensie echt op prioriteit 4234239412312 komt te staan, en dat weet jij ook wel.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 05/06/2019 | 13:12 uur
Dit project gaat gewoon door zoals in gang gezet waarbij slechts de ceremoniële handtekening op zich laat wachten. Ik ben veel meer benieuwd naar een eventueel vertragend effect op vMFF.

Het project kan wel door gaan maar we hebben het vaker gezien (in andere landen) dat een contract na ondertekening door een nieuwe regering alsnog werd terug gedraaid (Polen bij helikopters).

Ik denk dat de Belgen met deze deal veel geld weggeven aan Frankrijk, veel meer dan nodig was geweest bij een fatsoenlijke deal met betrokkenheid van de Belgische industrie. Nu pikken ze slechts een graantje mee bij de bouw en onderhoud van de toolboxen. Alles wat met de scheepsbouw te maken heeft gaat gewoon naar Frankrijk en het onderhoud van de schepen dat is nog niet helemaal duidelijk of FSR dat wel gaat doen.

StrataNL

Lijkt me vrij duidelijk.

Citaat van: Dick Kreiter - Directeur Projecten Defensie Materieel OrganisatieDat geldt slechts voor de ceremoniële ondertekening. De order is gegund!
https://twitter.com/dgkreiter/status/1136208583954243584
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Parera op 05/06/2019 | 12:51 uur
We gaan afwachten wat de komende weken/maanden gaan brengen bij de vorming van de nieuwe regering. En daarna kijken we wel verder over hoe dit project doorgezet gaat worden.

Dit project gaat gewoon door zoals in gang gezet waarbij slechts de ceremoniële handtekening op zich laat wachten. Ik ben veel meer benieuwd naar een eventueel vertragend effect op vMFF.

Parera

Citaat van: Stoonbrace op 05/06/2019 | 12:35 uur
Vlaanderen heeft een hoger BBP dan Denemarken én een grotere bevolking.
Verder speculeren over splitsing en aansluiten is nutteloos. We zien wel. Ik denk niet dat Wallonië levensvatbaar is als onafhankelijke staat.

We gaan afwachten wat de komende weken/maanden gaan brengen bij de vorming van de nieuwe regering. En daarna kijken we wel verder over hoe dit project doorgezet gaat worden.

Stoonbrace

Citaat van: Parera op 05/06/2019 | 12:18 uur
Op termijn kan Vlaanderen misschien een prima eigen krijgsmacht opbouwen maar die staat er niet binnen 2 weken na de splitsing van het land. Persoonlijk vind ik een formaat Denenmarken wat hoog gegrepen voor Vlaanderen maar goed dat is eigenlijk niet zo belangrijk. Ik denk dat Ierland of Nieuw-Zeeland een betere (haalbaardere) vorm is.

Hoe groot schat je de kans in dat het land echt opsplitst in 2 aparte landen?

En daarna de vraag hoe zit het met het aansluiten van Vlaanderen bij Nederland en/of het aansluiten van Walonie bij Frankrijk? is daar echt draagvlak voor in een van beide delen?

Vlaanderen heeft een hoger BBP dan Denemarken én een grotere bevolking.
Verder speculeren over splitsing en aansluiten is nutteloos. We zien wel. Ik denk niet dat Wallonië levensvatbaar is als onafhankelijke staat.

Parera

#1700
Citaat van: Stoonbrace op 05/06/2019 | 12:01 uur
Geen enkele reden waarom Vlaanderen geen defensie maatje Denemarken kan hebben.

Op termijn kan Vlaanderen misschien een prima eigen krijgsmacht opbouwen maar die staat er niet binnen 2 weken na de splitsing van het land. Persoonlijk vind ik een formaat Denenmarken wat hoog gegrepen voor Vlaanderen maar goed dat is eigenlijk niet zo belangrijk. Ik denk dat Ierland of Nieuw-Zeeland een betere (haalbaardere) vorm is.

Hoe groot schat je de kans in dat het land echt opsplitst in 2 aparte landen?

En daarna de vraag hoe zit het met het aansluiten van Vlaanderen bij Nederland en/of het aansluiten van Walonie bij Frankrijk? is daar echt draagvlak voor in een van beide delen?

Stoonbrace

Citaat van: Parera op 05/06/2019 | 11:49 uur
Als dat scenario zich voor doet dan moeten we er echt vanuit gaan dat de hele vMCMV / vMFF deal de vuilnisbak in kan. In een ''apart'' Vlaanderen en Walonie is geen ruimte voor dit soort defensie orders en mag men blij zijn als ze om te beginnen verder kunnen met 2 zeer beperkte krijgsmachten.

Geen enkele reden waarom Vlaanderen geen defensie maatje Denemarken kan hebben.

Parera

Citaat van: Stoonbrace op 05/06/2019 | 10:24 uur
De kans bestaat dat België ophoudt te bestaan. Laat staan dat het nog partnerschappen zou aangaan op vlak van Defensie.

Als dat scenario zich voor doet dan moeten we er echt vanuit gaan dat de hele vMCMV / vMFF deal de vuilnisbak in kan. In een ''apart'' Vlaanderen en Walonie is geen ruimte voor dit soort defensie orders en mag men blij zijn als ze om te beginnen verder kunnen met 2 zeer beperkte krijgsmachten.

Umbert

Citaat van: Stoonbrace op 05/06/2019 | 10:24 uur
De kans bestaat dat België ophoudt te bestaan. Laat staan dat het nog partnerschappen zou aangaan op vlak van Defensie.

Zou op sommige vlakken het beste zijn in elk geval zal de taalgrens een zorg minder worden, en ook voor een "verenigden Staten van Europa" doen zich dan mooie kansen voor namelijk een mooie stadstaat genaamd Brussel.  Maar dat zal nog vele problemen geven. Alleen de walen krijgen dan nog een uitdaging met hun Duitstalige deel, die zullen qua taal meer bij de Vlaming passen of een Duitstallig v.m. België kunnen gaan vormen. Maar ben bang dat de EU hier niet op zit te wachten. Ook het niet meer hebben van zeehavens dan, kan een breekpunt zijn ivm handel.

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 05/06/2019 | 10:24 uur
De kans bestaat dat België ophoudt te bestaan. Laat staan dat het nog partnerschappen zou aangaan op vlak van Defensie.

Misschien het beste, met dit Belgie is geen zaken te doen. Het is nooit goed gegaan.

Wordt een hele interessante verdeling van middelen bij een splitsing.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Citaat van: Umbert op 05/06/2019 | 10:03 uur
Allemaal mooi en aardig maar ze moeten wel beseffen dat de belg maar de helft van het budget betaald, en ik zou mijn zakenpartner niet zo behandelen, vooral als mij nog een groot project voor de deur staat waar ik ook de helft van zou betalen laten we maar zeggen. Maar laten we wel wezen pas op het eind van beide projecten kunnen we de balans op maken, van doen we nog eens, of eens maar nooit weer, laten we het eerste hopen.

De kans bestaat dat België ophoudt te bestaan. Laat staan dat het nog partnerschappen zou aangaan op vlak van Defensie.

Umbert

Citaat van: Stoonbrace op 05/06/2019 | 09:36 uur
Ik som maar een paar feiten op. Jullie premise was fout. Hij is geen formateur.

Allemaal mooi en aardig maar ze moeten wel beseffen dat de belg maar de helft van het budget betaald, en ik zou mijn zakenpartner niet zo behandelen, vooral als mij nog een groot project voor de deur staat waar ik ook de helft van zou betalen laten we maar zeggen. Maar laten we wel wezen pas op het eind van beide projecten kunnen we de balans op maken, van doen we nog eens, of eens maar nooit weer, laten we het eerste hopen.