'Veteranen dupe van bezuinigingen in ggz'

Gestart door A.J., 11/07/2011 | 20:39 uur

SMI de Boer

tsja, zou je dan onderscheid moeten maken tussen dipli's en botters / bbters
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Tanker

Citaat van: SMI de Boer op 11/07/2011 | 21:14 uur
Allen de veteranen? Dan ken ik er ineens een paar miljoen.
de zorg is tot het bot gestript.

Maar goed, het kan in mijn ogen niet zo zijn dat veteranen die PTSS hebben opgelopen omdat "hun" regering ze heeft weggestuurd, als ze eenmaal terug zijn en klachten krijgen zelf maar moeten gaan meelappen aan hun eigen behandeling.

De staat stuurt ze weg, de staat zorgt er dan ook maar voor dat betrokkenen hun leven weer enigzins kunnen oppakken.
Stukje nazorg.........

SMI de Boer

Allen de veteranen? Dan ken ik er ineens een paar miljoen.
de zorg is tot het bot gestript.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

A.J.

Hoeveel boter kan de PvdA op zijn hoofd hebben... In het verkiezingsprogramma nog meer willen bezuinigen dan nu gaat gebeuren en nu huilen met de wolven in het bos.

A.J.

'Veteranen dupe van bezuinigingen in ggz'

DEN HAAG - De PvdA maakt zich er zorgen over dat veteranen de dupe worden van bezuinigingen op de geestelijke gezondheidszorg.

De partij heeft vragen hierover gesteld aan de ministers Hans Hillen van Defensie en Edith Schippers van Volksgezondheid. Dat maakte de oppositiepartij maandag bekend.

Volgens de PvdA maken instellingen binnen het Landelijk Zorgsysteem Veteranen (LZV) zich zorgen over de bezuinigingen.

De toegang van veteranen tot adequate zorg zou kleiner worden. De vrees bestaat dat ze zorg gaan mijden en hierdoor ''tussen wal en schip vallen''.

Dagbehandeling

Als voorbeeld noemt de PvdA dat veteranen straks moeten betalen voor dagbehandeling en dat er aan hen een eigen bijdrage voor de zorg wordt gevraagd.

PvdA-Tweede Kamerlid Angelien Eijsink wil van de ministers weten welke maatregelen ze gaan nemen zodat de veteranen ontzien worden.

Hillen

Volgens Eijsink heeft minister Hillen eerder toegezegd dat er niet bezuinigd wordt op de zorg voor veteranen. ''Daar willen we hem aan houden'', aldus Eijsink.

Eerder werd bekend dat minister Schippers 600 miljoen euro wil bezuinigingen op de ggz.

nu.nl