Salaris Klu Cat b1.1 vliegtuigonderhoudstechnicus

Gestart door Ironhide, 04/11/2015 | 16:46 uur

wim1234

#27
De salarissen binnen het vliegtuigonderhoud van de KLu liggen welliswaar wat lager dan bij de commerciele luchtvaart, maar daar staat tegenover dat je -mits je alle interne opleidingen haalt uiteraard- voor minstens 4 jaar fulltime werk hebt. En dat ook nog in het vakgebied waarin je werkzaam wilt zijn.
Plus, afhankelijk van je plaatsing, ga je regelmatig op pad...

Succes!

Mourning

Citaat van: Ironhide op 26/11/2015 | 13:11 uur
Ik wilde hier nog even laten weten dat ik toch gesolliciteerd heb, als oof Cat. b1 onderhoudstechnicus F-16.

De dag bij Volkel nog meer geïnteresseerd geraakt door personen die ik heb gesproken en wat ik allemaal zag op de vlb, die zelfde avond nog besloten om te gaan solliciteren. Vragenlijst voor het PO heb ik deze week online ingevuld, morgen gaat de papierwinkel op de bus en dan afwachten wanneer ik op mag komen voor mijn PO.


Gr.

Succes!  ;)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

dudge

Citaat van: Ironhide op 26/11/2015 | 13:11 uur
Ik wilde hier nog even laten weten dat ik toch gesolliciteerd heb, als oof Cat. b1 onderhoudstechnicus F-16.

De dag bij Volkel nog meer geïnteresseerd geraakt door personen die ik heb gesproken en wat ik allemaal zag op de vlb, die zelfde avond nog besloten om te gaan solliciteren. Vragenlijst voor het PO heb ik deze week online ingevuld, morgen gaat de papierwinkel op de bus en dan afwachten wanneer ik op mag komen voor mijn PO.
Gr.

Succes met je PO.

Lex

Citaat van: Do1990 op 26/11/2015 | 17:54 uur
Nou, zo zie je maar. Niet huilen over Ros, want mijn reactie is weer eens verwijderd. Dus heb geen interesse om te discussiëren met DWD, aangezien mijn reactie toch wordt verwijderd.
Ja, ik heb de bijdrage inderdaad verwijderd. Had u de moeite genomen om op een normale manier te reageren, dan was deze misschien blijven staan.

Lex
Algeheel beheerder

JdL

Citaat van: Ironhide op 26/11/2015 | 13:11 uur
Ik wilde hier nog even laten weten dat ik toch gesolliciteerd heb, als oof Cat. b1 onderhoudstechnicus F-16.

De dag bij Volkel nog meer geïnteresseerd geraakt door personen die ik heb gesproken en wat ik allemaal zag op de vlb, die zelfde avond nog besloten om te gaan solliciteren. Vragenlijst voor het PO heb ik deze week online ingevuld, morgen gaat de papierwinkel op de bus en dan afwachten wanneer ik op mag komen voor mijn PO.


Gr.
Das mooi
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

DvdW

Van waar deze reacties steeds? Hij gaat toch bij de KLu, jij niet? En hoezo "grote geld" ?!? Er zijn nog steeds mensen die niet werken voor geld alleen... Waarom laat je bijna gelegenheid voorbij gaan om onze krijgsmacht de grond in te stampen? Ik snap niet dat dit hier allemaal zo maar gaat op dit forum. Kritiek is uiteraard welkom, maar je kunt ook doorschieten...
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ironhide

Ik wilde hier nog even laten weten dat ik toch gesolliciteerd heb, als oof Cat. b1 onderhoudstechnicus F-16.

De dag bij Volkel nog meer geïnteresseerd geraakt door personen die ik heb gesproken en wat ik allemaal zag op de vlb, die zelfde avond nog besloten om te gaan solliciteren. Vragenlijst voor het PO heb ik deze week online ingevuld, morgen gaat de papierwinkel op de bus en dan afwachten wanneer ik op mag komen voor mijn PO.


Gr.

Ros

Citaat van: A.J. op 06/11/2015 | 20:15 uur
Voor het geld moet je dan ook niet bij defensie gaan werken...

Voor Koning en Vaderland, de regelmatige aai over de bol en maat 44 in je kruis  :hrmph:

A.J.

Citaat van: Oorlogsvis op 06/11/2015 | 15:04 uur
ja klopt Mikemans maar dan is dat nog te weining als je een gezin zou moeten onderhouden met bijvoorbeeld 2 kinderen he...

Ik ben van mening dat defensie ook hier verbeterd moet worden , de salarissen liggen gewoon veel te laag in verhouding tot het bedrijfsleven.

Voor het geld moet je dan ook niet bij defensie gaan werken...

Ironhide

#18
Citaat van: Oorlogsvis op 06/11/2015 | 10:26 uur
even heel bot.."hoe moet je rondkomen van 1500 netto per maand ? "  ..voor een 25 jarige is dit een schandalig laag salaris
hij is ook nog onderofficier...belachelijk dat daar nog mensen voor willen werken.
zo'n iemand is toch beter af bijvoorbeeld bij de KLM als vliegtuigonderhoud technicus ?

Als ik alle salarissen zie van de krijgsmacht lijkt het alsof dit salarissen zijn van 20 jaar geleden...eigenlijk moet er overal 1000 euro netto bij.

Inderdaad, dit salaris van de Klu is in mijn ogen ook schrikbarend laag. Het brengt mij dan ook sterk aan de twijfel om nog wel bij de Klu te willen, het is misschien een zeer mooie baan, maar aan het eind van de dag moet er wel brood op de plank komen. Zeker aangezien er toch een hoop verantwoording bij komt kijken, daar ik het vliegtuig weer vrij mag geven, staat dit salaris dan ook zeker niet in lijn mee.

KLM, is een hele mooie werkgever startsalaris voor iemand als ik zou rond de €2300,- en €2500,- netto liggen.
Het is dan ook erg spijtig dat KLM op het moment zeer slecht gaat en er banen gaan verdwijnen, samen met groot onderhoud.
Mijn ouwe heer werkt er inmiddels al 34 jaar en ook zijn baan is niet zeker.

Ironhide

Citaat van: mikemans op 06/11/2015 | 08:11 uur
Laat ik eens een recht antwoord geven. Voor een normale sgt vliegtuigonderhoud van 25 jaar:

SGT CLSK
Salarisnummer 6 :                                2009,01 bruto
VEB (9,3%)       :                                  186,84 bruto
Technische toelage 0 tot 5 jaar ervaring :   100 bruto

totaal : 2295,85 bruto. Dat zal op ongeveer 1500 netto per maand uitkomen. (35% belasting)

Daarbij: 8% vakantiegeld over bezoldiging zonder veb in mei 1928 bruto, ongeveer 1118 netto (42% belasting)
Daarbij 6,4% eindejaarsuitkering over bezoldiging zonder veb, 1543 bruto, ongeveer 894 netto (42% belasting)

Al naar gelang je legeringsoptie en reisafstand een tegemoetkoming in de reiskosten en/of voedingsgeld netto toelage.

Aanstellingspremie c.q. bindingspremies zijn individueel dus daar kan ik niets over zeggen.
Belasting is een conservatieve schatting binnen de norm, al naar gelang je persoonlijke situatie en eventuele hypotheek kan dit positiever uitkomen.

Top, enorm bedankt voor je antwoord dit geeft mij duidelijkheid.

Sparkplug

Citaat van: Oorlogsvis op 06/11/2015 | 16:32 uur
bij ons komen jongens van school..afgestudeerd en krijgen als start salaris met hun 23,24,25 jaar al 3000 bruto
Dit toont al aan hoe divers de salarissen per branche zijn. In het bedrijfsleven is het al niet met elkaar te vergelijken.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Oorlogsvis

Citaat van: Sparkplug op 06/11/2015 | 15:13 uur
Het is niet zo dat het bedrijfsleven altijd een hoger salaris heeft. Ken een branche in het bedrijfsleven waar een HBO geschoolde 25 jarige een gelijk of zelfs lager salaris heeft dan het voorbeeld van een 25 jarige SGT CLSK.
bij ons komen jongens van school..afgestudeerd en krijgen als start salaris met hun 23,24,25 jaar al 3000 bruto

Sparkplug

Citaat van: Oorlogsvis op 06/11/2015 | 15:04 uur
ja klopt Mikemans maar dan is dat nog te weining als je een gezin zou moeten onderhouden met bijvoorbeeld 2 kinderen he...

Ik ben van mening dat defensie ook hier verbeterd moet worden , de salarissen liggen gewoon veel te laag in verhouding tot het bedrijfsleven.
Het is niet zo dat het bedrijfsleven altijd een hoger salaris heeft. Ken een branche in het bedrijfsleven waar een HBO geschoolde 25 jarige een gelijk of zelfs lager salaris heeft dan het voorbeeld van een 25 jarige SGT CLSK.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Oorlogsvis

Citaat van: mikemans op 06/11/2015 | 11:13 uur
De krijgsmacht kan niet voor niets 12000 functies schrappen en die reorganisatie uit komen zonder gedwongen ontslagen en met 10% vacatures.

Om het verloop aan te geven, dat salaris stijgt in 15 jaar tot ongeveer 1900 a 2000 netto op 40 jarige leeftijd.  ;) bezint eer gij begint.
ja klopt Mikemans maar dan is dat nog te weining als je een gezin zou moeten onderhouden met bijvoorbeeld 2 kinderen he...

Ik ben van mening dat defensie ook hier verbeterd moet worden , de salarissen liggen gewoon veel te laag in verhouding tot het bedrijfsleven.