Defensieforum.nl

Overigen => Defensie Nieuws & Media (Internationaal) => Topic gestart door: DvdW op 30/01/2016 | 22:53 uur

Titel: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: DvdW op 30/01/2016 | 22:53 uur
Weet niet zeker waar ik hem anders moet plaatsen, dus maar hier:

Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting

De 'machtigste oorlogsschepen die ooit zijn gebouwd voor de Britse marine' moeten terug naar de fabrikant, omdat ze met stroomuitval te kampen hebben als ze te veel tegelijkertijd willen doen.

Het Britse ministerie van defensie erkent de problemen, waarover verschillende Britse media vrijdag berichtten, hoewel het de terugzending wat anders verwoordt. 'In onze defensieterugblik vorig jaar hebben we besloten de stroom- en propellersystemen van de Type 45's (de schepen in kwestie, red.) te verbeteren, wat moet leiden tot betere inzetbaarheid en weerbaarheid van de schepen gedurende hun levensduur.'

De zes schepen waar het om gaat kostten elk £ 1 mrd pond. Hun bouw heeft dertien jaar in beslag genomen. De reparaties zouden tientallen miljoenen pond per schip bedragen, melden media. Het ministerie van defensie wil die bedragen niet bevestigen.

Lees verder: http://fd.nl/economie-politiek/1137310/trots-van-britse-oorlogsvloot-kampt-met-kortsluiting?platform=hootsuite
Titel: Re:Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 30/01/2016 | 23:49 uur
De reactie van Rob Verkerk op Twitter.

Rob Verkerk ‏@GeneraalVerkerk  · 11 u11 uur geleden 

Voor minder dan de halve prijs. Hollands glorie, gouden driehoek!

Rob Verkerk heeft toegevoegd,

Rob Verkerk @GeneraalVerkerk   Onze luchtverdedigings- en commandofregatten (LCF) hebben vergelijkbare capaciteiten en zijn sinds 2002 in dienst.
Titel: Re:Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: Poleme op 31/01/2016 | 01:10 uur
De KM heeft volgens mij vergelijkbare uitdagingen gehad met hun 'Meer Problemen', uhh .. ik bedoel Multi Purpose (MP) fregatten.  Om die negatieve bijnaam kwijt te raken ging deze scheepsklasse voortaan door het leven als M-fregat.

O ja, en hoe zat het ook al weer met de gensets (aggregaten) op de LCF's ?
In plaats van die te snel slijtende Paxman motoren had men beter gelijk voor 4 Caterpillar 3516C's moeten gaan.
Dit type is kwalitatief het beste in zijn vermogen klasse.  Gemakkelijker te onderhouden dan de gekozen Wartsila's. 
Waar is die aanbesteding eigenlijk ?
En de logistieke ondersteuning van de Caterpillar motoren is ook nog eens beter dan die van Wartsila.
Titel: Re:Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: StrataNL op 31/01/2016 | 02:40 uur
Citaat van: Poleme op 31/01/2016 | 01:10 uur
De KM heeft volgens mij vergelijkbare uitdagingen gehad met hun 'Meer Problemen', uhh .. ik bedoel Multi Purpose (MP) fregatten.  Om die negatieve bijnaam kwijt te raken ging deze scheepsklasse voortaan door het leven als M-fregat.

O ja, en hoe zat het ook al weer met de gensets (aggregaten) op de LCF's ?
In plaats van die te snel slijtende Paxman motoren had men beter gelijk voor 4 Caterpillar 3516C's moeten gaan.
Dit type is kwalitatief het beste in zijn vermogen klasse.  Gemakkelijker te onderhouden dan de gekozen Wartsila's. 
Waar is die aanbesteding eigenlijk ?
En de logistieke ondersteuning van de Caterpillar motoren is ook nog eens beter dan die van Wartsila.

Die Paxman valenta's hebben het evengoed nog 10 jaar volgehouden. Hadden ook te weinig groeipotentieel om de extra vraag aan te kunnen.
De nieuwe gensets zijn Deutz 620 V12 motoren, is overgenomen door Wartsila inderdaad. De kasten en elektronica etc. is wel van Wartsila. 30kW extra per set.
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: Zeewier op 06/02/2017 | 17:26 uur
Russian subs can hear 'noisy as hell' British ships coming from miles away, rear admiral warns

Britain's ability to defend itself has been called into question after an investigation found Navy warships are so loud they can be heard 100 miles away by Russian submarines.

Rear Admiral Chris Parry, a former director of operational capability for the Ministry of Defence, said the pounds 1 billion ($1.6 billion) each Type 45 destroyers are "as noisy as hell" and sound like "a box of spanners" underwater.

It comes amid warnings that years of defence cuts and expensive procurement contracts with a small number of large defence firms has the left the military with an "existential minimum" amount of equipment.

The Ministry of Defence spent pounds 3.5 billion ($5.7 billion) on each of the Army's Ajax tanks, but they are unable to fit on board transport aircraft without needing to be dismantled, according to a report by The Sunday Times.

A further pounds 1.2 billion ($1.9 billion) was spent on 54 Watchkeeper reconnaissance drones, which have not entered front-line service for 12 years.

General Sir Richard Barrons, a former commander of Joint Forces Command, has called on the Government to address the issue. He said: "You are dealing with a legacy of iterative hollowing out, which has reached a point where the frog has boiled."

Long-rumoured problems with the Navy's fleet of six Type 45 destroyers that left them totally powerless were confirmed early this year. The Ministry of Defence admitted that "reliability issues" had affected the ships and said it was considering upgrades.

The warships were originally designed to work in the cool waters of the North Atlantic, but in hotter climates, the jet engines experienced problems with heat, causing them to shut down.
Parry said: "We used to put little wooden wedges between the hatch clips and the hatches in my destroyer to stop them rattling so we could keep the noise down. We have forgotten all about it – it's crazy. Noise suppression has been probably the biggest dirty secret since the end of the Cold War that people have been cheerfully ignoring."

Last month, Britain's accounting watchdog sounded the alarm over the MoD's spending plans, warning that the ability to pay for kit and maintenance is "at the highest risk ever".

An MOD spokesman said: "Britain's defence budget is the biggest in Europe and it is growing every year, we are investing pounds 178 billion as the UK steps up globally. We are focused on maintaining an affordable program and getting the best value for the taxpayer to deliver the cutting-edge kit our Armed Forces need to keep Britain safe."

http://news.nationalpost.com/news/world/russian-subs-can-hear-noisy-as-hell-british-ships-coming-from-miles-away-rear-admiral-warns (http://news.nationalpost.com/news/world/russian-subs-can-hear-noisy-as-hell-british-ships-coming-from-miles-away-rear-admiral-warns)
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: Lynxian op 06/02/2017 | 22:52 uur
Met het budget van de Britten blijf ik me echt verbazen over de gebrekkige kwaliteit van hun intern ontwikkelde materieel.  :confused:
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: ARM-WAP op 07/02/2017 | 09:10 uur
De Britten betalen al altijd (veel) te veel voor hun defensieprojecten.
Zo veel mogelijk van eigen bodem maakt dat hun scheepsontwerpen prijzig zijn.
En BAE is de grote winnaar...
Werft personeel aan in functie van bedrijvigheid, en zelfs bij "serious downtime" worden hen nog wat contracten toegeschoven voor wat OPV's die de Royal Navy niet wil, in afwachting van "grote" bestellingen...

Zij zijn echter niet de enigen die zo'n flaters begaan. Bij de Fransen en zelfs de italianen zijn ze ook zo goed bezig: ontwerpen nieuwe fregatten om er grote series van te bouwen en het project wordt niet volledig uitgevoerd (of sommige schepen worden verpatst aan buitenlandse klanten).
Opnieuw naar de tekentafel voor een volgende ontwerp dat weer vernieuwend is en ook een bom duiten kost.
Ondertussen blijven de marines varen met oudere schepen die dringend aan vervanging toe zijn, wat ook weer kosten met zich meebrengt.
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: Reinier op 07/02/2017 | 09:58 uur
Citaat van: ARM-WAP op 07/02/2017 | 09:10 uur
Zij zijn echter niet de enigen die zo'n flaters begaan. Bij de Fransen en zelfs de italianen zijn ze ook zo goed bezig: ontwerpen nieuwe fregatten om er grote series van te bouwen en het project wordt niet volledig uitgevoerd (of sommige schepen worden verpatst aan buitenlandse klanten).
Opnieuw naar de tekentafel voor een volgende ontwerp dat weer vernieuwend is en ook een bom duiten kost.
Ondertussen blijven de marines varen met oudere schepen die dringend aan vervanging toe zijn, wat ook weer kosten met zich meebrengt.
Ik mis Nederland in dit rijtje. Wij doen precies hetzelfde.
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: Micheltje op 07/02/2017 | 10:32 uur
Citaat van: Reinier op 07/02/2017 | 09:58 uur
Ik mis Nederland in dit rijtje. Wij doen precies hetzelfde.

Volgens mij niet op zo'n grote schaal als deze landen
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: Reinier op 07/02/2017 | 11:43 uur
Citaat van: Micheltje op 07/02/2017 | 10:32 uur
Volgens mij niet op zo'n grote schaal als deze landen
Nee, omdat wij ook een kleinere marine hebben.
Maar ook wij hebben er een handje van om schepen te bouwen of materieel te kopen om dit binnen de kortst mogelijke tijd door te verkopen omdat het budget op is of een nieuw project te financieren.

- M-fregatten vroegtijdig verkocht om hiermee de Nederlandse werven te financieren en OPV's te laten bouwen
- JSS vaart volgens mij ook nog niet.....
- JSS was nog niet Nederland binnen gesleept om af te bouwen of Hennis wilde dit schip al verkopen voor minder dan de kostprijs aan de Duitsers
- 193 CV90 bestellen, laatste is nog niet binnen of er worden al weer 44 verkocht
- 57 PHZ 2000 bestellen en nu 18 in actieve dienst (6 actief en 12 reserve)
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: walter leever op 07/02/2017 | 13:00 uur
Citaat van: Reinier op 07/02/2017 | 11:43 uur
Nee, omdat wij ook een kleinere marine hebben.
Maar ook wij hebben er een handje van om schepen te bouwen of materieel te kopen om dit binnen de kortst mogelijke tijd door te verkopen omdat het budget op is of een nieuw project te financieren.

- M-fregatten vroegtijdig verkocht om hiermee de Nederlandse werven te financieren en OPV's te laten bouwen
- JSS vaart volgens mij ook nog niet.....
- JSS was nog niet Nederland binnen gesleept om af te bouwen of Hennis wilde dit schip al verkopen voor minder dan de kostprijs aan de Duitsers
- 193 CV90 bestellen, laatste is nog niet binnen of er worden al weer 44 verkocht
- 57 PHZ 2000 bestellen en nu 18 in actieve dienst (6 actief en 12 reserve)

De KM deed dit idd,het voordeel was natuurlijk voor ons dat we met een zeer jonge vloot voeren(toen dit gebeurde kregen we altijd goede schepen er voor terug, tot aan M)en voor buitenlandse marines zeer interessant om goede schepen een stuk goedkoper te kunnen aanschaffen.
Wat er ten tijde van de verkoop van de M's gebeurd is(behalve de 2 van Belgie)lijkt nergens op(ik bedoel wat we ervoor terug kregen),had alles idd te maken met budget maar ook een stukkie met ontwikkeling(mast en zoals al aangehaald opstapje naar de vMPF)de 2 voor Belgie lag in de lijn omwille van de samenwerking en standarisering)
JSS,de motorproblemen liggen niet aan de KM(gebruik/ontwerp) maar aan de fabrikant(dus tsja,overmacht).
Ik vond 't destijds ook zeer raar dat er serieus werd nagedacht om de "Karel"te verkopen voordat ie af was(of dit specifiek met Duitsland in gedachte was weet ik niet)gelukkig werd alles teruggedraaid en hebben wij dus nu de JSS(waarvan veel landen nu eigenlijk wel de nut van inzien,nadat ie eerst afgekraakt werd(ontwerp)
Vervelende voor de LM in deze is dat zij er niks voor terug kregen en dus interen, dat is natuurlijk gewoon dom en mede veroorzaker van de vele problemen die er nu zijn(gewoon platte bezuinigingen. :dead:

De RN heeft idd een probleem, er is gewoon geld te weinig(niks nieuws of bijzonders geld voor de KM ook)daarbij krijgen ze hun schepen bijna niet verkocht(ontwerpen)omdat die gewoon veel te duur zijn(niet "goldplated"da's iets anders)De "Largs"(was 't geloof ik)hebben ze echter wel kunnen verkopen,maar was ook wel echt een koopje voor Australie.
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: Zeewier op 07/02/2017 | 15:49 uur
Het afstoten heeft ook te maken gehad met het uiteen vallen van de sovjet unie waardoor er voor de overcapaciteit geen financiële onderbouwing meer was. Plus de vraag naar nieuwe schepen stokte en dat heeft veel (Europese) werven de das om gedaan. Pas met de golf aan Europese air warfare destroyers kwam een nieuwe tendens. Toen zag je een onderscheid ontstaan, de defensie-industriën die de technologische stap konden maken en de achterblijvers. Canadese en Australische werven/ontwerpbureau's hebben toen de boot gemist.
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: walter leever op 07/02/2017 | 16:16 uur
Citaat van: Zeewier op 07/02/2017 | 15:49 uur
Het afstoten heeft ook te maken gehad met het uiteen vallen van de sovjet unie waardoor er voor de overcapaciteit geen financiële onderbouwing meer was. Plus de vraag naar nieuwe schepen stokte en dat heeft veel (Europese) werven de das om gedaan. Pas met de golf aan Europese air warfare destroyers kwam een nieuwe tendens. Toen zag je een onderscheid ontstaan, de defensie-industriën die de technologische stap konden maken en de achterblijvers. Canadese en Australische werven/ontwerpbureau's hebben toen de boot gemist.

Klopt natuurlijk helemaal wat je zegt,daarom zie je dus nu met de "grotere"dreiging die uitgaat van Rusland(opnieuw)en alles wat er gebeurd in en rond de Chinese zee een focus op ASW en zelfs MCM is helemaal "hot"(dus wat dat betreft lopen we goed mee met de "trends"),heeft natuurlijk ook weer te maken met 't afbouwen van deze capaciteit wereldwijd(en dan bedoel ik 't westers gedeelte) ;)

Vandaar dat ook de Britse focus nu behalve op vervangen van oppervlakte schepen,ook op ASW ligt.(gotere beschikbaarheid van subs van ons niet allemaal welwillende naties,smelten kappen,Rusland,etc),dit geld voor ons ook natuurlijk.
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: Harald op 08/02/2017 | 08:44 uur
Hoe kunnen de Britse Type 45 torpedobootjagers zo lawaaiig zijn?

De Britse Type 45 torpedobootjagers zijn volgens een admiraal buiten dienst zo lawaaiig dat Russische onderzeeboten de schepen op 100 mijl afstand kunnen horen. Hoe zit dat? Ook voor de Nederlandse Luchtverdedigings- en Commandofregatten is deze problematiek echter bekend.

.../...

voor het gehele artikel, zie onderstaande link

http://marineschepen.nl/nieuws/Hoe-kunnen-de-Britse-Type-45-torpedobootjagers-zo-lawaaiig-zijn-070217.html
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: ARM-WAP op 10/02/2017 | 23:18 uur
Royal Navy 'attack' submarines out of operations

HMS Astute is at sea conducting trials
Britain's fleet of seven "attack" submarines are not on active operations, the BBC understands.
Normally at least one of the ships, which carry torpedoes and Tomahawk cruise missiles, is on operations.
But the one vessel currently at sea - HMS Astute - is conducting trials.
The Ministry of Defence said it would not comment on specific operations - but a source insisted that the Royal Navy had submarines that were "operationally capable and ready".
'Teething problems'
The BBC understands the Royal Navy is struggling to maintain the four ageing Trafalgar-class submarines.
The three newer Astute-class submarines have suffered "teething problems".
The Sun reported that five of the seven submarines were having refits or maintenance after breaking down.
The paper said another was being repaired after crashing into a tanker, while HMS Astute was at sea but not on missions.
A Royal Navy spokesman said it did not comment on "specific submarine operations", but added: "Britain has a world-class fleet.
"The Royal Navy continues to meet all of its operational tasking, deploying globally on operations and protecting our national interests as Britain steps up around the world."
The problems do not affect the Vanguard-class submarines, which carry the Trident nuclear system.

Bron: http://www.bbc.co.uk/news/uk-38931663
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: Ronald Elzenga op 11/02/2017 | 09:14 uur
De oude Britse onderzeeboten in dienst van Canada doen het ook niet echt super. Is dit allemaal toeval of zijn de Britten niet zo sterk in de onderzeeboottak?
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: Ronald Elzenga op 11/02/2017 | 11:06 uur
Citaat van: Thomasen op 11/02/2017 | 10:40 uur
...  Belicht twee onderliggende problemen, namelijk het maken van een verkeerde lange termijn analyse en 'vreemd' project management. ...
Kun je hier iets meer over zeggen?
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: walter leever op 11/02/2017 | 15:34 uur
Citaat van: Ronald Elzenga op 11/02/2017 | 09:14 uur
De oude Britse onderzeeboten in dienst van Canada doen het ook niet echt super. Is dit allemaal toeval of zijn de Britten niet zo sterk in de onderzeeboottak?

Als ik 't goed begrepen heb(correct me if i'm wrong  ;) )
Verhaal gaat als volgt;

Canada wil nieuwe subs(wel eigenlijk niet maar goed,geld was er niet.)de Oberons zijn versleten,dus gaan ze op zoek naar een sub die hetzelfde(minstens) kan en hebben er een paar in gedachte.
De "shortlist"omvat de Collins,en jawel de "onze"oftewel de Walrus omdat dat de subs zijn(nieuw)die net zoveel of eigenlijk nog een stukkie meer kunnen,ook wordt er gekeken naar eventuele overname(2e hands wel te verstaan)
De1e en 2e(Collins en Walrus) vallen af ,Collins door risico(ontwerp op basis van VasterGotland),en ook een stukkie prijs,
en de Walrus voornamelijk door de prijs(dubbele romp,etc)en ook een stukkie risico,er zitten nogal wat nieuwigheden aan deze boten.

Belangrijk om te weten is dat er ten tijde van de nodige vervanging er eigenlijk geen geld voor was(klinkt bekend?  :devil: )en als 't teveel geld ging kosten de kans erin zat dat de Canadese OZD opgeheven werd.
Na lang "rondkijken" voor een dealtje werd besloten de 4 Upholders van de Engelsen over te nemen,voor ik meen 800 miljoen,die boten waren eigenlijk bijna niet gebruikt en waren om besparingsredenen aan de "ketting"/aan de kant gelegd.Dus was voor Canada de ideale kans om voor weinig(Canada is nou ook niet echt Defensie minded)toch betrekkelijk nieuwe subs te hebben.Maar er was een probleem ten tijde van de overname lagen deze boten al een aantal jaar langs de kant en waren nou niet echt behoorlijk onderhouden.
Dus inderhaast die dingen klaar gemaakt voor de overtocht waarbij op 1 van de subs brand uitbrak en een dode viel te betreuren.(er moest ook nog 't 1 en ander veranderd worden aan 't combatsystem(lees een ander)en de mogelijkheid andere(lees grotere torpedo's af te vuren,de RN had een andere maat/grootte/zwaarte)

In de basis waren en zijn dit prima subs(echte blue water conventionals),die idd gemaakt waren voor opwachten/bespieden/patrouileren van de GIUK cap,maar eigenlijk aan 't einde van de "koude" oorlog en ze waren dus simpel weg op te "offeren"onder besparingen(wegens niet meer nodig gedacht)en de RN wou overstappen op Nucleaire subs(wat ook gebeurd is)

De problemen die er dus waren en zijn,zijn dus in 't begin te wijten aan achterstallig onderhoud van de zijde van de RN,later te wijten aan 't slechte onderhoud(lees te weinig geld)door de RCN.

Ontwerp is prima,maar is dus eigenlijk te wijten aan slecht onderhoud/opslag,van begin tot nu,jammer eigenlijk. ;)

Dit is 't verhaal zoals ik 't gehoord heb,maar wellicht zijn er mensen die er nog beter van op de hoogte zijn. :P
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: Ronald Elzenga op 11/02/2017 | 15:41 uur
Citaat van: walter leever op 11/02/2017 | 15:34 uur
....

De problemen die er dus waren en zijn,zijn dus in 't begin te wijten aan achterstallig onderhoud van de zijde van de RN,later te wijten aan 't slechte onderhoud(lees te weinig geld)door de RCN.

Ontwerp is prima,maar is dus eigenlijk te wijten aan slecht onderhoud/opslag,van begin tot nu,jammer eigenlijk. ;)

Dit is 't verhaal zoals ik 't gehoord heb,maar wellicht zijn er mensen die er nog beter van op de hoogte zijn. :P
Ok..duidelijk!
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: walter leever op 11/02/2017 | 15:44 uur
Citaat van: Ronald Elzenga op 11/02/2017 | 15:41 uur
Ok..duidelijk!

Er zijn er trouwens veel op die site(navy.ca)die 't betreuren dat er ten tijde van de vervanging niet genoeg geld(en misschien lef) ;)
was om de "onze"te kopen,zij zien ook hoe goed 't inzetbaarheids percentage is van de Walrus(heeft nogmaals niks met op de borst kloppen te maken,is een feit),1 van de hoogste ter wereld.

Maar is achteraf gepraat. ;)
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 11/02/2017 | 15:48 uur
Citaat van: walter leever op 11/02/2017 | 15:44 uur
Er zijn er trouwens veel op die site(navy.ca)die 't betreuren dat er ten tijde van de vervanging niet genoeg geld(en misschien lef) ;)
was om de "onze"te kopen,zij zien ook hoe goed 't inzetbaarheids percentage is van de Walrus(heeft nogmaals niks met op de borst kloppen te maken,is een feit),1 van de hoogste ter wereld.

Maar is achteraf gepraat. ;)

In het volgende decennium volgt de herkansing voor een degelijke en goed ontworpen Nederlandse boot.  :angel:
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: walter leever op 11/02/2017 | 15:58 uur
Hier trouwens nog een stuk over de staat van de RN,om te huilen. :dead:

PM 'Unaware' that Britain Currently Has NO Working Hunter-Killer Attack Submarines (let's hope nobody's told Mr Putin either) (excerpt)
(Source: Mailonline; published Feb 10, 2017)
By Joseph Curtis
Given that the UK retired all of its maritime patrol aircraft after the 2010 defense review, the current lack of operational attack submarines means that nuclear missile submarines must rely on allied navies to be escorted to and from their home base. (RN photo)
The Royal Navy's fleet of attack submarines are all currently out of action – and Ministry of Defence chiefs are said to have kept it a secret from the Prime Minister.

Britain's seven 'hunter-killer' vessels are understood to be 'non-operational', with five understood to be undergoing maintenance.

It is believed the HMS Astute, commissioned in 2010, is the only one currently at sea although she is still 'weeks away' from active service following a tune-up.

According to The Sun, it is the first time in decades Britain does not have an attack submarine on stand-by to respond to threats.

Sources said the Navy's three Astute-class vessels – built by BAE Systems - are 'beset by problems' despite costing around £1.2billion each.

The others currently in service are the HMS Ambush - which is being repaired after crashing into a tanker off Gibraltar in 2016, and HMS Artful.

A Whitehall source told the paper: 'No one is being honest about the scandal.'

All seven submarines are nuclear powered and are used to patrol trade routes 'under threat from Iran' and keep tabs on Russian action in the Atlantic.

.../...

Meanwhile the Astute class submarines have all been commissioned since 2010, beginning with the HMS Astute, with Ambush following in 2013 and Artful entering service last year.

Despite only being in use for a small number of years, they have experienced teething problems with break-downs. (end of excerpt)


Click here for the full story, on the Daily Mail website.

-ends-

Komt uit Defense-aerospace.
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: walter leever op 11/02/2017 | 16:15 uur
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 11/02/2017 | 15:48 uur
In het volgende decennium volgt de herkansing voor een degelijke en goed ontworpen Nederlandse boot.  :angel:

laat ze eerst eens zorgen dat ze hun oppervlakte vloot( kunnen) vervangen en daarna heel misschien een mogelijkheid(maar zal afhankelijk zijn van 't beschikbare geld en daar wringt 't schoentje. ;)  )
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 11/02/2017 | 16:28 uur
Citaat van: walter leever op 11/02/2017 | 16:15 uur
laat ze eerst eens zorgen dat ze hun oppervlakte vloot( kunnen) vervangen en daarna heel misschien een mogelijkheid(maar zal afhankelijk zijn van 't beschikbare geld en daar wringt 't schoentje. ;)  )

Dat is dan weer (helaas) een ander verhaal...
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: Ronald Elzenga op 11/02/2017 | 16:38 uur
Citaat van: walter leever op 11/02/2017 | 15:44 uur
Er zijn er trouwens veel op die site(navy.ca)die 't betreuren dat er ten tijde van de vervanging niet genoeg geld(en misschien lef) ;)
was om de "onze"te kopen,zij zien ook hoe goed 't inzetbaarheids percentage is van de Walrus(heeft nogmaals niks met op de borst kloppen te maken,is een feit),1 van de hoogste ter wereld.

Maar is achteraf gepraat. ;)
Had mooi geweest, want zijn inderdaad toppertjes. Behalve als ze toen onze 4 Walrussen hadden overgekocht en wij geen Onderzeedienst meer hadden gehad. Was toen geloof ik ook nog een serieuze optie binnen de regering.

Maar nu weer terug naar de Britse oorlogsvloot waar de stroom wel eens uitvalt! ;)
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 11/02/2017 | 16:46 uur
Citaat van: Ronald Elzenga op 11/02/2017 | 16:38 uur
Maar nu weer terug naar de Britse oorlogsvloot waar de stroom wel eens uitvalt! ;)


All of our submarines are missing

bill2.jpgUKIP defence spokesman, Bill Etheridge MEP, has blasted the government for their lack of spending on the Royal Navy as news emerged that the entire UK fleet of seven submarines is out of service.

The problem-hit Astute class, which has slowly been replacing the older Trafalgar class is built by BAE Systems, along with Type 45 Destroyers which break down in hot weather.

Only one submarine, HMS Astute, is at sea and she is having sea trials after a refit. She is said to be weeks away from being able to undertake missions.

Mr Etheridge, MEP for the West Midlands, said "This story underlines two vital points that I have been making over the last few weeks. Firstly, that under-investment in our military capacity has left the cupboard bare - the slightest problem exposes the lack of back-up. Secondly, our defence procurement, headed by Tony Douglas, on a salary and bonus package in excess of £500k a year is definitely sub-standard.

"We now have ships that break down in warm water, aircraft carriers with no aircraft and not a single serviceable submarine.

"Quite honestly the man should do the honourable thing and resign. He has failed the troops, failed the tax-payer and failed the country!"

http://www.ukip.org/all_of_our_submarines_are_missing
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 11/02/2017 | 16:54 uur
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) link=topic=27903.msg395382#msg395382
b]"We now have ships that break down in warm water, aircraft carriers with no aircraft and not a single serviceable submarine.

[/b

En dan vergeet men voor het gemak een volledig gebrek aan MPA's en het verontrustende feit dat de bovenwaterschepen het bij de spoedige uitfasering van de Harpoon het zonder ASM moeten stellen voor de komende jaren.

What a mess  :sick:
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: walter leever op 11/02/2017 | 18:20 uur
Citaat van: Ronald Elzenga op 11/02/2017 | 16:38 uur
Had mooi geweest, want zijn inderdaad toppertjes. Behalve als ze toen onze 4 Walrussen hadden overgekocht en wij geen Onderzeedienst meer hadden gehad. Was toen geloof ik ook nog een serieuze optie binnen de regering.

Maar nu weer terug naar de Britse oorlogsvloot waar de stroom wel eens uitvalt! ;)

Ik denk dat ze aan 't kijken waren naar nieuw te bouwen exemplaren,over eventuele overname is mij niks bekend maar zou kunnen. ;) (wat RDM misschien wat meer overlevingskansen/tijd had gegeven.)

Idd nu weer terug naar de RN,want daar ging 't hier over en die staan er ook niet al te best voor(om 't tactisch uit te drukken) ;)
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: Lex op 11/02/2017 | 18:56 uur
Misschien toch maar de titel van dit topic aanpassen naar bijvoorbeeld: De RN en haar problemen/Britse oorlogsvloot en haar problemen? :angel:
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 11/02/2017 | 19:05 uur
Citaat van: Lex op 11/02/2017 | 18:56 uur
Misschien toch maar de titel van dit topic aanpassen naar bijvoorbeeld: De RN en haar problemen/Britse oorlogsvloot en haar problemen? :angel:

Goed idee...
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: Poleme op 12/02/2017 | 02:03 uur
Citaat van: Thomasen op 11/02/2017 | 10:40 uur
Goed artikel weer. Belicht twee onderliggende problemen, namelijk het maken van een verkeerde lange termijn analyse en 'vreemd' project management. Mooie schepen om te zien die type-45, maar als je de publieke publicaties volgt dus wel stampesvol problemen.
De Britten zelf denken dat het legt aan het feit dat diverse opeenvolgende kabinetten er niet in slaagden om strategisch te denken.
Problemen met het Type 45 en Astute onderzeeboot komen ook doordat er geen voldoende continuïteit meer is tussen de verschillende marine scheepsbouw projecten.
Dus bouwen ontwerpers, technici en wetenschappers in vergelijking met vroeger geen of te weinig ervaring op met de ontwikkeling van marine schepen.
Daar komt nog dat de laatste decennia relatief minder mensen kiezen voor bovenstaande technische beroepen.  En ook voor deze beroepsgroepen geldt dat een baan niet meer voor het leven is, dus relatief meer job hopping.
Ook het Britse MinDef heeft het laatste kwart eeuw veel te maken gehad met bezuinigingen en de daarbij behorende voor personeel zeer ingrijpende reorganisaties.
Dus ook hier veel kennis en ervaring, bij bijvoorbeeld het wapensysteem management, wordt dan helaas 'categorie 4' (overtollig) bevonden of men besluit zelf op te stappen.
Dan hebben we nog zoiets als Performance Based Logistics (PBL).  PBL is populair bij MinFin boekhouders, want het maakt de exploitatie goedkoper.
Maar PBL contracten zorgen er ook voor dat je kennis en ervaring uit je defensie organisatie weglekt naar de industrie.  Waar die kennis vervolgens gefragmenteerd wordt over meerdere bedrijven en op langere termijn ook weer weglekt door het verloop van personeel en te weinig continuïteit.
Uiteraard wordt het ontwerp principe "Design To Cost" ook meer omhelst als MinDef pecunia steeds schaarser wordt.  Hee, de onderzeeboot dreiging is nu grotendeels weg, dus gaan we nu niet investeren in allerlei maatregelen die de geluidsuitstraling beperken.  Ontwerpen volgens Mil.Standaard te duur ?  Geen probleem, dan ontwerpen we wel geheel of zoveel mogelijk volgens civiele standaarden.  Tot dat je in een oorlog terecht komt, zie ervaringen tijdens de Falkland Oorlog.
Vervolgens ga je een nieuw luchtverdediging fregat ontwerpen, waarbij gepionierd wordt in een marineschip met een vooruitstrevende aandrijving, de  Integrated Electric Propulsion.
Bied vele voordelen op het gebied van brandstof doelmatigheid, flexibiliteit in de plaatsing van de 'karretjes' (motoren) in de romp en een veronderstelde kleinere voetafdruk betreffende benodigd TD personeel en onderhoud.
In het kort: 2 Rolls Royce WR-21 gas turbines en 2 Wartsila diesel motoren zorgen zowel voor levering van 'prik' als voortstuwing van het Type 45.
De WR-21's beschikken over een soort van intercooler, die de hitte van de uitlaatgassen weer hergebruikt in deze motoren en zodoende efficiënter maakt en zorgt voor minder warmte uitstraling.  In die intercoolers zit volgens de media een ontwerp fout, vervolgens vallen de gasturbine's uit en raken de 2 2 MegaWatt dieselmotoren overbelast.
Pats, geen prik en geen aandrijving meer. 

Maar vele ingenieurs, technici en ontwerpers zijn er van overtuigt dat het probleem dieper zit en zelfs systematisch is.  Want het blijkt een hele groep van problemen, die los van elkaar staan.
Wil men de problemen echt goed oplossen dan moet de gehele aandrijving opnieuw ontworpen worden.
Het Britse MinDef zegt wel dat de 2 WR-21's niet zomaar vervangen kunnen worden.  Maar die worden geleverd door het Britse Rolls Royce in samenwerking met Northrop Grumman.  Een eventuele alternatieve gasturbine was helaas van Amerikaans fabrikaat en deze LM2500 is goedkoper en betrouwbaar(der) dan Britse gasturbine's en heeft zich in vele marineschepen al bewezen.
Dus zoekt men het in het verhogen van het vermogen geleverd door de diesel motoren.  Hetzij vervanging van beide Wartsila karren door sterkere exemplaren, hetzij door het bijplaatsen van een derde diesel motor.  Zodat de Type 45's in de toekomst minder gebruik hoeven te maken van hun WR-21 gasturbines.
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: walter leever op 22/03/2018 | 19:48 uur
Ze gaan het nu zo oplossen,omdat de problemen blijven aanhouden, :omg:

    UK hires team to stop destroyers from breaking down at sea

    An industry team led by BAE Systems has secured a £160 million (U.S. $224 million) deal with the British Ministry of Defence to help fix long-running propulsion problems that have blighted the reliability of the Royal Navy's Type 45 destroyer fleet.

    BAE, along with partners BMT Defence Services and Cammell Laird, are to undertake what the MoD calls the power improvement project, or PIP, which principally will see the anti-air warships' two existing diesel generators replaced with three larger units.

    The warships have suffered a number of embarrassing breakdowns at sea due to problems with the propulsion system during operations in high temperatures, undermining confidence in the reliability of the six destroyers.

    The worst of the problems saw ships losing all electrical power and propulsion while at sea.

    "Our aim is to rapidly restore command confidence in the power and propulsion system of the Type 45 fleet, demonstrate value for money, and safeguard vital skills for future generations of warship support," said David Mitchard, managing director at BAE Systems' Maritime Services...
    https://www.defensenews.com/naval/2018/03/21/uk-hires-team-to-stop-destroyers-from-breaking-down-at-sea/
Titel: Re: Trots van Britse oorlogsvloot kampt met kortsluiting
Bericht door: Huzaar1 op 25/03/2018 | 12:25 uur
Citaat van: ARM-WAP op 10/02/2017 | 23:18 uur
Royal Navy 'attack' submarines out of operations

but not on missions.
A Royal Navy spokesman said it did not comment on "specific submarine operations", but added: "Britain has a world-class fleet.
"The Royal Navy continues to meet all of its operational tasking, deploying globally on operations and protecting our national interests as Britain steps up around the world"

Hahaha uhu..2 leugens in 1 zin en totaal ongeloofwaardig na zo'n lap tekst