ESSM block II tbv de KM

Gestart door Lex, 17/06/2013 | 18:11 uur

StrataNL

Citaat van: Flyguy op 27/09/2013 | 20:03 uur
Trouwens, we hoeven maar 4x8 SM-3's (+ logistieke reserve) te hebben. 2x8 maar als we het bij twee stuks anti-ikbum LC-fregatten houden! Hoeveel LCFen worden er trouwens gemodificeerd, 2 toch?

De modificatie aan de Smart-L staat dacht ik los van de modificatie van de dieselgeneratoren, rookhinder (plaatsen van filtersystemen) en schroefassen. Zover ik weet geldt dit voor alle vier?

Btw, waarom 4x8?? de raketten in VLS staan kriskras door elkaar, het is niet zo dat in de ene 8-cel module alleen maar ESSM's zitten en in de andere SM-3's. In zo'n module wil weleens een storing optreden, dan wil je bijvoorbeeld niet dat gelijk al je ESSM's onbruikbaar zijn.

Men let bij het plaatsen vooral op de gewichtsverdeling. In het computersysteem wordt ingevoerd welke raket in welke cel zit. Dat is het mooie aan een flexibel VLS syteem.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Flyguy op 27/09/2013 | 21:44 uur
Bij mij doet hij het, dank lex.  ;)

Tijd voor alweer een nieuwe laptop....


Flyguy

Bij mij doet hij het, dank lex.  ;)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 27/09/2013 | 21:24 uur
Correcte link geplaatst.

Helaas, de door u opgevraagde pagina is niet gevonden. Deze kan zijn verplaatst of is niet langer beschikbaar

Lex

Citaat van: jurrien visser op 27/09/2013 | 21:17 uur
Dossier is verplaatst of niet beschikbaar
Correcte link geplaatst.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lex op 27/09/2013 | 21:04 uur
Klikkerdeklik bladzijden 30 & 36.  :P

Dossier is verplaatst of niet beschikbaar

Lex

#23
Klikkerdeklik bladzijden 30 & 36.  :P

Flyguy

Citaat van: jurrien visser op 27/09/2013 | 20:11 uur
Ik kan me vergissen maar ik dacht alle 4.
In fases? Eerst 2 dan weer 2?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Flyguy op 27/09/2013 | 20:03 uur
x2. Als wij ikbums (ICBMs) met één schip zelfstandig kunnen detecteren en uit de lucht kunnen schieten hebben we zeker een mooie niche erbij binnen de NAVO. Ik denk niet dat de VS staat te springen om constant Burkes en Ticos met SM-3's in Europa te laten varen. Ze gaan ook wat doen op het land, maar ik hoef jou (als marineman) niet te vertellen wat een ongelooflijk voordeel een schip heeft t.o.v. een stationaire batterij.

Trouwens, we hoeven maar 4x8 SM-3's (+ logistieke reserve) te hebben. 2x8 maar als we het bij twee stuks anti-ikbum LC-fregatten houden! Hoeveel LCFen worden er trouwens gemodificeerd, 2 toch?

Ik kan me vergissen maar ik dacht alle 4.

Flyguy

Citaat van: jurrien visser op 27/09/2013 | 19:32 uur
Ik zou als defensie daar nu juist wel voor gaan immers icm met het LCF beschik je dan over een zeer gewaardeerde niche capaciteit binnen de NAVO en EU.

Nu zijn niches geen garantie voor de toekomst maar ze geven net iets meer (internationaal) aanzien om de graaiers twee keer te laten nadenken.
x2. Als wij ikbums (ICBMs) met één schip zelfstandig kunnen detecteren en uit de lucht kunnen schieten hebben we zeker een mooie niche erbij binnen de NAVO. Ik denk niet dat de VS staat te springen om constant Burkes en Ticos met SM-3's in Europa te laten varen. Ze gaan ook wat doen op het land, maar ik hoef jou (als marineman) niet te vertellen wat een ongelooflijk voordeel een schip heeft t.o.v. een stationaire batterij.

Trouwens, we hoeven maar 4x8 SM-3's (+ logistieke reserve) te hebben. 2x8 maar als we het bij twee stuks anti-ikbum LC-fregatten houden! Hoeveel LCFen worden er trouwens gemodificeerd, 2 toch?

Flyguy

Citaat van: Reinier op 27/09/2013 | 18:00 uur
Ach, vraag het eens op een verjaardag als mensen staat te blaten dat we geen defensie nodig hebben. En als wel oorlog wordt, dan vertrouwen we wel op de Amerikanen, Duisters, Fransen of bestellen dan en richten dan een leger op......
Ja ja, er is altijd wel zo'n pacifistische oom of tante op een feestje die gelijk begint te blèren als ook maar iets van krijgsmacht genoemd wordt. Dat zal je altijd blijven houden.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#18
Citaat van: Thomasen op 27/09/2013 | 14:54 uur
De SM-3 is een behoorlijk duur ding. En hoewel meerwaarde, snap ik wel dat we daar voorlopig niet voor gaan.

Ik zou als defensie daar nu juist wel voor gaan immers icm met het LCF beschik je dan over een zeer gewaardeerde niche capaciteit binnen de NAVO en EU.

Nu zijn niches geen garantie voor de toekomst maar ze geven net iets meer (internationaal) aanzien om de graaiers twee keer te laten nadenken.

StrataNL

Komt ook nog bij dat de ESSM vaak in salvo gevuurd worden. De versie die NL, Denemarken en Duitsland gebruiken zijn ook aangepast voor Nederlandse AAW systeem (Smart-L/APAR).
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Reinier

Citaat van: DvdW op 27/09/2013 | 15:28 uur
Doet mij ergens aan denken.... Was het eind jaren 30 ook niet zo...? Maar deze keer gaat het wel goed!  :crazy:  :dead:
Yup. Kanonnen en tanks gaan bestellen als de wereld al in de fik staat!
(en dan ook nog gaan bestellen bij de Duitsers toentertijd..... :dead: )

Ach, vraag het eens op een verjaardag als mensen staat te blaten dat we geen defensie nodig hebben. En als wel oorlog wordt, dan vertrouwen we wel op de Amerikanen, Duisters, Fransen of bestellen dan en richten dan een leger op...... :silent:

Zeewier

Citaat van: DvdW op 26/09/2013 | 22:52 uur
Waar zijn we toch mee bezig?!?!? Dus als het bruine goedje de ventilator raakt gaat er een belletje naar Duitsland en Denemarken: "Hebben jullie nog wat liggen? Nee?! Gelukkig hebben we nog een OPV in de buurt, oh nee, wacht  :sick:"  
http://www.defenceweb.co.za/index.php?option=com_content&view=article&id=16177:danish-warplanes-over-libya-running-out-of-bombs&catid=35:Aerospace&Itemid=107

Wist je niet he?  In Denemarken was er ook behoorlijk wat ophef dat de Denen wat toezegden wat ze niet waar konden maken qua materieel.

Overigens wat betreft de Eurofighter/F-35/Rafale-discussie:
CitaatTwo of the 10 Eurofighter/Typhoons based in Italy have returned to the UK. The Typhoons are not equipped to conduct ground attack operations.
Het hangt inderdaad af in welke configuratie de Eurofighter klaargemaakt is voor zijn taken. Luchtoverwichtjager of jachtbommenwerper.
http://www.theguardian.com/world/2011/apr/05/nato-lacking-strike-aircraft-libya