Poll

Welke preventieve maatregelen kan men volgens jullie treffen om de uitzending tot een goed einde te brengen.

Meer rekening houden met gezinssituatie
1 (100%)
Max leeftijd voor uitzending/missie
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Auteur Topic: Preventiemaatregelen buitenlandse uitzending/missie.  (gelezen 2922 keer)

pablobelgium

• Net nieuw hier
  • *
Preventiemaatregelen buitenlandse uitzending/missie.
« Reactie #7 Gepost op: 27/10/2009 | 20:31 uur »
Als preventieadviseur bij Defensie BelgiŽ ben ik dagelijks begaan met het welzijn van Belgische militairen. Na opzoekingswerk i.v.m. stress en nazorg tijdens uitzending/missie kom ik meestal terrecht bij artikels van Defensie Nederland, na enkele artikels gelezen te hebben krijg ik toch de indruk dat men bij jullie al heel wat verder staat dan bij ons in BelgiŽ. Dit wil niet zeggen dat er bij ons binnen Defensie minder aandacht wordt besteed aan deze materie.

Ik vraag dan ook aan diegene die reeds op uitzending zijn geweest en in aanraking zijn gekomen met stress of PTSD mij hierin te helpen.

Dit kan bijvoorbeeld door een opsomming te geven van wat er volgens jullie verkeerd loopt of waar er geen aandacht aan besteed wordt voor, tijdens en na de uitzending. Of opmerkingen van diegene die tijdens de uitzending/missie naar huis gestuurd worden en opgenomen worden op de geneeskundige zorgen i.v.m. stress of PTSD.

Welke preventieve maatregelen kan men volgens jullie treffen om de uitzending/missie tot een goed einde te brengen. Hier bedoel ik mee: begeleiding van militairen en thuisfront die voor de uitzending/missie ten einde loopt naar huis gestuurd worden en in behandeling moeten voor stress of PTSD.

Alvast bedankt.

Pascal

« Laatst bewerkt op: 27/10/2009 | 23:00 uur door pablobelgium »

Hallo Gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 6 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.