even een vraag

Gestart door Hero, 03/11/2015 | 10:44 uur

Admiral Halsey

Ik had een vraag aan werkenbijdefensie.nl gesteld of je als vrijwilliger terechtkon bij de Koninklijke Marine waarbij je als vrijwilliger werkzaamheden doet op het marineterrein in Den Helder. Als antwoord kreeg ik dat daar wel vrijwilligers rondlopen, maar dat die vanuit een vrijwilligersorganisatie werkzaam zijn die geen defensie-organisatie is. Maar omdat volgens werkenbijdefensie.nl deze vrijwilligersorganisaties wisselend zijn, kon die mij geen namen doorgeven van deze vrijwilligersorganisaties en moest ik daarover contact opnemen met vrijwilligersorganisaties bij mij in de buurt. Ik woon zelf in Emmen.

Weten jullie wellicht met welke vrijwilligersorganisaties daarover ik contact moet opnemen? En welke eisen worden aan vrijwilligers gesteld die werkzaam zijn op het marineterrein in Den Helder?

Admiral Halsey

Kunnen autisten ook vrijwilligerswerk/arbeidsmatige dagbesteding met behoud van Wajong/Bijstand bij de Koninklijke Marine doen? Geen vrijwilligerswerk aan boord van een marineschip, maar op het marineterrein in Den Helder zelf. Daar zullen toch ook wel werkzaamheden zijn die door autisten gedaan kunnen worden? Bijv. kantine- en schoonmaakdienst, terreinonderhoud, in- en ompakwerkzaamheden, interne post bezorgen, enz.

dudge

Citaat van: Admiral Halsey op 02/12/2015 | 19:05 uur
Autisten hebben behoefte aan een gestructureerde, voorspelbare en een prikkelarme werkomgeving met goede begeleiding.
Dat is exact wat defensie niet is. Maar er zou wat mogelijk kunnen zijn, de Israƫli's knallen ze allemaal naar het cybercommand.

Admiral Halsey

#4
Citaat van: Nikehercules op 07/11/2015 | 15:45 uur
https://werkenbijdefensie.nl/veelgestelde-vragen/ik-heb-een-autistische-stoornis-kan-ik-dan-toch-solliciteren.html

De site lijkt hier vrij resoluut in te zijn. Echter meen ik wel eens een militair gesproken te hebben met een lichte vorm van autisme. Laat je niet zomaar afwimpelen in Amsterdam en go for it!

Is hier sprake van discriminatie, of zijn de functie-eisen om als militair te kunnen functioneren zo hoog dat het voor veel autisten onmogelijk is om binnen de defensie een militaire functie uit te kunnen oefenen? Autisten hebben behoefte aan een gestructureerde, voorspelbare en een prikkelarme werkomgeving met goede begeleiding. Wellicht dat autisten wel als burger binnen de defensie kunnen functioneren.

Nikehercules

Citaat van: Hero op 03/11/2015 | 10:44 uur
ik heb asperger(niet heel erg)

https://werkenbijdefensie.nl/veelgestelde-vragen/ik-heb-een-autistische-stoornis-kan-ik-dan-toch-solliciteren.html

De site lijkt hier vrij resoluut in te zijn. Echter meen ik wel eens een militair gesproken te hebben met een lichte vorm van autisme. Laat je niet zomaar afwimpelen in Amsterdam en go for it!

dudge

Citaat van: Hero op 03/11/2015 | 10:44 uur
Hallo,
Ik ben Hero, 15 jaar en ik volg op dit moment de mbo opleiding groen, grond en infra (loonwerk)niveau 4, maar na deze opleiding wil ik zeer graag bij defensie aan het werk. Nu vraag ik me af wat voor functies zou met de opleiding mogelijk zijn? Ik kom vanaf 3 vwo en ik heb asperger(niet heel erg) . Ik ben echt een chauffeur/bestuurder.


Echt vanalles!
Vraag is, wat wil je?

Hero

#1
Hallo,
Ik ben Hero, 15 jaar en ik volg op dit moment de mbo opleiding groen, grond en infra (loonwerk)niveau 4, maar na deze opleiding wil ik zeer graag bij defensie aan het werk. Nu vraag ik me af wat voor functies zou met de opleiding mogelijk zijn? Ik kom vanaf 3 vwo en ik heb asperger(niet heel erg) . Ik ben echt een chauffeur/bestuurder.