Spanningen tussen Turkije en Israël

Gestart door VandeWiel, 31/05/2010 | 08:58 uur

Jooop

Turkish Navy authorized over crisis with Greek Cyprus

Tension in the South

Answering questins regarding tension in South Cyprus, he said that " The Turkish Navy, is accompanying and protecting the Barbaros Hayrettin Pasa Research Ship. At the same time the sounding ship hired by  Southern Cypriot Greek government is following it at a distance of 900km. For this reason there is no abuse or discomfort".

Saying that the pratice exercise has nothing to do with this current cause of tension, he said that the Blue While exercise is one that is done every two years, and that preparations are made two years in advance.

He also said that the practise exercise in the Eastern Mediterranean has nothing to do with the current activity and that was to strengthen relations between the alliances, in particular the submarine defence operations".

If Israeli Ships Comes

When asked what rules of engagement would apply if Israeli warships and Green warships come head to head in the Eastern Mediterranean, Bostanoglu said that:

"We will act according to the rules of engagement directed to us. These rules are given by the Prime  Ministers Chief of Staff who have transferred the rules to the General Staff of the Navy. If there is anything that we are to deal with we will deal with it according to these rules.  Our elements in the navy are continuing to pursue their situational awareness in the region".

Bostanoglu watched the recovery phase after the briefing

http://www.worldbulletin.net/headlines/148070/turkish-navy-authorized-over-crisis-with-greek-cyprus

Lex

'ICC doet niets met aanval op hulpkonvooi' 

ANKARA -
De aanklagers van het Internationaal Strahof (ICC) doen geen verder onderzoek naar de Israëlische aanval op een Turks hulpkonvooi voor de Palestijnen in 2010. Dit heeft althans de voorzitter van een Turkse hulporganisatie woensdag gezegd.
   
Bij de Israëlische aanval op de Mavi Marmara in internationale wateren kwamen acht Turken en een Amerikaan van Turkse origine om het leven. De Turkse hulporganisatie Humanitarian Relief Foundation zegt van het ICC te hebben vernomen dat het dodental te laag is voor strafvervolging in Den Haag. Het Strafhof is slechts bedoeld voor de zwaarste internationale misdrijven. Het ICC was woensdagavond niet voor commentaar bereikbaar.

Telegraaf, wo 05 nov 2014, 22:53

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#477
Citaat van: onderofficier op 22/03/2013 | 20:03 uur
ik trek me enig kritiek wel aan............  

maar het commentaar wordt vaak wel op een dusdanige manier neergezet dat het tweeledig is uit te leggen......
indien het op "de verkeerde manier" wordt gelezen en daarop reageert is de reactie dat het er niet staat....... neerzetten wat men precies bedoelt is ook een gave.

Laat ik het helder formuleren: In het nieuwe Ottomaanse Rijk is geen plaats voor Israel. Als vezwakt land na een eventuele oorlog met Iran zullen de Turken het niet in hun hoofd halen om Israel aan te vallen.


onderofficier

ik trek me enig kritiek wel aan............ 

maar het commentaar wordt vaak wel op een dusdanige manier neergezet dat het tweeledig is uit te leggen......
indien het op "de verkeerde manier" wordt gelezen en daarop reageert is de reactie dat het er niet staat....... neerzetten wat men precies bedoelt is ook een gave.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Elzenga

De premier van Libanon is net afgetreden.....een politiek instabiel of verlamd Libanon kan ook zo maar eens in het voordeel van de regering Netanyahu zijn...in het kader van stappen tegen Iran.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: onderofficier op 22/03/2013 | 19:38 uur
Ik lees het niet maar begrijp ik nu goed dat Turkije Israël zal(mis/)gebruiken om het Iran te aanvallen.   Als Iran is uitgeschakelt (indien) dan valt Turkije het uitgeputte Israëlische leger aan om de staat Israël te vernietigen...........want het is een utopie dat er een plekje is voor Israël in het gewenste nieuwe Ottomaanse rijk....



En dat uit jouw geest...  ;D

onderofficier

Ik lees het niet maar begrijp ik nu goed dat Turkije Israël zal(mis/)gebruiken om het Iran te aanvallen.   Als Iran is uitgeschakelt (indien) dan valt Turkije het uitgeputte Israëlische leger aan om de staat Israël te vernietigen...........want het is een utopie dat er een plekje is voor Israël in het gewenste nieuwe Ottomaanse rijk....

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: onderofficier op 22/03/2013 | 19:25 uur
In het gewenste nieuwe Ottomaanse Rijk is wel een plaatsje voor Israël....    :devil:

Lijkt mij een utopie  :angel:

onderofficier

Citaat van: jurrien visser op 22/03/2013 | 19:23 uur
Darar zou ik niet zo zeker van zijn, in het door de Turken gewenste nieuwe Ottomaanse Rijk is Iran een blok aan het been.

In het gewenste nieuwe Ottomaanse Rijk is wel een plaatsje voor Israël....    :devil:
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: onderofficier op 22/03/2013 | 19:18 uur
Ik denk niet dat Turkije steun geeft / toestemming geeft voor het gebruik van het Turkse luchtruim op / voor een aanval op Iran.

Darar zou ik niet zo zeker van zijn, in het door de Turken gewenste nieuwe Ottomaanse Rijk is Iran een blok aan het been.

onderofficier

Citaat van: Ace1 op 22/03/2013 | 19:12 uur
Ik denk dat  Israël  de steun van  Turkije nodig heeft voor een aanval op Iran of men gebruikt het  Turkse luchtruim voor een aanval op Iran?

Ik denk niet dat Turkije steun geeft / toestemming geeft voor het gebruik van het Turkse luchtruim op / voor een aanval op Iran.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ace1

Ik denk dat  Israël  de steun van  Turkije nodig heeft voor een aanval op Iran of men gebruikt het  Turkse luchtruim voor een aanval op Iran?

Lex

Excuses Israël voor Flotilla-doden

JERUZALEM - De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft vrijdag zijn excuses aangeboden aan Turkije voor de doden die vielen door de aanval van Israëlische militairen in 2010 op het internationaal hulpkonvooi Freedom Flotilla.

De schepen waren onderweg naar de Gazastrook met hulpgoederen toen Israëlische commando's de vaartuigen enterden. Bij de actie vonden negen Turken de dood.

Netanyahu bood de excuses aan in een telefoongesprek met zijn Turkse collega Tayyip Erdogan. Die accepteerde de verontschuldiging en was het met Netanyahu eens dat de relatie tussen de landen genormaliseerd moet worden.

ANP
22 maart 2013 16:21

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Flyguy op 16/11/2012 | 07:45 uur
En Nederland totaal niet (meer). Wij hebben alles verkocht en laten tegenwoordig zelfs onze Marine in het buitenland bouwen.  >:(

Dat krijg je met navelstarende zuurpruimen, het liefst voor een dubbeltje op de eerste rang.

Dit geldt overigens heel breed, kijk naar de meest recente economische ontwikkelingen die mede zorgdragen voor een beroerd derde kwartaal, ook die menen die wél geld te besteden hebben blijven er boven op zitten.

Maar we dwalen af van het topic!

Flyguy

Citaat van: Tanker op 15/11/2012 | 23:31 uur
Duitsland is anders behoorlijk leading qua techniek, machines, kwaliteit, degelijkheid etc.
En Nederland totaal niet (meer). Wij hebben alles verkocht en laten tegenwoordig zelfs onze Marine in het buitenland bouwen.  >:(