Spanningen in Venezuela

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 16/02/2014 | 13:02 uur

Parera

De contracten die Venezuela in 2006 met Rusland gesloten hebben beginnen nu pas in te gaan. De fabriek die AK-103/AK-104's en munitie moet gaan produceren gaat in 2019 geopend worden.
De helikopter onderhoud-en-reparatie faciliteiten moesten dit jaar in gebruik genomen worden maar hiervoor is nog geen datum gegeven. En als laatste de Su-30mk2 simulatoren worden nu geïnstalleerd, de eerste werd in November geplaatst.

Reden voor de grote vertragingen is niet gegeven maar die kunnen we allemaal wel raden.

Cavim (Venezolaanse defensie bedrijf) is wel gevorderd in het bouwen van een optics en optronics fabriek, ook deze deal werd in 2006 gesloten met BelOMO uit Wit-Rusland. Er is al wel een onderhoud locatie voor de optiek die ze gekocht hebben in 2006. Het gaat hier om NV/G-14 nachtkijkers, TSL-02 laser pointers en PK-A sights voor de AK's.


Wel een belangrijke ontwikkeling voor Nederland en NAVO:

Venezuela en Rusland werken aan plannen waarbij Russische schepen en vliegtuigen altijd gebruik kunnen maken van de faciliteiten die Venezuela bied.

Lex

Citaat van: Oorlogsvis op 12/12/2018 | 20:32 uur
mee eens....maar als je op een partij stemt zoals Groenlinks, Pvda, Denk of een andere "weg met Nederland partij" ben je ook een landverrader
Waarom? In de standpunten van elke partij in NL vindt men zaken waar men het mee eens is, maar ook oneens.
Maakt dat eenieder tot 'landverrader'?

Oorlogsvis

Citaat van: Huzaar1 op 12/12/2018 | 16:46 uur
Ik denk dat de amerikanos al heel lang heel goed in de gaten hebben wat er gebeurt daar.

En die westerse RT reporters zijn wat mij betreft stuk voor stuk landverraders. Journalistiek gezien is je carrière na dienst bij RT in de westerse wereld ook voorbij.
mee eens....maar als je op een partij stemt zoals Groenlinks, Pvda, Denk of een andere "weg met Nederland partij" ben je ook een landverrader

jurrien visser (JuVi op Twitter)


Huzaar1

Kijk, als de Russen daar willen oefenen.. gaan ze toch daar lekker oefenen. Het is enorm duur, enorm moeilijk en enorm uitdagend om te ondersteunen. Maargoed, de Russen gaan daar vast wat losser mee om, logistiek is nooit hun zorg geweest en er is een groter 'en dan zien we wel' idee achter alles.

Het was veel slimmer geweest als de VS had geantwoord met: "De US maakt zich grote zorgen om Russische oefeningen in Venezuela. De kans dat er iets zinkt, neerstort, onbedoelt ontploft of per ongeluk wordt geannexeerd is groot en wie ruimt het dan op? "



Dan heb je ze volgens mij veel harder mee en je hebt de lachers op je hand.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#930
Citaat van: Huzaar1 op 12/12/2018 | 16:46 uur
Ik denk dat de amerikanos al heel lang heel goed in de gaten hebben wat er gebeurt daar.

En die westerse RT reporters zijn wat mij betreft stuk voor stuk landverraders. Journalistiek gezien is je carrière na dienst bij RT in de westerse wereld ook voorbij.

Ik vraag me wel af of het inmiddels iets drukker op HATO is... het is tenslotte ook een VS FOL.

Huzaar1

Ik denk dat de amerikanos al heel lang heel goed in de gaten hebben wat er gebeurt daar.

En die westerse RT reporters zijn wat mij betreft stuk voor stuk landverraders. Journalistiek gezien is je carrière na dienst bij RT in de westerse wereld ook voorbij.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Oorlogsvis

Als Amerika nog wil ingrijpen in Venezuela kan het nu nog.....straks is het definitief te laat als dat land vol staat met S-400/300 en dat soort troep.

Stoonbrace


Parera

Een video verslag van RT over de vlucht van Rusland naar Venezuela, niks meer dan een overdreven propaganda video.

veiligheid doen ze niet aan in Rusland en Venezuela (2.20 in de video)  ;D

Huzaar1

We konden hierop wachten natuurlijk. Mooi, veel om te observeren daar en idem voor de Ruskies.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

Rusland en Venezuela starten gezamenlijke militaire oefeningen

De Russische en Venezolaanse luchtmacht gaan gezamenlijke militaire oefeningen uitvoeren om de verdediging van het Zuid-Amerikaanse land te versterken. Dat heeft de Venezolaanse minister van Defensie Vladimir Padrino Lopez gezegd.
De verklaringen van Padrino Lopez vielen samen met de komst van een honderdtal Russische piloten en andere manschappen die aan boord van verschillende legervliegtuigen, waaronder twee bommenwerpers, in Caracas toekwamen.

Het is onduidelijk hoelang de Russen in Venezuela zullen blijven, Padrino Lopez gaf ook geen verdere details over de geplande oefeningen. In de afgelopen jaren heeft Venezuela miljoenen dollars aan militair materieel van Rusland gekocht.

Venezuela heeft in het verleden al vaak met beschuldigende vinger naar de Verenigde Staten gewezen, omdat het land aanvallen op Venezuela zou beramen.

Belga,10 december 2018 22u07

Oorlogsvis

Citaat van: Thomasen op 10/12/2018 | 21:41 uur
2 LCF, 0 MFF.
En beide schepen worden unhappy als je ze nu naar de Carib stuurt.
Dat is dan jammer...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Venezuela Seeks Russian Assistance in Modernising Air Defences Amid U.S. Threats

https://militarywatchmagazine.com/article/venezuela-seeks-russian-assistance-in-modernising-air-defences-amid-us-threats #VenezuelanAirForce #VenezuelanAirDefenceForces #VenezuelanMilitary #VenezuelanMilitaryModernisation

Flyguy

Citaat van: Stoonbrace op 11/12/2018 | 08:50 uur
Hoe komt dat? De onze zijn allebei inzetbaar.
Omdat de KM meer dan 2 schepen heeft en de Ms niet prio 1 hebben.