Rusland's Expansie

Gestart door ARM-WAP, 30/07/2007 | 13:26 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

US makes preparations to sail warship into Black Sea amid Russia-Ukraine tensions @CNNPolitics

https://cnn.it/2QF4Ncw

Parera

Via twitter.com @ELINTNews

Citaat
#UPDATE: The Chief of the Ukrainian General Staff Muzhenko confirmed that during the large-scale Russian exercises Vostok 2018 Russia transferred 300 T-62 Main Battle Tanks (MBT's) from the east to bases near Ukraine's border- via @BVasylchenko

https://censor.net.ua/news/3100402/rossiya_uvelichivaet_kolichestvo_voennoyi_tehniki_na_granitse_s_ukrainoyi_genshtab

Huzaar1

Doeii, ga maar lekker in demiddleofnowhere varen. Hopen dat er geen materieel ontploft,zinkt of onbedoeld wordt beschoten tijdens hun uitje anders  zitten we daar weer mee te kijken. Veel plezier, Blyat.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Via twitter.com @ELINTNews
Citaat
#UPDATE: Russian Black Seat Fleet exercise began at 21:00 GMT today and will last until December 9 in the Kerch stait and southeast of Crimea
Citaat#UPDATE: Turns out these Russian Black Sea naval exercises were only just announced and the area they are exercising in will be closed off and declared a danger zone until the exercise finishes on Dec 9th. The naval exercises began just under two hours ago


Via twitter.com @BVasylchenko

Citaat#Russia closing part of the black sea near #KerchStrait as par of "gun firing exercises".

Bastards again...

#Ukraine
#Kerch
#kerchblockade


Huzaar1

Citaat van: Ros op 03/12/2018 | 14:14 uur
Het verdrag is, geloof ik, de tussenstap naar uiteindelijke toetreding tot de EU. En die 'angst' leeft bij de Russen ook als je  mij vraagt.

Welke angst?
Er heerst bij de Russen geen angst dat Ukraine bij de EU kan gaan, er heerst vooral frustratie dat Oekraine bij de EU zou gaan. Dat zijn twee totaal verschillende zaken.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ros

Citaat van: ARM-WAP op 03/12/2018 | 13:20 uur
Bij dat EU-UKR associatie-verdrag kan je je mss vragen stellen.
Maar... indien dat nou is/was wat de meeste Oekrainers wilden? Of denk je dat ze daar zaten te wachten op Poetins associatieverdrag?
En wat hebben die Russen nou meer te bieden dan de EU?

Het verdrag is, geloof ik, de tussenstap naar uiteindelijke toetreding tot de EU. En die 'angst' leeft bij de Russen ook als je  mij vraagt.

DvdW

Citaat van: mikemans op 02/12/2018 | 20:25 uur
Ondanks de illusie geldt dat op het echte wereld toneel gewoon nog wel. En wij Europa hebben Rusland te sterk laten worden door ons zelf te verzwakken. We hebben ons weer gebrand en nu wordt het blaren zitten.
Dat ontken ik ook geenszins, zo naïef ben ik dan ook weer niet. Maar het ging om de vraag of het goed of fout is, niet of het gebeurt of niet.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

ARM-WAP

Bij dat EU-UKR associatie-verdrag kan je je mss vragen stellen.
Maar... indien dat nou is/was wat de meeste Oekrainers wilden? Of denk je dat ze daar zaten te wachten op Poetins associatieverdrag?
En wat hebben die Russen nou meer te bieden dan de EU?

Zander

Citaat van: Ros op 03/12/2018 | 11:31 uur
Ik beweer het tegendeel ook niet. Ik stel alleen maar dat ondoordachte zetten in dit politieke schaakspel gevolgen kunnen hebben. Zoals de zet, het Associatie-overeenkomst met Oekraïne.
Wie zegt dat die zetten ondoordacht zujn geweest.
Goed doordacht is een andere vraag.
People are sheep

Ros

#5137
Citaat van: Robert2 op 02/12/2018 | 22:48 uur
En laten we het ook duidelijk hebben dat een soeverein land zelf wel bepaald bij welke club ze horen, Ros.

Ik beweer het tegendeel ook niet. Ik stel alleen maar dat ondoordachte zetten in dit politieke schaakspel gevolgen kunnen hebben. Zoals de zet, het Associatie-overeenkomst met Oekraïne.

Robert2

Citaat van: Ros op 02/12/2018 | 20:55 uur
Wel of niet hebben laten verzwakken doet er niet toe. Militair een potje knokken met de Russen willen wij niet en de Rus ook niet. Europa had iets beter na moeten denken over de drang om de invloed uit te breiden naar het oosten.
Europa is een continent, laten we dat even duidelijk hebben. En laten we het ook duidelijk hebben dat een soeverein land zelf wel bepaald bij welke club ze horen, Ros.

Ros

Citaat van: ARM-WAP op 02/12/2018 | 21:29 uur
Ik denk dat het met 'die drang'/'Der Drang' nog wel best meevalt. Je mag niet vergeten of ontkennen dat die landen daar zelf om gevraagd hebben... om bij de EU-club te mogen horen.

De genoemde landen hebben er alle belang bij om bij de EU te behoren, vooral economisch. De vraag om er bij te mogen behoren is niet zo vreemd toen de mogelijkheid er kwam.  Dan zijn een aantal landen in de oostelijke regionen ook nog eens NAVO lid en hebben van de Russen niets te vrezen. En de niet NAVO leden weten dat zij er alleen voor staan en van de NAVO nog de EU geen hulp kunnen verwachten.

De hele EU leden samenstelling is knudde, maar dat is een andere discussie  :cute-smile:

ARM-WAP

Citaat van: Ros op 02/12/2018 | 20:55 uur
Wel of niet hebben laten verzwakken doet er niet toe. Militair een potje knokken met de Russen willen wij niet en de Rus ook niet. Europa had iets beter na moeten denken over de drang om de invloed uit te breiden naar het oosten.
Ik denk dat het met 'die drang'/'Der Drang' nog wel best meevalt. Je mag niet vergeten of ontkennen dat die landen daar zelf om gevraagd hebben... om bij de EU-club te mogen horen. De Baltische staten, Polen, Tsjechie, Slovakije, Hongarije, Bulgarije, Roemenie,... Die hebben onder dat Sovjet-juk genertielang geleefd en geleden...
Dat de Russen dat niet graag hebben kan ik best begrijpen... maar daar zeg ik dan ook "Tough sh!t." Hadden ze maar wat vriendelijker moeten zijn...
De oma's en opa's en zelfs ouders van veel jonge twintigers weten wat het was om ten Oosten van dat ijzeren gordijn te wonen... Die willen dat geen tweede keer meemaken.

Ros

Citaat van: mikemans op 02/12/2018 | 20:25 uur
Ondanks de illusie geldt dat op het echte wereld toneel gewoon nog wel. En wij Europa hebben Rusland te sterk laten worden door ons zelf te verzwakken. We hebben ons weer gebrand en nu wordt het blaren zitten.

Wel of niet hebben laten verzwakken doet er niet toe. Militair een potje knokken met de Russen willen wij niet en de Rus ook niet. Europa had iets beter na moeten denken over de drang om de invloed uit te breiden naar het oosten.


mikemans

Citaat van: DvdW op 02/12/2018 | 14:28 uur
Onzin. Als ik loeihard over de snelweg vlieg ben ik fout bezig, los van het feit of de politie mij kan bijhouden of niet. Zou toch een gekke boel worden als het recht van de sterkste gaat gelden.....

Ondanks de illusie geldt dat op het echte wereld toneel gewoon nog wel. En wij Europa hebben Rusland te sterk laten worden door ons zelf te verzwakken. We hebben ons weer gebrand en nu wordt het blaren zitten.