De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Defensieforum, 15/11/2005 | 07:56 uur

Laurens

Citaat van: Nikehercules op 26/03/2013 | 20:03 uur
Dan heb je bij Defensie niets te zoeken. No offence.

Inderdaad, even goede vrienden maar als je om wat voor reden dan ook niet uitzend bereid bent of kunt zijn dan moet je niet bij Defensie gaan werken. In welke functie dan ook. Even volhouden ook bij de politie komen ooit weer vacatures ;)

Nikehercules

Citaat van: BM op 26/03/2013 | 19:57 uur
Het werk ansich in Nederland linkt mij nogmaals super maar het uitzenden gaat denk ik echt een probleem worden.

Dan heb je bij Defensie niets te zoeken. No offence.

BM

Nou ik wilde eerst solliciteren bij de politie, was al ver in mijn procedure (psychologische test en sporttest positief) en toen kwam er een stop op.
Dus ik heb mij verder verdiept in de marechaussee/grensbewaker. Het gedeelte op schiphol enz lijkt mij super alleen ja het uitzenden.. Ik weet gewoon dat ik er niet gelukkig van wordt om in Afgjanistan/iran/irak te werken. Ik heb mij eerlijk gezegd niet verder verdiept in het 'uitzenden' dus misschien (en waarschijnlijk) is dit heel oppervlakkig gezien ;)
Mar als ik aan uitzenden denk denk ik aan gevaar/oorlog.
Komt nog eens bij dat ik verschrikkelijke heimwee heb als ik langer dan een maand uit mijn veilige omgeving ben, wetend dat ik niet even snel naar huis kan. 

Dus misschien is wachtmeester dan helemaal niks voor mij.. Het werk ansich in Nederland linkt mij nogmaals super maar het uitzenden gaat denk ik echt een probleem worden.

Groetjes

Laurens

Citaat van: BM op 26/03/2013 | 18:41 uur
Is er een enige mogelijkheid om NIET uitgezonden te worden?

Je gaat sowieso uitgezonden worden. Enkele voorbeelden: Als monitor, politietrainer, MP of grenswachter in het kader van Europese grensbewaking, al mag je die laatste geen formele uitzending noemen.

onderofficier

Citaat van: BM op 26/03/2013 | 18:41 uur
Is er een enige mogelijkheid om NIET uitgezonden te worden?

Elke militair kan uitgezonden worden.   

Waarom deze vraag?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

BM

Hallo,


Ik mij heel graag gaan heel graag aanmelden voor wachtmeester, maar ik heb 1 vraag waar ik nergens duidelijk antwoord op kan vinden.
Is er een enige mogelijkheid om NIET uitgezonden te worden?

Gr

JPH1988

Het is erg belangerijk dat je goed voorbereid bent.. verdiep je in je functie en de organisatie.
Verder is algemene kennis ook van belang.. politieke structuur in NL, EU, NAVO etc..
Doe een nette broek en overhemd aan en durf weet ik niet te zeggen als je een vraag niet kunt beantwoorden ipv
te gokken. Succes!

Laurens

Wat kennis over de Kmar en de taken die de organisatie heeft. Wat basiskennis over de manier waarop de politiek in elkaar zit en natuurlijk is je motivatie ook erg belangrijk. Maar je kunt natuurlijk ook even naar de brigade bellen waar je gaat solliciteren en het daar vragen ;)

Marechausseebeveiliger

#678
.

eren1992

Hallo, ik heb 4 weken geleden me contract ondertekend bij de Koninklijke Marechaussee voor de functie beveiliger.

Momenteel wacht ik op mijn MIVD screening.

Krijg ik in de tussentijd nog verdere informatie per post wat ik allemaal nog moet doen zoals kleding ophalen etc.

Met vriendelijk groet

onderofficier

Citaat van: stefano357 op 21/11/2012 | 21:44 uur
Ik heb een ernstige voedsel allergie en heb daar al eens een reactie op gehad.
Als ik pinda's eet kan ik een erge reactie krijgen, maar dat pas na ongeveer 2 uur na per ongelukken inname.
Kan ik hier door nog wel bij de marechaussee?

Ik wil graag naar schiphol

En een dag eerder wilde je naar de Landmacht.....: 

Citaat van: stefano357 op 20/11/2012 | 23:22 uur
Ik heb een ernstige pinda allergie, en heb daar al eens een reactie opgehad, zou dit een probleem kunnen vormen als ik wil solliciteren bij de Landmacht? :confused:

Misschien begrijp je niet dat mensen hier géén antwoord op kunnen en willen geven aangezien de medische keuring het eea bepaald.
Al contact gehad met de medische keuring?    Bel ze even   je hebt een PM met het telefoonnummer  maar je kan ze ook mailen....
ps beide waren gewoon te vinden op het internet via google.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Pop123

Ik heb een ernstige voedsel allergie en heb daar al eens een reactie op gehad.
Als ik pinda's eet kan ik een erge reactie krijgen, maar dat pas na ongeveer 2 uur na per ongelukken inname.
Kan ik hier door nog wel bij de marechaussee?

Ik wil graag naar schiphol

Hans87

Citaat van: khalid_nr1 op 05/03/2012 | 02:52 uur
hoi
kan iemand mij vertellen hoe lang je ongeveer moet fietsen bij keuring voor marechaussee, en moet je dan net zo goede conditie hebben als een marinier .
heb iets gelezen over clusters ?

alvast bedankt voor het antwoord


Ik heb bij mijn keuring iets minder dan 13 min gefietst, dat was voldoende. De weerstand/tijd schijnt echter ook af te hangen van je gewicht, ik weeg 78 kilo. Reken erop dat het zwaar is en dat je moet trainen voor deze keuring op een hometrainer waarbij je tussen de 70-80 omwentelingen hebt. Gewoon maximaal gaan.


khalid_nr1

hoi
kan iemand mij vertellen hoe lang je ongeveer moet fietsen bij keuring voor marechaussee, en moet je dan net zo goede conditie hebben als een marinier .
heb iets gelezen over clusters ?

alvast bedankt voor het antwoord

g1990

Citaat van: Laurens op 20/12/2011 | 10:35 uur
AAC bestaat uit een motivatiegesprek, waarom wil jij officier.worden bij de kmar.
Zorg dat je ook wat over de organisatie weet, krant lezen en kennis over staatsindeling en politieke
Onderwerpen is ook belangrijk. Je mag pm'en.

Fijn, ik PM je binnenkort even :)

Wat betreft kranten en politiek zit het wel goed, ik ben daar met mijn huidige baan dagelijks mee bezig.