Ook ministaatje Transnistrië wil aansluiting bij Rusland

Gestart door Ace1, 18/03/2014 | 22:10 uur

Ros

Citaat van: Elzenga op 23/03/2014 | 13:10 uur
dat zou zo maar eens door deze crisis kunnen veranderen.

Dan moet er eerst heel veel gebeuren, eer economische belangen terzijde worden geschoven om plaats te maken voor militaire  capaciteit.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 23/03/2014 | 13:10 uur
dat zou zo maar eens door deze crisis kunnen veranderen. Mits daar voldoende aandacht voor komt en niet de NAVO-reflex volgt.


Te veel hennen in het kippenhok!

Ros

Citaat van: Elzenga op 23/03/2014 | 12:29 uur
Tja...ik kan me voorstellen dat de NAVO dit uitmelkt.

Uitmelken in eigen belang ?. Ik denk het tegendeel. De NAVO heeft tot nu nog geen enkele rol van betekenis gespeeld in het Oekraine/Rusland spel. Behalve een beetje met de vlag zwaaien en extra rondjes om de kerk vliegen dan.......

De Russen dicteren de gang an zaken zoals het er nu bij staat. Zeker van hun zaak omdat zij weten dat de NAVO, VS en de EU bang zijn voor de gevolgen van een escalatie.

Elzenga

Citaat van: jurrien visser op 23/03/2014 | 12:52 uur
De EU en een strategische afwegingen is vooralsnog een contradictie.
dat zou zo maar eens door deze crisis kunnen veranderen. Mits daar voldoende aandacht voor komt en niet de NAVO-reflex volgt.

Ik ben benieuwd hoe Poetin Transnistrie ziet in het totaal plaatje.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 23/03/2014 | 12:47 uur
Ik blijf de grote lijnen bekijken. En zou het erg vinden als een nieuwe Koude Oorlog met de Russen de aanleiding wordt voor nieuwe investeringen in defensie. Ik zou het gezonder vinden als dit op basis van andere strategische afwegingen gebeurt. Maar goed, de dingen gaan zoals ze gaan..time will tell.

De EU en een strategische afwegingen is vooralsnog een contradictie.

Elzenga

Citaat van: jurrien visser op 23/03/2014 | 12:37 uur
Bekijk het nu eens niet vanuit jouw EU gedachte, maar zie het positief, heel misschien brengt dit een kentering in de bezuinigingswoede....
Ik blijf de grote lijnen bekijken. En zou het erg vinden als een nieuwe Koude Oorlog met de Russen de aanleiding wordt voor nieuwe investeringen in defensie. Ik zou het gezonder vinden als dit op basis van andere strategische afwegingen gebeurt. Maar goed, de dingen gaan zoals ze gaan..time will tell.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 23/03/2014 | 12:29 uur
Tja...ik kan me voorstellen dat de NAVO dit uitmelkt. Met het beëindigen van de missie in Afghanistan kwam haar voortbestaan weer im frage. Met dank aan de Oekraieners en de Russen is dat voorlopig weer van tafel.

De echte escalatie is nog uitgebleven..maar dit soort uitspraken van de NAVO en die van de Russen helpen denk ik niet om dit conflict op te lossen.

Bekijk het nu eens niet vanuit jouw EU gedachte, maar zie het positief, heel misschien brengt dit een kentering in de bezuinigingswoede....

Elzenga

Tja...ik kan me voorstellen dat de NAVO dit uitmelkt. Met het beëindigen van de missie in Afghanistan kwam haar voortbestaan weer im frage. Met dank aan de Oekraieners en de Russen is dat voorlopig weer van tafel.

De echte escalatie is nog uitgebleven..maar dit soort uitspraken van de NAVO en die van de Russen helpen denk ik niet om dit conflict op te lossen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

NAVO: 'Rusland heeft heel, heel veel troepen klaar staan'

23/03/14 − bron: Reuters

De hoogste militaire commandant van de NAVO zegt dat Rusland een grote troepenmacht klaar heeft staat aan de oostelijke grens van Oekraïne en is bezorgd dat dit een bedreiging zou kunnen zijn voor de separatistische Moldavische regio Transdnestrië. .

'Rusland heeft heel, heel erg veel troepen klaar staan aan de Oekraïense oosterse grens en ze zijn erg, erg paraat', zegt de Amerikaanse luchtmachtgeneraal Philip Breedlove bij een bijeenkomst van de denktank the German Marshall Fund.

De NAVO zou zich ernstige zorgen maken over een mogelijke dreiging van Transdnestrië. 'Er staan genoeg Russische troepen klaar om naar Transdnestrië te gaan als daartoe besloten wordt', aldus Breedlove.

'Rusland gedraagt zich meer als een vijand dan als een partner', voegde Breedlove hieraan toe.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/30323/Onrust-in-Oekraine/article/detail/3620985/2014/03/23/NAVO-Rusland-heeft-heel-heel-veel-troepen-klaar-staan.dhtml

Flyguy


dudge

Ik was al een tijdje benieuwd wanneer we wat over deze hoek zouden horen. Vraag me af of de Russen dat willen, dit stukje is zo corrupt, dat zelfs de Russen er wat moeite mee kunnen hebben. Al gaan ze natuurlijk een beetje voor de 'Tsjetsjenië solution'. Het landje heeft volgens mij ook niet echt een haven, maar het wel een beetje lastig voor Rusland.

Jellington

Citaat van: SMI de Boer op 18/03/2014 | 23:49 uur
een CCCP lijkt me vee gevaarlijker voor de toekomst dan het huidige rusland van Poetin...

We moeten Limburg ook maar zo ver zien te krijgen dat ze bij Rusland aansluiten

en Friesland  :lol:

SMI de Boer

een CCCP lijkt me vee gevaarlijker voor de toekomst dan het huidige rusland van Poetin...

We moeten Limburg ook maar zo ver zien te krijgen dat ze bij Rusland aansluiten
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Ace1

Citaat van: Lex op 18/03/2014 | 22:34 uur
Is er een bepaalde reden om een nieuw topic te openen?

Lijk me toch duidelijk dat Poetin terug wilt naar een land qa grote als de sovjet unie


Lex

Is er een bepaalde reden om een nieuw topic te openen?