Fokking Hell: de reacties

Gestart door Nikehercules, 13/12/2010 | 00:54 uur

SMI de Boer

Als ik oud en BD ben zal ik een boek schrijven...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

hdevreij

Citaat van: Kapitein Rob op 19/03/2011 | 14:01 uur
Citaat van: hdevreij op 19/03/2011 | 13:53 uur
dat baas daar nooit en never niet akkoord mee zou gaan.

Dus wel akkoord?  ;)

Helaas niet, dus

KapiteinRob

Citaat van: hdevreij op 19/03/2011 | 13:53 uur
dat baas daar nooit en never niet akkoord mee zou gaan.

Dus wel akkoord?  ;)

hdevreij

Citaat van: Nikehercules op 13/12/2010 | 00:54 uur
Net de docu Fokin hell gezien, het viel me op dat defensie wel goed in de gelegenheid is gesteld e.e.a. te nuanceren.
Voor mij (en vermoedelijk jullie) was er niets schokkends aan, maar Nederland kennende zal er wel weer wat ophef over ontstaan, geheel ten onrechte trouwens.

Beetje late reactie, maar ben een tijd niet op dit forum geweest. Vond het als 'ervaringsdeskundige' (4x in Afghanistan geweest) een goede documentaire die met name recht doet aan het werk van de Battle Group. Bevat o.a. beelden van een vuurgevecht ten noorden van Deh Rawod waaruit blijkt dat de tegenstander daar behoorlijk goed kon mikken (dus niets 'spray and pray'). Een cameraman legt terecht uit dat de militairen zich anders gedragen zodra er een officiele camera bij is (AVDD of een van de omroepen).
Heb ook Restrepo gezien, nóg indrukwekkender, maar daar is dus een cameraploeg heel lang bij een peloton gebleven. De Nederlandse media kunnen of willen zich dat niet veroorloven. Time is money....Kreeg zelf in 2009 een uitnodiging op een maand of vier bij een eenheid te blijven, maar wist van tevoren al dat baas daar nooit en never niet akkoord mee zou gaan.

A.J.

Citaat van: Tanker op 29/12/2010 | 17:07 uur
Ik vond Restrepo op NGC wat indringender, weet niet of mensen die gezien hebben ?

Hij is overigens ook op DVD verkrijgbaar.

Gezien, maar ik vond Armadillo nog beter.

Oorlogsvis

Ja die heb ik ook gezien, klopt !

Tanker

Ik vond Restrepo op NGC wat indringender, weet niet of mensen die gezien hebben ?

Hij is overigens ook op DVD verkrijgbaar.

onderofficier

Citaat van: Oorlogsvis op 29/12/2010 | 16:27 uur
De Engelsen hebben in Helmand veel zwaarder op hun klote gekregen dan de Nederlanders in Uruzgan veel gewonden en doden in gevechts acties ondermeer 3 Para bij Sangin en Musa Quala en NowZad, met hun vergelijken hadden de Nederlanders het rustig de meeste slachtoffers vielen door bermbommen maar niet in de direkte gevechten met de Taliban.

Ja, en?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Oorlogsvis

Ik volg die serie op discovery van Mike Brewer....de aflevering van 28 december met 4 of 5 gewonden aan engelse zijde en de evacuatie van deze jongens per Chinook met Brewer erin ..de Chinook wordt beschoten en de piloot wordt ook geraakt in het gezicht.

De Engelsen hebben in Helmand veel zwaarder op hun klote gekregen dan de Nederlanders in Uruzgan veel gewonden en doden in gevechts acties ondermeer 3 Para bij Sangin en Musa Quala en NowZad, met hun vergelijken hadden de Nederlanders het rustig de meeste slachtoffers vielen door bermbommen maar niet in de direkte gevechten met de Taliban.

Lex

Dit topic gaat over de reacties op de TV uitzending "Fokking Hell". Het merendeel van de reacties hier hebben echter niets te maken met het topic.
Verzoeke gevolg te geven aan eerdere oproepen en hier alleen reacties te plaatsen over de TV uitzending.
Jullie medewerking wordt op prijs gesteld.

Lex
Algeheel beheerder

Elzenga

ja und? dit is precies wat ik in eerdere discussies hier over het integratievraagstuk al heb gesteld en op heb gewezen. Daarom is de huidige "rechtse" beschuldiging dat het allemaal aan "links" ligt zo bezijden de waarheid en de feiten. En dat geldt voor wel meer zaken. Zoals bijvoorbeeld het "officiële verhaal" waarom men zo nodig naar Afghanistan moest en dat land moest bezetten. Je moet alleen even wat dieper graven en meer weten hoe dit soort politiek werkt om daar achter te komen. Net zoals je kennis nodig hebt van de menselijke fysiek en ervaring met stormbanen om te weten dat vrouwen het daar minder goed en snel doen dan mannen. Maar als die kennis en ervaring niet wordt onderkend dan heeft een discussie ook geen zin. Dan kun je net zo goed tegen de muur praten...of verstandig zijn en het maar gewoon zo laten....

A.J.

Citaat van: Elzenga op 13/12/2010 | 21:43 uur
we gaan aardig offtopic vrees ik...maar ik geloof niet dat het ooit de bedoeling was om Nederland te "verrijken" cultureel gezien. De enige die zich probeerden te "verrijken" waren onze industrie en bedrijfsleven, die spotgoedkope arbeidskrachten wilden.....naar bleek hoe achterlijker, hoe goedkoper....daar gehoor voor kregen bij de toenmalige centrum-rechtse regering(en)....die vervolgens afspraken maakten met Marokko en Turkije om die overkomst mogelijk te maken. Toen deze lieden niet meer nodig waren...maar terug sturen niet meer zomaar bleek te kunnen (hoezo korte termijn visie?!?)....

Wat dacht je van tegengehouden door de rechtse club, links wilde ze linea recta terugsturen naar het land van herkomst.

Citaat
De weerstand tegen immigratie

Nadat de gastarbeid op gang was gekomen ontstonden er al snel discussies over de vraag of dat een goede zaak was voor de Nederlandse samenleving. Vreemd genoeg was het juist in die tijd rechts Nederland, in het bijzonder de werkgevers, die de gastarbeid juist wilde stimuleren, terwijl links Nederland, met name ook de vakbeweging daar grote bedenkingen tegen had. Ook de PvdA zat op deze lijn. Zo stelde zij in de jaren 70 nog voor om een extra heffing op te leggen aan bedrijven voor elke buitenlandse werknemer die zij in dienst hadden. De regering Den Uyl stelde over de gastarbeiders dat "noch de belangen van de vreemdelingen zelf noch die van de Nederlandse samenleving met hun komst zijn gediend." Ook wordt gewaarschuwd tegen het ontstaan van getto's, het dichtslibben van de randstad, woningnood, sociale spanningen. De regering stelde bij herhaling dat "Nederland geen immigratieland kon en mocht zijn". En dat allemaal in een tijd dat er slechts enkele tienduizenden gastarbeiders in ons land woonden. Nu twee á drie miljoen vreemdelingen ! Kortom, alles wat we nu ondervinden, daar werd in de jaren 70, toen de grootschalige immigratie nog op gang moest komen, zelfs van regeringswege voor gewaarschuwd.


Den Uyl had een voorspellende gave.

A.J.

#85
Citaat van: Elzenga op 14/12/2010 | 14:35 uur
Ok..in Jip en Janneke taal. Als ik zou beweren dat mannen en vrouwen precies dezelfde prestaties leveren op de stormbaan...zou jij als expert op dit vlak roepen..Fokking Hell!!!!..wat een onzin...wie heeft je die onzin verteld Elzenga!?!?!

En dat is prima te staven met bewijs ipv een mening die jij als "bewijs" neerzet. Als er dan om bronnen gevraagd wordt moet ik het forum gaan napluizen.

Citaat
Toen SMI de Boer in reactie 20 iets beweerde reageerde ik als expert op mijn vakgebied dus idem dito.

En nu stel jij dus dat ik...(in mijn voorbeeld van de stormbaan jouw persoontje) dan moet aantonen waarom dat onzin is? sorry maar ik geloof dat het aan degene die de stelling deponeert is om die te onderbouwen met feiten en argumenten. En wat werd genoemd was nu niet bepaald overtuigend.

SMI de Boer komt met een aantal persoonlijke waarnemingen op de proppen die jij afdoet als onzin, waarom het onzin is moeten we zelf maar gaan uitzoeken...

Citaat van: Elzenga op 13/12/2010 | 20:07 uur
.....je bent waarschijnlijk een uitstekende militair en vakbekwaam in wat je doet.....maar als je dit werkelijk waar gelooft en denkt en daar zulke grootse conclusies aan verbind, heb je wat mij betreft een gebrek aan kennis en vooral inzicht om hier de feiten (waaronder inderdaad ook integratieproblemen) en fictie (islamisering en Eurabia) te onderscheiden. Sorry, maar ik maak er gehakt van...met twee vingers in mijn neus. En nee niet omdat ik naïef ben of mijn kop in het zand steek...ik waarschuwde al voor moslimradicalisten toen niemand er nog naar omkeek en Wilders a nobody was. Maar nu gaan we echt doorslaan...en dreigen fictie en paranoia het te winnen van feiten en realiteit. It happened before...laten we zo wijs zijn dat niet te herhalen..

Ik zit te wachten op gehakt...


Elzenga

#84
Citaat van: A.J. op 14/12/2010 | 01:47 uur
Leuk geprobeerd maar het gaat hem niet worden. Jip en Janneke taal: Ik zeg A jij zegt B. Ik ben van mening dat het A moet zijn en ga jou laten googlen waarom het A zou moeten zijn. Dat is de omgekeerde wereld, overtuig mij gewoon met je feiten, geef ze op een presenteerblaadje. Dat moet voor jou toch niet al te moeilijk zijn of wel dan?
Ok..in Jip en Janneke taal. Als ik zou beweren dat mannen en vrouwen precies dezelfde prestaties leveren op de stormbaan...zou jij als expert op dit vlak roepen..Fokking Hell!!!!..wat een onzin...wie heeft je die onzin verteld Elzenga!?!?!

Toen SMI de Boer in reactie 20 iets beweerde reageerde ik als expert op mijn vakgebied dus idem dito.

En nu stel jij dus dat ik...(in mijn voorbeeld van de stormbaan jouw persoontje) dan moet aantonen waarom dat onzin is? sorry maar ik geloof dat het aan degene die de stelling deponeert is om die te onderbouwen met feiten en argumenten. En wat werd genoemd was nu niet bepaald overtuigend.

Dus ter afronding..nogmaals. Ik hoor graag de feiten en argumenten voor die stelling. En dan wil ik met alle liefde vertellen waarom bepaalde zaken niet kloppen. En laten we dit dan in een apart topic doen...omdat dit geloof ik over de docu "Fokking Hell" gaat...



SMI de Boer

Oorlogsvis.

Citaat van: Kapitein Rob op 14/12/2010 | 01:40 uur

Een van de heren forumbeheerders ziet het al ongeveer 3 pagina's alleen nog maar sporadisch over het topic gaan.....

Rob
Forumbeheerder


En omdat het nog immer zo is heb ik een voor mijn doen een zeer openhartige posting geloosd
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend