BSB Observatieteam

Gestart door Vitaminewater, 21/01/2015 | 19:16 uur

Vitaminewater

Sociaal pedagogisch hulpverlening. Ik werk nu in een TBS kliniek. Qua info misschien hoe hun dag er uit ziet bijvoorbeeld en wat hun werkzaamheden zijn.

StrataNL

Citaat van: MichelvH90 op 22/01/2015 | 09:51 uur
Wat wil je precies weten dan? Wat je noemt is het feitelijk hetgeen wat ze doen inderdaad, maar verwacht niet dat ze inhoudelijk ingaan op wat ze precies doen, dan komen ze uit hun anoniemiteit en dat willen ze uiteraard niet ;)

Precies. Heb toevallig een Ex-BSB'er in de naaste famillie. Veel inhoudelijke info zul je niet vinden, is er simpelweg niet. Onthoud dat het pittig is. OT kom je niet zomaar in. Ik weet niet welke richting je HBO doet?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

MichelvH90

Wat wil je precies weten dan? Wat je noemt is het feitelijk hetgeen wat ze doen inderdaad, maar verwacht niet dat ze inhoudelijk ingaan op wat ze precies doen, dan komen ze uit hun anoniemiteit en dat willen ze uiteraard niet ;)

Vitaminewater

Vind het erg jammer dat er niets over bekend is!! Frustrerend haha

Nikehercules

Citaat van: Jellington op 21/01/2015 | 20:07 uur
Oh dan heb ik dat waarschijnlijk verkeerd gelezen, mijn fout. Sorry voor de foutieve informatie.  :angel:

Nou dit was enigszins gechargeerd, ik heb in het kader van de juiste info het eisenpaket van de site maar ff overgenomen...

Jellington

Citaat van: Nikehercules op 21/01/2015 | 20:02 uur
Je moet een AMO gedaan hebben....

Oh dan heb ik dat waarschijnlijk verkeerd gelezen, mijn fout. Sorry voor de foutieve informatie.  :angel:

Nikehercules

#3
Citaat van: Jellington op 21/01/2015 | 19:34 uur
Wel weet ik dat je marinier, commando of luchtmobiele infanterist moet zijn geweest om voor de BSB te kunnen solliciteren.

Aanvullende eisen; de BSB is op zoek naar militairen (in werkelijke dienst) in de rang van:

    Sergeant(1) of Wachtmeester(1), in FPS fase 1 of 2, met een looptijd in die rang van maximaal 6,5 jaar of een FPS fase 3 aanstelling;
    Mariniers 1 met een maximum looptijd in die rang van 7,5 jaar;
    Korporaal Mariniers, in FPS fase 1 of 2, met een looptijd in rang van maximaal 6,5 jaar, of een FPS fase 3 aanstelling;
    Korporaal specops van de Landmacht met een maximum looptijd in die rang van 7,5 jaar;
    korporaals luchtmobiel met een maximum looptijd in die rang van 5,5 jaar.

https://werkenbijdefensie.nl/vacature/medewerker-bsb-537.html

Jellington

Ik ben zelf nog nooit informatie tegen gekomen over het observatieteam van de BSB. Wel weet ik dat je marinier, commando of luchtmobiele infanterist moet zijn geweest om voor de BSB te kunnen solliciteren. Sorry voor de geringe informatie.  :angel:

Vitaminewater

Beste forumlezers,

Ik heb de ambitie om bij het BSB Observatieteam te gaan werken. Ik heb een HBO diploma bijna op zak. Ik heb gelezen dat je, om bij het BSB te komen, militaire ervaring nodig hebt. Dus het is een mooie vervolg baan na je militaire carrière maak ik hieruit op. Mijn vraag is eigenlijk zijn er artikels over het observatieteam of informatie over deze tak? Ik heb veel gelezen over het arrestatieteam van de BSB, maar ik kan werkelijk niets vinden over het observatieteam. Ik heb alleen een klein beetje gelezen over dat dit team criminele in de gaten houdt (ik denk dan aan achtervolgen, schaduwen en informatie over personen vergaren?). Kan iemand mij meer vertellen of wijzen op een artikel over dit team?

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Groet!