Zr.Ms. Mercuur

Gestart door Elzenga, 21/02/2015 | 12:15 uur

Ros

Citaat van: Ace1 op 21/02/2015 | 13:38 uur
Even voor de duidelijkheid Vlissingen en Middelburg en omstreken zijn PvdA bolwerken als de PvdA besluit om de Walrus klasse niet te gaan vervangen gaat dat in Vlissingen en Middelburg en omstreken stemmen kosten voor de PvdA.

PvdA staat in de poll's op dit moment op ca 11 zetels in de Tweede Kamer Een beetje stroop smeren in Zeeland gaat daar niet veel aan veranderen. Groningen is/was ook behoorlijk pro-PvdA. En ook  daar gaan ze aan het "gas".  Ik voorspel een partijenoorlog als het eenmaal bekend is waar de samenstelling van de Eerste Kamer heen gaat. En dan, vrees ik, gaat er van regeren en belangrijke besluiten voor de toekomst niet veel meer terecht komen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#11
Citaat van: Ros op 21/02/2015 | 13:34 uur

Zien is geloven. PvdA was bijvoorbeeld tegen en nu ineens weer voor vervanging. Hebben we het dan over inzicht op de noodzaak tot vervanging of  politieke/partij belangen ? Ik denk het laatste. Ik wacht in ieder geval op de "een kat in het nauw maakt rare sprongen" politieke wendingen als gevolg van de Provinciale Staten verkiezingen.

De PvdA is reeds geruime tijd voor, het is niet vorige week komen aanwaaien de argumentatie: innovatie en werkgelegenheid zijn prima kapstokken. Ik begrijp dat in de TK zelfs vragen zijn gesteld (heb ik nog nergens kunnen terug vinden, maar vermoedelijk door D66) waarom we niet weer terug kunnen naar 6 boten.

Diverse industriële bronnen verkondigen: de bevolking koopt jachtvliegtuigen de kamer besteld schepen.

Uitgezonder een kabinetscrisis met daarna een overweldigende overwinning van de PVV en/of SP (erger zij vormen een nieuwe coalitie) wordt de Walrusvervanging een hamerstuk.

Ace1

Citaat van: Ros op 21/02/2015 | 13:34 uur
Zien is geloven. PvdA was bijvoorbeeld tegen en nu ineens weer voor vervanging. Hebben we het dan over inzicht op de noodzaak tot vervanging of  politieke/partij belangen ? Ik denk het laatste. Ik wacht in ieder geval op de "een kat in het nauw maakt rare sprongen" politieke wendingen als gevolg van de Provinciale Staten verkiezingen.

Even voor de duidelijkheid Vlissingen en Middelburg en omstreken zijn PvdA bolwerken als de PvdA besluit om de Walrus klasse niet te gaan vervangen gaat dat in Vlissingen en Middelburg en omstreken stemmen kosten voor de PvdA.

Ros

Citaat van: Ace1 op 21/02/2015 | 12:55 uur
Lees het topic Opvolger Walrus-klasse nog eens goed door voordat je weer onzin uitkraamt  :sick:

Niet nodig, of staat daar ergens dat er al een besluit is genomen ?

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 21/02/2015 | 13:01 uur
Alles behalve, momenteel is een zeer ruime kamer meerderheid voor vervanging van de Walrussen, er wordt hard gewerkt om dit ook mogelijk te maken en het wachten is op (dit voorjaar):

Zien is geloven. PvdA was bijvoorbeeld tegen en nu ineens weer voor vervanging. Hebben we het dan over inzicht op de noodzaak tot vervanging of  politieke/partij belangen ? Ik denk het laatste. Ik wacht in ieder geval op de "een kat in het nauw maakt rare sprongen" politieke wendingen als gevolg van de Provinciale Staten verkiezingen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 21/02/2015 | 12:44 uur
Teken aan de wand voor de OZD ? Het zal mij niet verwonderen, en al eerder gezegd, als het straks bekend word gemaakt dat dit wapen niet meer van deze tijd is en dat de taken op een andere en betere (goedkopere) manier kunnen worden uitgevoerd. We zullen het zien... Binnenkort moet er gesproken worden over vervanging. Of laat de regering dit over aan een volgend kabinet ? Nog een dossier erbij dat veel geld gaat kosten....zou zo maar kunnen.

Afscheid nemen van de MBT.......had tot een paar jaar geleden ook geen mens voor mogelijk gehouden.

Alles behalve, momenteel is een zeer ruime kamer meerderheid voor vervanging van de Walrussen, er wordt hard gewerkt om dit ook mogelijk te maken en het wachten is op (dit voorjaar):

1. de nieuwe OZB visie (los van de nieuwe visie op het ambitieniveau)
2. de A brief

Meteen het antwoord op jouw vraag: dit kabinet (tenzij het valt) zal de knoop nog dit jaar doorhakken en met de huidige overweldigende kamer meerderheid is het zo goed als zeker: groen licht.

Ace1

#7
Citaat van: Ros op 21/02/2015 | 12:44 uur
Teken aan de wand voor de OZD ? Het zal mij niet verwonderen, en al eerder gezegd, als het straks bekend word gemaakt dat dit wapen niet meer van deze tijd is en dat de taken op een andere en betere (goedkopere) manier kunnen worden uitgevoerd. We zullen het zien... Binnenkort moet er gesproken worden over vervanging. Of laat de regering dit over aan een volgend kabinet ? Nog een dossier erbij dat veel geld gaat kosten....zou zo maar kunnen.

Afscheid nemen van de MBT.......had tot een paar jaar geleden ook geen mens voor mogelijk gehouden.

Ros je hebt het  weer bij het verkeerde eind, maar een Natres heeft ook geen verstand van de OZD en de KM.
Lees het topic Opvolger Walrus-klasse nog eens goed door voordat je weer onzin uitkraamt  :sick:

http://www.defensieforum.nl/Forum/opvolger_walrusklasse-t21448.0.html

Ros

#6
Teken aan de wand voor de OZD ? Het zal mij niet verwonderen, en al eerder gezegd, als het straks bekend word gemaakt dat dit wapen niet meer van deze tijd is en dat de taken op een andere en betere (goedkopere) manier kunnen worden uitgevoerd. We zullen het zien... Binnenkort moet er gesproken worden over vervanging. Of laat de regering dit over aan een volgend kabinet ? Nog een dossier erbij dat veel geld gaat kosten....zou zo maar kunnen.

Afscheid nemen van de MBT.......had tot een paar jaar geleden ook geen mens voor mogelijk gehouden.

Ace1


Vanaf minuut 02:29 is de Mercuur te zien.

Ace1

Citaat van: Harald op 21/02/2015 | 12:33 uur
De Mercuur is van 1985 met indienst name in 1987, dus nu al meer dan 27 jaar oud.
Wanneer staat dit schip op de lijst om vervangen te worden ?

Hier staat het antwoord in.

http://marineschepen.nl/schepen/mercuur.html

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 21/02/2015 | 12:15 uur
Bezuinigingen op Defensie te ver doorgeslagen: Zr.Ms. Mercuur voorlopig niet meer zeewaardig.


Te schandalig voor woorden.

Harald

Citaat van: Elzenga op 21/02/2015 | 12:15 uur
Bezuinigingen op Defensie te ver doorgeslagen: Zr.Ms. Mercuur voorlopig niet meer zeewaardig.


De Mercuur is van 1985 met indienst name in 1987, dus nu al meer dan 27 jaar oud.
Wanneer staat dit schip op de lijst om vervangen te worden ?

Elzenga

Bezuinigingen op Defensie te ver doorgeslagen: Zr.Ms. Mercuur voorlopig niet meer zeewaardig.