Nederlandse defensie industrie

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 17/09/2012 | 14:46 uur

Ace1

Citaat van: Parera op 11/03/2021 | 14:49 uur
Misschien toch iets voor het KMARNS als voertuig ? Een licht voertuig dat dus ook minder impact heeft op de LCU's / LCVP's als die in een nieuwe model sneller varen.

https://www.defenture.com/defenture-richt-vizier-op-internationale-samenwerking/

Ik mis nog steeds bij Defenture een mortier carrier versie.



En volgens mij heeft Hirtenberger  ook een 120mm mortier systeem wat ook op vierwiel voertuig gebruik kan worden?


Ace1

#1579
Citaat van: DiepFries op 11/03/2021 | 16:39 uur


Die 3 ''nieuwe'' varianten/concepten, dus min de linker-middelste; logistiek, korter kontje en een die ik niet kan plaatsen, pick-up voor voertuig of pallet lift?

Pick up versie.


Parera

Citaat van: Kornet43 op 11/03/2021 | 16:56 uur
Dat is de pick-up waar de modules op geplaatst kunnen worden bijvoorbeeld ambulance.

Ik heb het idee dat het toch meer richting de logistieke kant gaat dan ambulance module, ik zie de armen niet terugkomen bij de ambu variant.

Citaat van: Flyguy op 11/03/2021 | 17:24 uur
Dit is meer in het straatje van het korps dan b.v. de anaconda naar mijn mening. Je kan rond deze concepten een complete lichte infanterie eenheid bouwen (plus wat trucks en BVs)

+ 1

De anaconda is een prachtig voertuig voor de eenheden in o.a. de West waarbij pantser niet nodig is maar men wel over een goede 4x4 moet beschikken voor noodhulp operaties. De bewapening zit er puur op voor defensie van de eigen eenheden en eventueel (voedsel) transporten.

Flyguy

Dit is meer in het straatje van het korps dan b.v. de anaconda naar mijn mening. Je kan rond deze concepten een complete lichte infanterie eenheid bouwen (plus wat trucks en BVs)

Kornet43

#1576
Citaat van: DiepFries op 11/03/2021 | 16:39 uur


Die 3 ''nieuwe'' varianten/concepten, dus min de linker-middelste; logistiek, korter kontje en een die ik niet kan plaatsen, pick-up voor voertuig of pallet lift?

Dat is de pick-up waar de modules op geplaatst kunnen worden bijvoorbeeld ambulance.

DiepFries



Die 3 ''nieuwe'' varianten/concepten, dus min de linker-middelste; logistiek, korter kontje en een die ik niet kan plaatsen, pick-up voor voertuig of pallet lift?

Parera

#1574
Misschien toch iets voor het KMARNS als voertuig ? Een licht voertuig dat dus ook minder impact heeft op de LCU's / LCVP's als die in een nieuwe model sneller varen.

https://www.defenture.com/defenture-richt-vizier-op-internationale-samenwerking/

Parera

Defenture announces plans to develop three new vehicles



Netherlands-based manufacturer of tactical vehicles Defenture announced that the company has plans to develop three new modular tactical vehicles.

According to a news release, the company looks forward to an investment from Azur Investment Group which enables Defenture to further develop new vehicles for military and law enforcement deployment.

Defenture develops and produces light tactical vehicles since 2013. Last summer, Defenture handed over the last of 75 VECTOR vehicles to the Korps Commandotroepen (the Dutch Special Forces unit). This vehicle was quickly characterized 'the new standard.' Furthermore, Defenture recently signed a contract with the Dutch Ministry of Defence for 249 Scorpion diesel quads.

Defenture is ambitious and wants to anticipate new defense market trends, developments and needs. Henk van der Scheer, CEO Defenture: "We notice a strong need with our customers for unmanned vehicle systems, hybrid technology and emission reduction, topics we as Defenture anticipate on. We also have the ambition to increase our production capacity to at least 300 vehicles and 140 quads annually and to expand production abroad."

Also, he noted that there is a strong focus on further developing three new vehicle types. The modular rolling chassis enables a variety of possible configurations for these vehicles, varying from 3 to 10 tons.

Mostly build from the same components, these vehicle systems focus on standardization and strongly support familiarisation, thus creating international logistical interoperability and operational co-operation between military units using the vehicles.

As noted by the company, with Azur Investment Group as new shareholder, Defenture is ready for the future.

https://defence-blog.com/news/army/defenture-announces-plans-to-develop-three-new-vehicles.html

https://www.azurinvestmentgroup.com/defenture

Parera

DAMEN START DIVISIE FINANCIAL SERVICES
Per 1 april 2021 start Damen Shipyards Group een gespecialiseerde divisie Financial Services. Deze unit ondersteunt klanten bij de financiering van nieuwe schepen door middel van zowel operational als financial leaseconstructies.

Op zich is het niet nieuw dat Damen zijn klanten assisteert bij het aantrekken van financiering voor nieuwe schepen. Dat gebeurt al dertig jaar. "De vraag naar leaseoplossingen neemt echter toe", legt Jan Willem van Helden, managing director Damen Financial Services, uit. "Door er een aparte entiteit binnen de Group van te maken, kunnen we samen met externe investeerders, banken en specialisten ons aanbod op zowel grote als kleinere schaal optimaliseren, met schepen en diensten als één pakket."

Ship-as-a-Service
Het voordeel voor de klanten van Damen ligt erin dat ze hun kapitaalinvestering kunnen behandelen als 'OPEX'; operationele kosten. Voor Damen betekent de extra dienstverlening dat een breder pakket inclusief onderhoud aangeboden wordt, waardoor er bijvoorbeeld beter gestuurd kan worden op een duurzamere inzet van de schepen. Van Helden: "Ship-as-a-Service en circulariteit in de scheepsbouw komen hiermee een stap dichterbij. Bovendien betekent de nieuwe dienst dat we vanuit governance perspectief beter zicht houden op hoe de financiering in elkaar steekt."

Nieuwe businessmodellen
De werkwijze van de nieuwe divisie opent de weg naar nieuwe businessmodellen voor Damen Shipyards Group. "In het verleden zouden we eerst een schip verkopen en vervolgens onze klant ondersteunen bij de financieringsstructuur", licht Van Helden toe. "In de nieuwe opzet worden eerst de operationele structuur en het financiële kader gecreëerd, waarna klanten worden benaderd om schepen af te nemen. Hierbij is doorgaans sprake van een laag risico in combinatie met een langere termijn afspraak via een concessie- of chartercontract."

Damen verwacht de eerste tastbare projecten van de nieuwe divisie binnenkort te kunnen aankondigen.

https://www.damen.com/en/news/2021/03/damen_launches_division_financial_services

Misschien niet helemaal iets voor de defensie industrie maar meer iets van kustwacht en andere para-militaire vaartuigen.

DiepFries

3 Quad simulators van Reeq, 3 aangekocht door het KCT of de bredere SOF. 6-axis met VR.



En hier nog een hybride/elektrische quad met tracks van hun linkedin.



DiepFries

Citaat van: Harald op 01/03/2021 | 13:51 uur
Waaauw das goed nieuws ! hopelijk gaat deze deal door, maar eerst dus nog een testfase.
Er worden helaas geen aantallen genoemd van de deal grootte qua voertuigen.

Ja, de verkoop van een aangepast voertuig  naar hun wensen en benodigdheden lijkt me veelbelovend temeer omdat hun expeditionaire SOF (ARD 10) slechts zo'n 40 man telt.. Althans zo is mijn speculatie met dat kleurenschema+4ws. Voor SOF zou dat dus een -tien of -tig tal voertuigen betekenen.

Harald

Citaat van: DiepFries op 01/03/2021 | 12:45 uur
DEFENTURE DELIVERS GRF LAUF 20 TO ARMASUISSE

https://www.joint-forces.com/special-forces/41087-defenture-delivers-grf-lauf-20-to-armasuisse

Waaauw das goed nieuws ! hopelijk gaat deze deal door, maar eerst dus nog een testfase.
Er worden helaas geen aantallen genoemd van de deal grootte qua voertuigen. 


Parera

Nieuws van een jaar geleden, ik heb geen idee of dit toen gepost is ergens op het forum.

VAN HALTEREN NAVAL TECHNOLOGIES ESTABLISHED

We are pleased to inform you that as from January 1, 2020 we have established the company Van Halteren Naval Technologies B.V. previously operating as a business unit of Van Halteren Special Products B.V.

Van Halteren Naval Technologies B.V. (VHNT) enables us to have a better focus on the company's activities and ambitions for expansion in the field of Design, Production and Service of Naval HVAC and CBRN related systems and/or equipment.

Van Halteren Special Products B.V. will remain active in the field of maintenance, repair and overhaul (MRO) of Engines, Transmissions and design and production of AC/NBC systems for land based defence applications.

Both identities are part of the Van Halteren Group, a Dutch family business that offers work to over 350 employees. A continuous focus on innovation, broad experience, flexibility and close cooperation with our relations make it possible to offer a great variety of high quality products and services.

https://vanhalteren.com/en/news/Van-Halteren-Naval-Technologies-established/