Mulan account

Gestart door dolfijn75, 23/02/2010 | 10:20 uur

Rokit1984

Citaat van: flauwe kul forum op 23/02/2010 | 10:58 uur
Opgave van opleidingen, dienstreizen, naslag van stukken, interne email, regelen legering, aanvragen terreinen  enz enz.

Ik kan helaas mededelen dat maar een kleine groep reservisten de beschikking heeft over Mulan ( SM en hoger dacht ik ),  je moet ook
regelmatig inloggen anders verloopt je account.



Ik ben sinds september in opleiding en ik heb ook zo'n account gehad alleen heb ik er nog nooit op gekeken

Enforcer

Citaat van: Exi op 01/04/2010 | 18:50 uur
Citaat van: Enforcer op 01/04/2010 | 18:40 uur
De volgende keerdat je inlogd moet je even op de MS Outlook knop klikken. Dan heb je inzicht in je mindef account.

Ja dat is dus het probleem, dat werkt niet, krijg ik een set meldingen en kan ik mijn account gaan zoeken die er niet tussen staat :(
of ik doe iets fout?

Bel hetzelfde nummer en leg het probleem daar neer. Ik heb geen idee.

Exi

Citaat van: Enforcer op 01/04/2010 | 18:40 uur
De volgende keerdat je inlogd moet je even op de MS Outlook knop klikken. Dan heb je inzicht in je mindef account.

Ja dat is dus het probleem, dat werkt niet, krijg ik een set meldingen en kan ik mijn account gaan zoeken die er niet tussen staat :(
of ik doe iets fout?

Enforcer

Citaat van: Exi op 01/04/2010 | 18:32 uur
Late reactie.. Mijn excuses, maar ook iedere reservist heeft een mulan account..
Even langs de cis (of zuil, of iedere andere mulan werkplek) en een telefoon bij de hand houden, bellen met dat nummer van de servicedsk, wid en smartcard bij de hand houden en je krijgt je username en een tijdelijk wachtwoord.. Inloggen en je moet je wachtwoord aanpassen..

Hebt overigens als manschap geen beschikking over een mindef mail voor zover ik weet.

Noodzaak kun je inderdaad in twijfel trekken, inderdaad dido-en hoef je niet, ook opleidingen gaan via de lijn. Echter is de kpu webshop wel verrekte handig en ook tijdens een 12 uurs wachtdienst kan het best fijn zijn om gewoon in te kunnen loggen op die lege mulan werkplek in de hoek ;)

De volgende keerdat je inlogd moet je even op de MS Outlook knop klikken. Dan heb je inzicht in je mindef account.

Exi

Late reactie.. Mijn excuses, maar ook iedere reservist heeft een mulan account..
Even langs de cis (of zuil, of iedere andere mulan werkplek) en een telefoon bij de hand houden, bellen met dat nummer van de servicedsk, wid en smartcard bij de hand houden en je krijgt je username en een tijdelijk wachtwoord.. Inloggen en je moet je wachtwoord aanpassen..

Hebt overigens als manschap geen beschikking over een mindef mail voor zover ik weet.

Noodzaak kun je inderdaad in twijfel trekken, inderdaad dido-en hoef je niet, ook opleidingen gaan via de lijn. Echter is de kpu webshop wel verrekte handig en ook tijdens een 12 uurs wachtdienst kan het best fijn zijn om gewoon in te kunnen loggen op die lege mulan werkplek in de hoek ;)

flauwe kul forum

Citaat van: Enforcer op 23/02/2010 | 11:03 uur

Opleidingen gaan via de lijn. Dienstreizen worden normaal gesproken normaal uitbetaald. Stukken kun je ook zien via de zuil. Interne mail: heb je nagenoeg nooit. Regelen legering en aanvraag terreinen gaat via de PS.

De GLR heeft bepaald dat de opleidingen via de lijn gaan, het Klu beleid zegt iets anders.
Dienstreizen behoor je zelf in te voeren, ook hier heeft de GLR iets anders bepaald ( wijs besluit overigens ), maar niet in alle gevallen de juiste keuze financieel gezien voor de betrokenen !
Interne mail is natuurlijk afhankelijk van je eigen contacten binnen de defensie organisatie.
Leuk zo.n zuil als je er een kan vinden, ik weet er toevallig 1 en die is niet eens aangesloten :-(

Toch wel makkelijk een Mulan account :-)


spacebert

Iedere defensie medewerker heeft zodra hij is opgenomen in het P systeem, een inactief Mulan account.
Via de IV-manager/C2OST/Foxtrot/o.i.d. kon als ik het goed herrinder een aanvraag worden gedaan voor het openstellen van de accounts.

Maar inderdaad, met de zuil werkt het ook fantastisch. mocht je geen gebruik hoeven maken van mail of andere app's

Enforcer

Citaat van: dolfijn75 op 24/02/2010 | 14:09 uur
Waar staat beschreven wie recht heeft op activatie Mulan Account (in welk schrijven en waar kan ik dat vinden)?

Geen idee. Is dat belangrijk?

Ga naar een basis. Steek je kaart in een zuil. Hou pen en papier klaar. Hou je smartcard en je WID nummer bij de hand. Bel het 0800 nummer wat daar op die zuil staat en vraag om je wachtwoord.

dolfijn75

Waar staat beschreven wie recht heeft op activatie Mulan Account (in welk schrijven en waar kan ik dat vinden)?

Enforcer

Citaat van: flauwe kul forum op 23/02/2010 | 10:58 uur
Opgave van opleidingen, dienstreizen, naslag van stukken, interne email, regelen legering, aanvragen terreinen  enz enz.

Daar heb je gelijk in. Als manschap heb je er gewoon weinig aan. Zeker aangezien je niet regelmatig kan inloggen.

Opleidingen gaan via de lijn. Dienstreizen worden normaal gesproken normaal uitbetaald. Stukken kun je ook zien via de zuil. Interne mail: heb je nagenoeg nooit. Regelen legering en aanvraag terreinen gaat via de PS.

flauwe kul forum

Opgave van opleidingen, dienstreizen, naslag van stukken, interne email, regelen legering, aanvragen terreinen  enz enz.

Ik kan helaas mededelen dat maar een kleine groep reservisten de beschikking heeft over Mulan ( SM en hoger dacht ik ),  je moet ook
regelmatig inloggen anders verloopt je account.


Enforcer

Iedereen heeft een MULAN account. De vraag is alleen of die wel of niet geactiveerd is. Waarvoor heb je die als reservist nodig?

dolfijn75

Heeft iedere KLu reservist recht op een Mulan account?