Rusland's Expansie

Gestart door ARM-WAP, 30/07/2007 | 13:26 uur

Benji87

#9520
Citaat van: Huzaar1 op 31/07/2023 | 11:53 uurDat je er auto's overheen ziet rijden zegt niet dat de brug open is. Nood breekt wet.  Mensen wordt aangeraden om te rijden. Je kunt er niet overheen met een zware vrachtwagen. +- 20 auto's per uur is verwaarloosbaar.

Het is knap dat jij hier +20 auto's telt terwijl het af en aan rijdt momenteel.

Citaat van: Huzaar1 op 31/07/2023 | 11:53 uurjuist, en naast al het vakantie verkeer en forenzen moet er veel logistiek overheen. Met name juist militaire logistiek en dat gaat niet alleen per trein. 2 uur wachttijd is een gigantisch logistiek probleem, net als dat er 4 maanden geen treinen reden. Iets wat jij als een 'lichte ontregeling duidt'.

Citaat van: Huzaar1 op 31/07/2023 | 11:53 uurje spreekt alles tegen wat in de grote mensen wereld van mensen die met de informatie werken rondgaat. 4 maanden geen treinen, en nu 70% van het wielverkeer beperkt, is een grote ontregeling. Er zitten brigades die niets kunnen omdat hun spullen niet op tijd komen en ze per dag een grote hoeveelheid verbruiken van KLI t/m V.

Citaat van: Huzaar1 op 31/07/2023 | 11:53 uurdit-zegt-niets. 

Dit zegt alles, je blijft volhouden dat er 4 maanden geen trein verkeer mogelijk was terwijl ik 5 bronnen kan aanleveren waaruit blijkt dat wel degelijk zo was:

1. https://en.m.wikipedia.org/wiki/2022_Crimean_Bridge_explosion

2. https://theconversation.com/crimean-bridge-blast-experts-assess-the-damage-192161

3. https://www.nytimes.com/2022/10/09/world/europe/russia-crimea-kerch-bridge-traffic.html

4. https://www.aljazeera.com/amp/news/2022/10/9/crimea-bridge-resumes-traffic-after-blast

5. https://www.thedrive.com/the-war-zone/kerch-strait-bridge-road-and-rail-traffic-resume-to-very-limited-degree

Citaat van: Huzaar1 op 31/07/2023 | 11:53 uurGoogle translate , moet je lukken. De russen geven er zelf hun downtime in aan. 4 maanden geen treinen, pas na 6 maanden het 2e treinspoor. Dat is desastreus voor je eenheden die per dag 100.000 ton aan middelen nodig hebben, naast je burgerbevolking die moet worden bevoorraad met klasse I, II/IV + III.


Nou dat heb ik gedaan en wat blijkt? Zelfs je eigen geleverde bron stelt dat trein verkeer gewoon mogelijk was

"At the time of the repair traffic was carried out in both directions along the undamaged railroad track with 100% inspection of trains at two inspection complexes"

"I want to note that both customers and designers have found non standard solutions that made it possible to completely restore the additional track in such a short time without stopping the neighboring railway track"

Citaat van: Huzaar1 op 31/07/2023 | 11:53 uurEr zijn twee aanvallen geweest die de brug hebben lamgelegd. October 2022 en juli 2023. Daar hebben we het over.

Je hebt alleen de eerste zin gelezen. Als je mijn bericht goed had gelezen had je gelezen dat ik de verkeer situatie over alleen de eerste aanval omschrijf.

Citaat van: Huzaar1 op 31/07/2023 | 11:53 uurBlijkbaar snap je het verband tussen structurele integriteit en beinvloeding draagkracht, en de afhankelijkheid van planners hierop niets.Wellicht zou je wat kunnen aannemen. Maargoed we gaan verder.

Citaat van: Huzaar1 op 31/07/2023 | 11:53 uurik heb er denk ik wel vier keer bij gezet dat dit om de kherson brug gaat. Maar dat het draagprincipe universeel is gezien de eigenschappen van het bouwmateriaal. Lees jij wel?

Citaat van: Huzaar1 op 31/07/2023 | 11:53 uurdat heb ik (zoals vorige reply) wel 4 keer duidelijk gemaakt in mijn post. Le-zen.
algemene structurele integriteit in betonconstructies is leidend. Dat is evengoed het geval bij deze brug, wat ik duidelijk heb gemaakt in de vorige post m.b.v. de quotes van de overste der genie.

Niemand ontkent dat en je probeert de discussie richting een technisch plaatje te sturen. Ik heb zelf al erkent dat de brug flink wat klappen heeft gehad maar de kern van de discussie was wat voor impact dat had of heeft op de Russische logistieke lijnen. Gezien de treinen nog steeds op en aan rijden, moet ik (helaas) concluderen dat die impact op het slagveld nihil is gebleken.

Citaat van: Huzaar1 op 31/07/2023 | 11:53 uurdat zegt de genie overste ja, of dat zeker is of de intentie is van UAF, daar geloof ik niets van.  De brug zal worden vernietigd en herbouwd na de oorlog. En indien het bruggenhoofd aan de vijandige oever van de Djnepr veilig genoeg is en ver genoeg van de frontlinie kan op genoeg manieren een brug worden geslagen. Helemaal nu de dam door is.


De Antonivka brug, degene waar dat artikel van de Volkskrant over gaat is opgeblazen in november 2022 nadat de Russen zich hals over kop uit Kherson terugtrokken. De snelheid waarmee dat gebeurde en het feit dat Oekraine voorzichtig moest oprukken door de aanwezigheid van boobytraps maakten het onmogelijk om de brug in Oekraiense handen te krijgen. Maar dat was wel degelijk de intentie van Oekraïne. Ik vind het ook een beetje frapant dat je op het ene moment de desbetreffende overste als autoriteit op het gebied van bruggen ziet en hem een commentaar verderop op ineens afdoet alsof die geen verstand van tactische zaken heeft.




Citaat van: Huzaar1 op 31/07/2023 | 11:53 uurdat zijn ze ook aan het doen maar met beperkte middelen is dat iets van een langere adem. De huidige aanvallen gooien alle logistieke hoofdplannen en bevoorrading in het honderd.

Eens, we moeten dit echter wel in een groter geheel zien. De aanvallen op een wapen depot, brandstof depot en de trein verbinding bij Chonhar doen dat ook.

Citaat van: Huzaar1 op 31/07/2023 | 11:53 uurJij wil dat alleen niet aannemen. Gelukkig heb jij heel veel ervaring en insight op het gebied van militaire logistiek, en ik niet , uche.


6 jaar gediend bij 11BEVO, diverse oefeningen in het buitenland ondersteunt, redeployment van de politie trainingsmissie Afghanistan in 2013 gedaan. Door defensie opgeleid in multi modaal transport en luchtmobiele logistiek. Daarnaast een BSc aan de hogere zeevaartschool gedaan waarbij logistiek een belangrijk onderdeel vormde van de opleiding maritiem officier. Niet iedereen heeft dezelfde kennis als jouw Huzaar maar om mij als een leek af te doen gaat ook een beetje te ver.

[aquote author=Huzaar1 link=msg=498786 date=1690797213] zoals ze nu gaan gaan ze goed. 70% van wielverkeer is beperkt. En zodra ze de treinsporen raken legt dat voor een half jaar het logistieke plaatje in de soep. Je hebt geen idee wat de stavaza is van russische eenheden in Zuid Oekraine. Die is niet goed. [/quote]


Afsluitend en concluderend

Aanval 1, de 2022 Krim brug explosie heeft geleid tot een minder wegverkeer over de brug en een reparatie van 3 maanden voordat wegverkeer weer voor 100% kon hervatten. Rusland heeft dit probleem getracht op te lossen door veerponten in te zetten zoals ze dat voor de Krim brug ook deden. Trein verkeer kon dezelfde dag nog hervat worden maar op lagere snelheid en minder lading dan voorheen. Tweede set rails werd in mei weer in bedrijf gesteld

Aanval 2, de meest recente heeft geleid tot het instorten van 1 sectie wegdek maar wederom rijden de treinen nog steeds. Reparaties worden naar verwachting in oktober/november afgrond

Afsluitend:

Rusland is ENORM afhankelijk van de trein verbinding. Zelfs zo enorm afhankelijk dat men nauwelijks logistieke impact ondervindt van aanvallen op het wegdek. Gezien het feit dat de treinen nog steeds rijden moet dus geconcludeerd worden dat de impact ook het slagveld minimaal is gebleken.

https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2022/09/23/russias-war-mobilization-is-pointless-as-long-as-its-army-lacks-trucks/?sh=2ff8d8cf69b4


Huzaar1

Citaat van: Robert2 op 01/08/2023 | 08:54 uurWaarom alleen voor Zweden? Lijkt mij dat dit voor alle CV90 gebruikers geldt, inclusief de KL.

Omdat zij met Hagglunds de ontwerper zijn van het apparaat, en intellectuele kennishouder zijn. Patenten, techniek, toepassingen en oplossingen die door de Zweden zijn bedacht voor problemen zijn nu up for grabs.

Storend dat de Oekrainers de discipline niet hebben zo'n apparaat niet in handen van de Rus te laten vallen.

Rest is niet relevant, ook niet voor andere landen. Dat er een Pzfaust door de zijkant ging had ik je ook kunnen vertellen. Is flinterdun.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Robert2

Citaat van: Huzaar1 op 31/07/2023 | 21:17 uurDat is een enorme slag voor met name Zweden. Die CV90 wordt helemaal uit elkaar getrokken.
Waarom alleen voor Zweden? Lijkt mij dat dit voor alle CV90 gebruikers geldt, inclusief de KL.

Huzaar1

Citaat van: Struijckje op 31/07/2023 | 22:30 uurZe hebben m precies geraakt op het punt waar de brugsectie op het beton leunt. Als ze het midden hadden geraakt was er een simpel gat ontstaan. Nu is de integriteit van het hele brugdeel aangetast. Duurt misschien geen 4 maanden maar een middagje wordt m ook zeker niet.
Heb jij meer informatie? Klinkt goed.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Struijckje

Citaat van: A.J. op 31/07/2023 | 20:11 uurIk wil de pret niet bederven maar dit ziet er meer uit als een dam ipv een brug, daarbij lijkt het erop dat de schade op het vaste land is te vinden. Voor de Russische spoorwegtroepen is dit nog geen halve dag werk om te fiksen.

Ze hebben m precies geraakt op het punt waar de brugsectie op het beton leunt. Als ze het midden hadden geraakt was er een simpel gat ontstaan. Nu is de integriteit van het hele brugdeel aangetast. Duurt misschien geen 4 maanden maar een middagje wordt m ook zeker niet.

Huzaar1

Citaat van: A.J. op 31/07/2023 | 19:54 uurEn de Russische vuuroverval door een enkele tank op een Oekraiens konvooi?

The first vehicle in the convoys is hit and with it being a small narrow road the vehicles behind it are forced to stop, when this happens the Russian tank begins to systematically dispatch the other vehicles.

Vuur en beweging, dit is er wel een uit het boekje.

En ja, ik weet dat het in dit geval de Russen zijn maar ik wil alleen maar aangeven dat we ze vooral niet moeten onderschatten wat ondertussen wel een beetje de tendens is geworden.

Onee, ze zijn echt een stukje beter geworden. Kan niet goed duiden wat er gebeurt zonder vertaling. Maar lijkt tot zover strakke actie hoor. Wel een erg pro putin kanaaltje.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: A.J. op 31/07/2023 | 20:11 uurIk wil de pret niet bederven maar dit ziet er meer uit als een dam ipv een brug, daarbij lijkt het erop dat de schade op het vaste land is te vinden. Voor de Russische spoorwegtroepen is dit nog geen halve dag werk om te fiksen.

Is een stuk bij inderdaad vaste land (staat bij uitleg in tweet ).
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

#9513
Dat is een enorme slag voor met name Zweden. Die CV90 wordt helemaal uit elkaar getrokken.

Hebben ze de les 'vernietigen eigen voertuig' gemist ofzo? Specifiek daarvoor hebben ze een aantal handgranaten aan boord. Zowel brand als scherf.

Godzijdank hebben ze hun eigen radio's.

Flapturd actie van UAF dit.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Zonde dat de Russen die CV90 in handen hebben kunnen krijgen, maar zo te lezen is de bemanning niet geraakt door de ATGM.

A.J.

Citaat van: Ace1 op 31/07/2023 | 20:41 uurEn ik maar denken dat jij in een pruttel zat in de donbas? ;)

 ;D

Ace1

Citaat van: A.J. op 31/07/2023 | 19:54 uurAangezien ik verlof heb heb ik eea niet heel fantatiek lopen volgen, ben nu weer ff thuis en als het weer weer iets opknapt ga ik met gezwinde spoed de Friese Meren weer op met de boot. ;D

En ik maar denken dat jij in een pruttel zat in de donbas? ;)

A.J.

Citaat van: Enforcer op 31/07/2023 | 18:43 uurDe brug ziet er Kwalitatief Uitermate Teleurstellend uit... :omg:

https://twitter.com/EuromaidanPress/status/1686040971006386176/photo/1

Ik wil de pret niet bederven maar dit ziet er meer uit als een dam ipv een brug, daarbij lijkt het erop dat de schade op het vaste land is te vinden. Voor de Russische spoorwegtroepen is dit nog geen halve dag werk om te fiksen.

A.J.

#9508
Aangezien ik verlof heb heb ik eea niet heel fantatiek lopen volgen, ben nu weer ff thuis en als het weer weer iets opknapt ga ik met gezwinde spoed de Friese Meren weer op met de boot. ;D

Maar is de CV90 al voorbijgekomen?



Im🇷🇺TV wurde gestern der tags zuvor erbeutete🇬🇧Schützenpanzer CV90 gezeigt, angeblich der Beste der Welt. Schweden hat Kiew 50Stk. übergeben. Die Hohlladung der tragbaren🇷🇺,,Panzerfaust" hat ihn nicht optimal getroffen, schräg, an einer Kante, trotzdem die Panzerung durchschlagen.

En de Russische vuuroverval door een enkele tank op een Oekraiens konvooi?

The first vehicle in the convoys is hit and with it being a small narrow road the vehicles behind it are forced to stop, when this happens the Russian tank begins to systematically dispatch the other vehicles.

Vuur en beweging, dit is er wel een uit het boekje.

En ja, ik weet dat het in dit geval de Russen zijn maar ik wil alleen maar aangeven dat we ze vooral niet moeten onderschatten wat ondertussen wel een beetje de tendens is geworden.

Huzaar1

#9507
Citaat van: Enforcer op 31/07/2023 | 18:43 uurDe brug ziet er Kwalitatief Uitermate Teleurstellend uit... :omg:

https://twitter.com/EuromaidanPress/status/1686040971006386176/photo/1

Dat betekent gigantische logistieke problemen voor de russen. Gestaag gaan de Oekraïners verder. Topnieuws.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"