Gezocht: Huwelijks medaille 2002

Gestart door Wer71, 05/07/2009 | 03:12 uur

onderofficier

wat denk je dan van de militairen die op werk-bezoek gaan..........

als binnen een bepaalde periode zoveel nachtjes daar zijn geweest krijgen ze ook de medialles die jan-voetvolk krijgt die daar minimaal 2,5 maanden zitten

aan de andere kant ook logisch   :angel:  :hrmph: anders heeft "jan-voetvolk"  meer medailles op de borst dan de opper-officieren...............(en de kroonprins)  :silent:
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Defensie is wat mij betreft de afgelopen jaren dan ook gaan overdrijven met het toekennen van medailles. Ik vermoed dat men heeft bedacht dat dit leuke waardering voor het personeel is, relatief goedkoop en het doet het leuk voor de PR.

Als je ziet dat de herinneringsmedaille vredesoperaties ook wordt uitgereikt aan bemanningsleden van een schip dat 2 maandjes op piratenmissie is geweest, snap je wellicht wat ik bedoel.  ;)

Door dit soort zaken krijg je dus dat men weer gaat zoeken naar "de overtreffende trap". Voor je het weet loop je erbij als de gemiddelde Amerikaanse militair. Ik heb absoluut niets tegen medailles, maar dat je ze steeds makkelijker toegekend krijgt is iets waar ik mijn bedenkingen over heb. Ik heb collega's die hebben daadwerkelijk hun halve leven gevaren, vaak 6 maanden non-stop STANAV of west gedraaid en alles waar ze mee rondlopen is een diensttijdmedaille en de marinemedaille. En een, met alle respect overigens, snotaap die toevallig 2 maandjes bij Somalie heeft gezeten of, nog belachelijker, als kasbaas ondersteunend aan de Bosnie-vliegoperaties vanuit Italie IN ITALIE heeft gezeten voor 3 maandjes krijgt/kreeg dan een plak.

onderofficier

Ik kan me indenken dat Wer71 hier wel belang aan hecht:  de politie (waar hij werkzaam is) is totaal niet scheutig met medialles vergelijkbaar met defensie.

Als wij ons werk doen: hoppa hier weer 2 medialles.........(of 1 of 3)   (ja, uitzendingen is gewoon ons werk)
Even onder vuur gelegen................... speldje     (hoort bij het werk)
Bij de luchtmobiele brigade gezeten, nu niet meer?  Ja, hoor hier komt die.............................  (dat was je werk) 

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Ik verbaas me over het belang dat iemand aan een dergelijke medaille kan hechten. Wat heb je er in vredesnaam voor gedaan? Een paar uur in Amsterdam gestaan in je DT/DB. Ik ben in dat kader sort of trots op mijn 4-daagsekruis; daar heb je tenminste iets voor gepresteerd.

En ja infanteristen, voor jullie is dit soort uitstapjes natuurlijk dagelijkse kost......  :-*

Aibeethoven

Een collega van mijn vorige eenheid was hem ook kwijt geraakt. Hij heeft een brief geschreven aan ZKH Prins van Oranje.
Uiteindelijk heeft hij toen een nieuwe medaille gekregen...

Succes!
Once more unto the breach my fiends. Once more.

Wer71

#1
Hallo,

Ik ben op zoek naar de huwlijks medaille 2002. Ik ben werkzaam als Hoofdagent en ben als zodanig werkzaam geweest rondom de huwelijksplechtigheid.  Echter ben ik door omstandigheden de medaille en bijhorende baton kwijtgeraakt. :'( Ik hoop via dit forum de medaille inclusief de baton te vinden. Uiteraard ben ik genegen om te betalen voor een exemplaar
Ik ben van plan om ze samen met mijn de VN medailles te laten opmaken.

alvast bedankt.
mvg,
Werner