Recente berichten

#1
Overige Multimedia / Re: youtubedump
Last post by Harald - Vandaag om 13:27
#2
Citaat van: Master Mack op Vandaag om 11:16Ik kan me voorstellen dat je niet Gevangen wil zitten achter sluizen maar volgensmij is er in de buitenhaven ook wel wat te realiseren.

De Haringhaven en de nieuwe IJmondhaven in IJmuiden zijn eventueel bruikbaar. De aanlegkade voor de Ferry van en naar Newcastle in de Visserijhaven is een goede.
#3
Ik kan me voorstellen dat je niet Gevangen wil zitten achter sluizen maar volgensmij is er in de buitenhaven ook wel wat te realiseren.
#4
Citaat van: Benji87 op Vandaag om 10:50Ik heb met een roro schip gelost in de haven van Amsterdam  :P zowel achterklep als zijlift werden gebruikt. Ook kun je er gewoon containers lossen.

Wat te denken van de vele 'autoboten' van bijvoorbeeld Nissan die via het Noordzeekanaal gaan. Heb daar bij het sluizencomplex zat van gezien.
#5
Citaat van: Ace1 op 09/05/2024 | 22:27 uurAan de haven van A'dam heb je niets er kunnen geen container schepen gelost worden en schepen moeten door de sluis bij IJmuiden. Ook is de haven van A'dam niet geschikt voor Roro schepen dat is wel mogelijk in de haven van IJmuiden.

Ik heb met een roro schip gelost in de haven van Amsterdam  :P zowel achterklep als zijlift werden gebruikt. Ook kun je er gewoon containers lossen.
#6
KL / Re: De landmacht van morgen
Last post by Master Mack - 09/05/2024 | 23:02 uur
Misschien om snel ook zware horizontale vuurkracht met 120mm te regelen  voor 13X een 60 tal Centauro 2 aanschaffen ter aanvulling op de 2x Bataljon Boxer 35mm kanon met Spyke
#7
Citaat van: Ace1 op 09/05/2024 | 22:27 uurAan de haven van A'dam heb je niets er kunnen geen container schepen gelost worden en schepen moeten door de sluis bij IJmuiden. Ook is de haven van A'dam niet geschikt voor Roro schepen dat is wel mogelijk in de haven van IJmuiden.
ijmond is onderdeel van het grotere geheel wat ik bedoel met haven van Amsterdam.  Misschien de oude Sboot bunker weer in gebruik nemen.
#8
Defensiebrede onderwerpen / Re: Nieuws Nederlandse strijdk...
Last post by Parera - 09/05/2024 | 22:53 uur
Citaat van: Zander op 09/05/2024 | 22:22 uurOf moet de KM gewoon verhuizen naar Rotterdam. De infrastructuur in DH is oud en compleet aan vervanging toe. Dan misschien beter een compleet nieuwe marine haven bouwen met meer ruimte voor meer en grotere schepen. Dan kun je ook direct rekening houden met een overslag steiger.

Ik ben geen voorstander van volledige verhuizing naar Rotterdam. Maar een kleinere 2e marine haven is zeker welkom in de toekomst.

De vraag is waar je dit gaat plaatsen, zowel de haven als Maasvlakte zitten bijna helemaal vol. En de derde Maasvlakte is tot op heden niet doorgezet.
#9
Defensiebrede onderwerpen / Re: Nieuws Nederlandse strijdk...
Last post by Ace1 - 09/05/2024 | 22:27 uur
Citaat van: Master Mack op 09/05/2024 | 20:50 uurIn Eemshaven zit al een DVVO locatie die kan worden uitgebreid.  Dan zou ik in Vlissingen een soortgelijke DVVO capaciteit creĆ«ren met capaciteit voor meerdere schepen. In R'dam en A'dam Civiele capaciteit mobilisabel maken.

Aan de haven van A'dam heb je niets er kunnen geen container schepen gelost worden en schepen moeten door de sluis bij IJmuiden. Ook is de haven van A'dam niet geschikt voor Roro schepen dat is wel mogelijk in de haven van IJmuiden.
#10
Defensiebrede onderwerpen / Re: Nieuws Nederlandse strijdk...
Last post by Zander - 09/05/2024 | 22:22 uur
Citaat van: Parera op 09/05/2024 | 21:03 uurZo iets bedoel ik ook, een handje vol permanente werk plaatsen maar ruimte voor meer personen wanneer dit nodig is. Vlissingen zou dan i.v.m. Damen Naval nog wat extra moeten krijgen zodat hier personeel ondergebracht kan worden tijdens werkzaamheden op de werf / rondom het opleveren van een schip.
Ja, maar in Rotterdam zou ik toch graag meer een andere variant zien waarbij er echt een marinekazerne komt met een of meerdere steigers voor het afmeren van schepen. De haven van Den Helder heeft ook een beperkte hoeveelheid steiger ruimte en met het groter worden van de schepen en mogelijke uitbreiding van de marine is een 2e locatie ook niet onverstandig.
Of moet de KM gewoon verhuizen naar Rotterdam. De infrastructuur in DH is oud en compleet aan vervanging toe. Dan misschien beter een compleet nieuwe marine haven bouwen met meer ruimte voor meer en grotere schepen. Dan kun je ook direct rekening houden met een overslag steiger.