Vervanging Apache

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 30/11/2014 | 18:39 uur

Zander

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 30/11/2014 | 19:17 uur
Het goede van het nieuws vind ik dat men er over na begint te denken waarbij duidelijk mag zijn dat er nog hele generaties graaiend pluche de revue zal passeren voordat men überhaubt een beslissing kan/mag nemen.

Als we de Belgische (huidige) route zouden gaan volgen, een defensie begroting van 0,5% van het BNP  (omgerekend volgens het NL BBP in 2013) dan komen we uit op een begroting van 3,25 miljard euro per jaar, dan valt er niets meer te vervangen en vervallen we tot kustwacht en NATRES.

En dan komt de EU 2% claimen voor een EU leger zeker..........
People are sheep

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#7
Citaat van: Strata op 30/11/2014 | 18:53 uur
Weet niet of dat goed nieuws is om daar nu al mee te beginnen.

Het goede van het nieuws vind ik dat men er over na begint te denken waarbij duidelijk mag zijn dat er nog hele generaties graaiend pluche de revue zal passeren voordat men überhaubt een beslissing kan/mag nemen.

Als we de Belgische (huidige) route zouden gaan volgen, een defensie begroting van 0,5% van het BNP  (omgerekend volgens het NL BBP in 2013) dan komen we uit op een begroting van 3,25 miljard euro per jaar, dan valt er niets meer te vervangen en vervallen we tot kustwacht, NATRES en verzoeken we de Duitsers om alsjeblieft de QRA taken waar te nemen.

Zander

 :dead:
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 30/11/2014 | 18:58 uur
Op zich best een aantrekkelijke gedachte gang, één basis ontwerp die de NL krijgsmacht gefaseerd kan voorzien in een behoefte zowel voor KLu als KM.... al roept dit idee wel een déjà vu gevoel op (F35)

Met de huidige combinatie Blackhawk, Seahawk en Battlehawk wordt je volgens mij niet echt gestraft als krijgsmacht.

Het zal mij benieuwen wat de Europese defensie industrie als alternatief gaat bieden.

Het zou goed zijn om de handen ineen te sluiten met een Amerikaans bedrijf om zo een fatsoenlijke opvolger te bouwen.
People are sheep

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#5
Citaat van: Strata op 30/11/2014 | 18:53 uur
Laten we onze eigen weg blijven volgen. Ik vind dit vooruitlopen op zaken die nog niet aan de orde zijn. Weet niet of dat goed nieuws is om daar nu al mee te beginnen.

2030 kinkt als vreselijk ver weg, in tijd bezien is de keuze voor de Apache voor de KLu al weer 20 jaar geleden genaakt en in het kader van de middellangetermijnplanning is ook dit een onderwerp wat aan de horizon op doemt.

Als ik de eventuele vervanger van de Cougars (if ever) meeneem, dan spreken we over nog maar slechts 10 jaar en zal men zo rond 2020 een keuze moeten maken en daarmee wordt het aanzienlijk actueler.

Waarbij je zou kunnen stellen dat als de Cougar vervangen zou worden door het Amerikaanse product de opvolging van de Apache zou liggen in het verlengde van die eventuele keuze mogelijk zelfs gevolgd door de maritieme variant als vervanger voor de NH90 ergens rond 2040+

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Op zich best een aantrekkelijke gedachte gang, één basis ontwerp die de NL krijgsmacht gefaseerd kan voorzien in een behoefte zowel voor KLu als KM.... al roept dit idee wel een déjà vu gevoel op (F35)

Met de huidige combinatie Blackhawk, Seahawk en Battlehawk wordt je volgens mij niet echt gestraft als krijgsmacht.

Het zal mij benieuwen wat de Europese defensie industrie als alternatief gaat bieden.

StrataNL

Laten we onze eigen weg blijven volgen. Ik vind dit vooruitlopen op zaken die nog niet aan de orde zijn. Weet niet of dat goed nieuws is om daar nu al mee te beginnen.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Het goede nieuws is dat de Nederlandse luchtvaart industrie (bron benoem ik niet, maar hou het maar op een uitermate goed ingevoerd iemand) al verkennende gesprekken in de VS heeft gevoerd betreffende de vervanging (uitgangspunt dat deze er komt) van de Apache in 2030 (of ze ook in Europa deze gesprekken voeren is mij niet bekend)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#1
Step by Step: US Army Slowly Nears Apache, Black Hawk Replacements

May. 5, 2014

WASHINGTON — In July, the US Army will make its first big decision on how to proceed with the ambitious, decades-long developmental project to replace up to 4,000 Apache and Black Hawk helicopters by the mid-2030s.

Four contractors are working on demonstrator and technology projects under the Joint Multi-Role (JMR) program, which will eventually develop the baseline requirements for the $100 billion Future Vertical Lift (FVL) effort.

.....

http://www.defensenews.com/article/20140505/DEFREG02/305050028/Step-by-Step-US-Army-Slowly-Nears-Apache-Black-Hawk-Replacements