Onrust Jemen

Gestart door Elzenga, 12/03/2011 | 21:03 uur

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 31/03/2024 | 17:33 uurJa, de abrams bij de Amerikanen hebben o.a dit wapensysteem erop gemonteerd.

Waarschijnlijk in de laatste upgrade (M1A2 SEPv3) deze gatling gun toegevoegd.

Huzaar1

Citaat van: Harald op 31/03/2024 | 15:11 uurIdd. Wel een flinke fire boost.
Ik dacht ze gezien te hebben ook bij de AAV van de US Marine Corps, maar ik kan de afbeelding niet meer vinden.

Met je uitspraak van "tanks" bedoelde ik of je ook echt MBT's bedoelde, dus bij de Amerikanen de M1 Abrams.

Ja, de abrams bij de Amerikanen hebben o.a dit wapensysteem erop gemonteerd.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 31/03/2024 | 13:24 uurIk begrijp je niet. Ze hebben het op van alles.

Idd. Wel een flinke fire boost.
Ik dacht ze gezien te hebben ook bij de AAV van de US Marine Corps, maar ik kan de afbeelding niet meer vinden.

Met je uitspraak van "tanks" bedoelde ik of je ook echt MBT's bedoelde, dus bij de Amerikanen de M1 Abrams.

Huzaar1

Citaat van: Harald op 31/03/2024 | 10:01 uur:hrmph: "tanks"...  M1 Abrams ?

Voor mijn gevoel meer op hun Hummers en wielvoertuigen

Ik begrijp je niet. Ze hebben het op van alles.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 31/03/2024 | 00:09 uurHebben de yanks op hun tanks
:hrmph: "tanks"...  M1 Abrams ?

Voor mijn gevoel meer op hun Hummers en wielvoertuigen

Huzaar1

Citaat van: Harald op 30/03/2024 | 23:23 uur:omg:  :omg: die is cool !  :big-smile:
Die is best interessant! Misschien nog wel interessanter dan de M134D

https://en.m.wikipedia.org/wiki/GAU-19


Hebben de yanks op hun tanks
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Citaat van: Sparkplug op 30/03/2024 | 22:53 uurNu de M134D er is, vraag ik mij af of Nederland ook ooit de GAU-19 (gatling gun met kaliber 12,7 mm) heeft getest.
:omg:  :omg: die is cool !  :big-smile:
Die is best interessant! Misschien nog wel interessanter dan de M134D

https://en.m.wikipedia.org/wiki/GAU-19

Huzaar1

De Goalkeeper GAU vind ik nog steeds baas hoor, 30mm!
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

Nu de M134D er is, vraag ik mij af of Nederland ook ooit de GAU-19 (gatling gun met kaliber 12,7 mm) heeft getest.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

Citaat van: Harald op 30/03/2024 | 19:45 uurDie M134D minigun, lijkt me, straks ook handig voor op die Raider/CB90 achtige vaartuigen voor onze Mariniers.

Natuurlijk, maar dit was al op de planning om aangeschaft te worden. Verbaas me over de media aandacht erover.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 30/03/2024 | 19:27 uurHeel artikel wat al lang op de lijst stond om aangeschaft te worden. Whoeptiedoo.
Die M134D minigun, lijkt me, straks ook handig voor op die Raider/CB90 achtige vaartuigen voor onze Mariniers.

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 29/03/2024 | 11:59 uurDe Goalkeeper moet gewoon worden geupdate en blijven. Het is een goedkope manier om jezelf tegen alles en nog wat te verdedigen. 99% van de dreigingen zijn niet hypersoon o.i.d. in Jemen al helemaal niet.
+1
Helemaal mee eens.
Eigenlijk gewoon zonde om dit systeem met zijn "wall of iron" uit te faseren, kan nog zeer nuttig zijn.

Huzaar1

Citaat van: Harald op 30/03/2024 | 15:27 uurhttps://marineschepen.nl/nieuws/Dit-is-het-nieuwe-wapen-van-de-Tromp-tegen-drones-290324.html

Dit is het 'nieuwe' wapen van de Tromp in de Rode Zee


Zes lopen en 3.000 schoten per minuut: de M134D Minigun. Met dit voor Nederlandse schepen nieuwe wapen kan de bemanning van de Tromp een regen van staal uitstorten op aanvallers in de Rode Zee. Dat het Luchtverdedigings- en Commandofregat (LCF) deze wapens op de brugvleugels heeft staan, blijkt uit beelden die de Koninklijke Marine heeft verspreid. Ook het Belgische fregat BNS Louise-Marie heeft deze wapens gekregen voor de missie.
Heel artikel wat al lang op de lijst stond om aangeschaft te worden. Whoeptiedoo.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

https://marineschepen.nl/nieuws/Dit-is-het-nieuwe-wapen-van-de-Tromp-tegen-drones-290324.html

Dit is het 'nieuwe' wapen van de Tromp in de Rode Zee


Zes lopen en 3.000 schoten per minuut: de M134D Minigun. Met dit voor Nederlandse schepen nieuwe wapen kan de bemanning van de Tromp een regen van staal uitstorten op aanvallers in de Rode Zee. Dat het Luchtverdedigings- en Commandofregat (LCF) deze wapens op de brugvleugels heeft staan, blijkt uit beelden die de Koninklijke Marine heeft verspreid. Ook het Belgische fregat BNS Louise-Marie heeft deze wapens gekregen voor de missie.

Master Mack

Citaat van: Umbert op 29/03/2024 | 12:16 uurAl met al blijkt het dus net zoals vele bezuinigingen op defensie, deze dit niet zijn geweest maar naar nu blijkt regelrechte money absorbers, gemiste kans, beleidsmakers schaamt U.
Net als het weg bezuinigen van de gevechtstanks. De minister zei dat hij een miljard bezuinigd door de hele logistieke lijn weg te bezuinigen maar dit was onjuist. Omdat er nog 50 leopard onderstellen in diverse andere varianten in dienst bleven werd de logistieke lijn in stand gehouden en moest er uiteindelijk nog 600 miljoen ergens anders worden gevonden. Beleidsmakers schaamde u dieper dan diep.