KCT en MARSOF

Gestart door Jellington, 05/11/2013 | 17:51 uur

StrataNL

Citaat van: Jellington op 06/11/2013 | 22:39 uur
Oh oke, best logisch nu ik er over na denk. Dus voor de zogenaamde "riverine" ops?

Voor zover ik weet zijn het meer mariniers die riverine ops trainen. Riverine ops is wat anders dan een duikteam :)
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Jellington

Citaat van: Lynxian op 06/11/2013 | 22:28 uur
Kort door de bocht kan wel gesteld worden dat, van oudsher, het MARSOF de kustoperaties uitvoert en het KCT binnenlandse operaties. In 't binnenland kun je ook water hebben, dus dat verklaart waarom het KCT ook een duikploeg heeft.

Oh oke, best logisch nu ik er over na denk. Dus voor de zogenaamde "riverine" ops?

Lynxian

Citaat van: Jellington op 05/11/2013 | 17:51 uur
Hallo allemaal,

Ik heb een simpel vraagje, weet iemand waarom het KCT en MARSOF allebei aparte duikploegen hebben? Is dit niet dubbelop?
Alvast dank.

P.S het spijt me zeer als dit een zeer domme vraag is.
Kort door de bocht kan wel gesteld worden dat, van oudsher, het MARSOF de kustoperaties uitvoert en het KCT binnenlandse operaties. In 't binnenland kun je ook water hebben, dus dat verklaart waarom het KCT ook een duikploeg heeft.

StrataNL

Citaat van: SMI de Boer op 06/11/2013 | 20:27 uur
Jellington, interesse levert vragen op. Het enige domme wat je kan doen is je vraag NIET stellen.

Ga er alleen vanuit dat vragen over KCT (en misschien MARSOF ook wel) gewoonlijk een oorverdovende stilte opleveren. Infanteristen (Mariniers, LMB, KCT, PAINF) zijn over het algemeen niet zo heel erg exposerend

+ 1, domme vragen bestaan niet, antwoorden wel. Maar we gaan er natuurlijk wel vanuit dat je van tevoren even zoekt :). Maar info over special forces zoals marsof en KCT ligt vanzelfsprekend gevoelig dus verwacht niet dat je daar een uitgebreid antwoord op krijgt.

MARSOF en KCT hebben op bepaalde vlakken overeenkomsten, aan de andere kant zijn mariniers en commando's weer verschillend. Een team marsof met commando's mee sturen behoort (nu) niet tot de realiteit, ik denk dat dat een van de redenen is.

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

SMI de Boer

Citaat van: Jellington op 05/11/2013 | 17:51 uur

P.S het spijt me zeer als dit een zeer domme vraag is.

Jellington, interesse levert vragen op. Het enige domme wat je kan doen is je vraag NIET stellen.

Ga er alleen vanuit dat vragen over KCT (en misschien MARSOF ook wel) gewoonlijk een oorverdovende stilte opleveren. Infanteristen (Mariniers, LMB, KCT, PAINF) zijn over het algemeen niet zo heel erg exposerend

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Lex

Citaat van: Jellington op 05/11/2013 | 20:02 uur
Je weet toevallig niet hoe ik een topic kan verwijderen?
Elk lid kan een door hem/haar geplaatst bericht zelf verwijderen, middels de toets "verwijder".
En aangezien het hier een vraag betreft, die gaat over meerdere krijgsmachtdelen, is dit topic verplaatst naar "Defensiebrede onderwerpen".
Ook is het topic opgeschoond.

Lex
Algeheel beheerder

Jellington

Hallo allemaal,

Ik heb een simpel vraagje, weet iemand waarom het KCT en MARSOF allebei aparte duikploegen hebben? Is dit niet dubbelop?
Alvast dank.

P.S het spijt me zeer als dit een zeer domme vraag is.