Leopard, verkoop, gevolgen en vervanging

Gestart door dudge, 02/04/2011 | 08:59 uur

DvdW

Citaat van: Ipkiss op 11/02/2013 | 10:04 uur
Nogmaals, het streven is om zo min mogelijk kosten te maken: alleen personeel inzetten. Verder niks aanschaffen of wellicht wat munitie?
Dus er worden geen nieuwe of 2e hands systemen aangeschaft, maar ook niet uit de opslag gehaald... Waar gaat men mee rijden dan?  :cute-smile:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ipkiss

Nogmaals, het streven is om zo min mogelijk kosten te maken: alleen personeel inzetten. Verder niks aanschaffen of wellicht wat munitie?
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

onderofficier

Citaat van: Ros op 10/02/2013 | 13:31 uur
Citaat van: Master Mack op 10/02/2013 | 12:19 uur
.............en dat mogen ze van mij dan wel van het WUL geld betalen wat ze van ons "geleend"hebben. :devil:

Sorry....dit geld is al gereserveerd om omvallende banken te redden,

Daar heb ik geen moeite mee: het had ook jouw spaargeld en/of huis kunnen zijn die nu gered is...... (ja ik heb wel moeite dat lui op deze manier omgaan met geld van anderen en daar nog bonus op bonus op krijgen en niet vervolgd (kunnen) worden .... )

Maar dit terzijde.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ros

Citaat van: Master Mack op 10/02/2013 | 12:19 uur
.............en dat mogen ze van mij dan wel van het WUL geld betalen wat ze van ons "geleend"hebben. :devil:

Sorry....dit geld is al gereserveerd om omvallende banken te redden, miskopen vn treinen te financieren, de Grieken meet te betalen en de loonsverhoging voor EU parlement leden te bekostigen.

onderofficier

Citaat van: Master Mack op 10/02/2013 | 12:19 uur
en dat mogen ze van mij dan wel van het WUL geld betalen wat ze van ons "geleend"hebben. :devil:

Pardon? 
Dus als er iets aangeschaft moet worden dan moeten de militairen het dus eigenlijk zelf betalen...

Ik heb hier toch wat moeite mee dat systemen (schijnbaar) uit de portemonnee van de werknemers moet komen om de rest van NL te kunnen beschermen..zelfs met het idee heb ik heel veel moeite.....
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Master Mack

Ik denk dat van het geld dat beschikbaar is voor de JSF gewoon 36 JSF's worden gekocht en dan op een later tijdstip als de produktie lijn draait en de kinderziektes eruit zijn pakken we de optie voor nog 20 stuks welke dan met een beetje geluk een stuk goedkoper zijn. Met 56 JSF's kan de luchtmacht 3 sqn's vullen waar ze het in mijn beleving mee moeten doen. En om te voorkomen dat NL in de internationale politiek nog verder afglijdt naar de spelonken moeten er in mijn beleving minimaal 36 leo2's terug in de KL organisatie en dat mogen ze van mij dan wel van het WUL geld betalen wat ze van ons "geleend"hebben. :devil:

onderofficier

De testfase van de JSF kan tot meer dan 100% gaan kosten dan was begroot......  Waar moet het nieuwe project dan van betaald worden waar Ipkiss en Huzaar het over hebben???

Korten op de operationele capiciteit..dit gaat dan ten kosten van de operationele inzetbaarheid.........
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ipkiss

De Leo's die in de opslag staan blijven voor zover ik weet ter beschikking voor verkoop, terugbrengen in de operationele organisatie is vooralsnog een no-go. De mogelijke opbrengsten bij verkoop worden volgens mij meegerekend in de bezuinigingen, hoewel we nog genoeg in de opslag hebben staan aan materieel.

Verder snijden in OTCO is ook niet aan de orde. Het zal dus uit de operationele capaciteit moeten komen. Aangezien de infbat's bij lange na niet gevuld zijn zit hier mogelijk wat ruimte voor een dergelijk 'project'.

Overigens zie ik een plaatsing in Monaco wel zitten (..kijkt naar buiten..)
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

Master Mack

Eerder werd hier aangegeven dat onze Leo 2 A6 tanks versleten waren en dat we daarom binnen enkele jaren nieuwe moesten kopen. Maar als KMW nu tanks van ons overneemt om als demonstratie tank voor een nieuwe uitvoering te dienen dan kan ik me indenken dat er tussen de 125 in Vriezenveen nog genoeg staan om in iedergeval 1 maar het liefst 2 tank eskadrons te vullen. En eerlijk gezegd maakt het mij niet uit met welk land we gaan samenwerken al is het Monaco als er maar MBT,s terugkomen bij de KL. :cute-smile:

onderofficier

Citaat van: Ipkiss op 08/02/2013 | 20:17 uur
Daar zit hem inderdaad het euvel: het mag natuurlijk niets kosten, danwel zo min mogelijk. Er gaat dus niets gekocht worden want dan had dit al lang in de pers gestaan. Daarnaast het personeelstechnische aspect: eea zal waarschijnlijk VTE neutraal moeten gebeuren, dus je kan raden dat dit in voorkomend geval voor andere eenheden gevolgen zal hebben. Maar ik denk, kijkend naar de inzetbaarheid van de CV90 dat hier nog wel wat opties voor zijn..

Vele van de calaverie hebben, door de reorganisatie, (helaas) code 4 gekregen (functie komt te vervallen)
Het kan best wel dat deze te niet wordt gedaan maar dat heeft idd gevolgen voor andere eenheden.   Het lijkt mij sterk dat dit geaccepteerd gaat worden.  De ene code 4 wordt hersteld, daardoor krijgt een ander opeens code 4..... :hrmph:

Elke eenheid zit nu midden in de plannen van/voor de reorganisatie zo niet zijn er al vele functies geschrapt, bijv. de OTCO's.
Dit zou dan in houden dat de eenheden de plannen moeten herzien en/of dat er nog meer functies geschrapt worden bij de OTCO's.
Afgezien van de onrust die dit met zich mee gaat brengen, valt er bij de meeste OTCO's niet meer te snijden. 

Alleen is men er achtergekomen dat men al te veel gesneden heeft in één bepaalde OTCO nl de rijschool.
Men heeft als aanname eis gesteld bij vele functies dat het rijbewijs B al in het bezit dient te zijn;  beetje lastig aangezien men al mag solliciteren vanaf 16,6 jaar en aangenomen kunnen worden met 17.    Hierdoor kunnen dus (vele) functies niet gevuld worden......  (Niet overnagedacht door de hogere legerleiding)

Het verbaast me niets dat de minister (want dat is die dame) het eea nog niet ondertekent heeft. 

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ipkiss

Citaat van: onderofficier op 08/02/2013 | 19:52 uur

En hoe gaat eea bekostigd worden?   
Even vergeten dat defenie moet bezuinigingen....  het zal dan inhouden dat er bij andere onderdelen / krijgsmachtdelen geld vandaan moet komen voor de koop.....  dus dat daar verder in gesneden moet worden....

Daar zit hem inderdaad het euvel: het mag natuurlijk niets kosten, danwel zo min mogelijk. Er gaat dus niets gekocht worden want dan had dit al lang in de pers gestaan. Daarnaast het personeelstechnische aspect: eea zal waarschijnlijk VTE neutraal moeten gebeuren, dus je kan raden dat dit in voorkomend geval voor andere eenheden gevolgen zal hebben. Maar ik denk, kijkend naar de inzetbaarheid van de CV90 dat hier nog wel wat opties voor zijn..
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

Harald

Citaat van: Flyguy op 08/02/2013 | 20:01 uur
Citaat van: Harald op 08/02/2013 | 19:47 uur
Dit zijn de quote's met de aanwijzingen van Huzaar1
Er was nog een aanwijzing waarin Huzaar volgens mij zei dat de plannen al concreet waren. Zijn reactie is verwijderd door laurens.

Dit had ik volgens mij ook gelezen en tevens was er (volgens mij) nog een aanwijziging van Ipkiss dat de "Dame" (alleen) nog een handtekening moest zetten en dat alles in de startblokken staat. Zie Antwoord #330 Gepost op: 29/01/2013 | 20:51 uur
Als dit het geval is, dan is e.e.a. al wel goed uitgezocht op haalbaarheid en ook financieel.

Flyguy

Citaat van: Harald op 08/02/2013 | 19:47 uur
Dit zijn de quote's met de aanwijzingen van Huzaar1
Er was nog een aanwijzing waarin Huzaar volgens mij zei dat de plannen al concreet waren. Zijn reactie is verwijderd door laurens.

Harald

#1780
Citaat van: wegmann op 08/02/2013 | 19:15 uur
Na wat googlen lijkt 't te gaan om de 3 ;eo's die nu al bij KMW staan + 2 wrakken..zie hier http://www.denederlandsegrondwet.nl/9353000/1/j9vvihlf299q0sr/vj67hc875qxt

Dus :

Momenteel gebruikt KMW, de oorspronkelijke fabrikant, op grond van een bruikleenovereenkomst (Leihvertrag ) twee tanks voor tentoonstellingen en demonstraties en een tank voor onderzoek en (door)ontwikkeling van de Leopard 2A6 tank voor gebruik bij vredesmissies (de Leopard 2A6 Peace Support Operations ). Deze laatste tank is overgebracht naar Saoedi-Arabië voor beproevingen onder extreme omstandigheden, zoals zeer hoge temperaturen en veel zand. Over de tank die is overgebracht naar Saoedi-Arabië is de Kamer geïnformeerd

Deze zijn nu eigendom van Nederland maar worden gebruikt door KMW in bruikleen.

onderofficier

Citaat van: Harald op 08/02/2013 | 19:47 uur

Het zijn dus Leopard's 2, geen Nederlandse want deze blijven in opslag voor verkoop, dus koop : geen nieuwe, maar tweede hands en geen Zwitserse.

Dus kunnen het 2de hands Duitse zijn, waarom Duitse omdat dit als enige land nog 1ste hands A4-versie Leo's heeft en de rest van de landen met Leopards andere type rijden en/of deze 2de hands heeft gekocht van Nederland of Duitsland.
Ik kan met niet voorstellen dat we weer A4 terugkopen welke we zelf verkocht hebben namelijk.

Ik denk dat we teruggaan naar A4-versie en deze upgraden.

En hoe gaat eea bekostigd worden?   
Even vergeten dat defenie moet bezuinigingen....  het zal dan inhouden dat er bij andere onderdelen / krijgsmachtdelen geld vandaan moet komen voor de koop.....  dus dat daar verder in gesneden moet worden....
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.