Beste gevechtsvliegtuigen

Gestart door Blue Storm, 17/06/2003 | 17:23 uur

Maverick

Laat maar, ik weet het al!!!
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

Mourning

CitaatHoe voeg je aan elk bericht standaard een zinnetje toe, zeg maar een afsluit zin. Ik zie het ook bij andere, en ik denk niet dat zij dat er de hele tijd bijschrijven*

Is heel simpel. Je gaat naar je bio hier en dan naar `signature/handtekening` daar vul je vervolgens in wat je wil en dat bevestig je op het einde met je password. Zo ongeveer even uit mijn hoofd. Is echt heel makkelijk, maar je moet het even weten.

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Maverick

Ja ik bedoelde natuurlijk ook de F-15D Eagle. Want dat is de air-superiority versie die ik bedoeld

*Hoe voeg je aan elk bericht standaard een zinnetje toe, zeg maar een afsluit zin. Ik zie het ook bij andere, en ik denk niet dat zij dat er de hele tijd bijschrijven*

*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

Marvin

#14
dat klopt DJ...lol  :D wellicht in verwarring gebracht door de Super Tomcat in de regel daaronder..?
confused...? so am i....

DJdeRidder

Citaat2. F-15D Strike Eagle

Sinds wanneer is een F-15D een Strike Eagle??? Alleen F-15E's zijn Strike Eagles hoor..
----------
An airshow a day, keeps the doctor away!

Maverick

1. F-22 Raptor
2. F-15D Strike Eagle
3. F-14D Super Tomcat
4. Eurofighter
5. JAS-39 Gripen
6. F-16C Fighting Falcon
7. SU-27 Flanker
8. F-18E/F Super Hornet
9. Rafale
10. SU-30MKI

Dit betreft alleen de Air-superiority vliegtuigen.
*Security is having no border to far too defend, it takes an F-15K Strike Eagle*

Marvin

Citaat van: Mourning op 18/07/2003 | 21:30 uur
De F-22 Raptor, JSF, Rafale (zijn er toch inmiddels al een paar van afgeleverd?), Eurofighter Typhoon en resp. de Su-33, Su-35 en de Su-37 Terminator zullen zich in de nabije toekomst zonder twijfel in de lijstjes hierboven voegen.


Stand van zaken van de diverse nieuwe types (vzv mij bekend)

De F-22A Raptor - eerste USAF operationele exemplaren komen dit jaar in dienst - eerste volledig operationele squadron in 2005.

De F-35 JSF - Productie begint in 2006 - eerste aflevering (US Marines) in 2008, USAF in 2010, US Navy en RAF/Navy 2011

De Rafale - een squadron operationeel bij de Franse marine, de Franse luchtmacht heeft de eerste Rafales vorig jaar ontvangen - zullen vermoedelijk volgend jaar operationeel worden.

De Eurofighter/Typhoon eerste enkele productiemodellen zijn vorig jaar in de diverse landen (Italië/Duitsland/UK/Spanje) afgeleverd - dit zijn allemaal 'Air Defence only' modellen, de 'echte' multirole Typhoon wordt vanaf volgend jaar (2004) geleverd.

Sukhoi-33/35/37 De toekomst van deze Sukhoi modellen is ietwat tot zeer onzeker te noemen India heeft 40 Su-30 (Air Defence) besteld en wil nog 140 stuks in licentie bouwen. Terwijl de Russische luchtmacht er 6 (!) heeft gekocht.
De Russische marine heeft ruim 20 SU-33's in dienst.  De Su-35 en 37 worden vooralsnog beschouwd als een soort van ontwikkelings modellen (technology demonstrator), maar er is eenvoudig weg geen geld bij de Russische luchtmacht om de ontwikkeling verder te bekostigen - Sukhoi hoopt op export-orders, met het geld kunnen dan verdere versies van deze veelbelovende multirole fighter worden ontwikkeld.
Triest, maar zo is de harde realiteit.....  :-\  

Oh ja, de F-14 Tomcat blijft tot 2006/2007 bij de US navy vliegen, en wordt dan gefaseerd uit dienst genomen.

Door toekomstige bezuinigingen kan dit plaatje nog wat vertraagd worden.
confused...? so am i....

Mourning

Air Superiority:

- F-15C/D Eagle
- Su-27 Flanker
- F/A-18 C/D/E/F Hornet en Super Hornet
- F-14 Tomcat (is die niet een paar jaar terug
 ge-upgrade)
- F-16C/D/M Falcon
- Mig-29 Fulcrum
- Saab Grippen
- Mirage-2000

Grondaanval:

- A-10 Thunderbolt II
- Tornado Mk4
- F/A-18 E/F Super Hornet
- F-15 E Strike Eagle
- Su-24 Fencer
- Su-25 Frogfoot

De F-22 Raptor, JSF, Rafale (zijn er toch inmiddels al een paar van afgeleverd?), Eurofighter Typhoon en resp. de Su-33, Su-35 en de Su-37 Terminator zullen zich in de nabije toekomst zonder twijfel in de lijstjes hierboven voegen.

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Cobra4

A-10
F-16
F-18
MIG-29
F-104
SU-37
Tornado
Harrier
EA-6B
F-15
Peloton 3 602 Sqn

StrikeFalcon

F-15
F-16
F-18 Super Hornet
F-117
Mirage 2000
Saab Gripen
Tornado
Harrier
Saab Gripen
Su-27

Ik denk dat dit de beste vliegtuigen zijn. Het is niet in volgorde. De Eurofighter en de Rafale heb ik er niet bij want je weet niet wat ze nog allemaal kunnen en de F-22 is volgens mij nog niet in productie dus die heb ik er ook niet bij.

ruiz

En de F-22 Raptor?
Is denk ik het meest wendbare,stealth, high tech vliegtuig van vandaag.
Het is veruit de beste Jet fighter.
Er zijn al een aantal van deze vliegtuigen voorbij de testfase, en de productie is volgens mij al begonnen.

De A-10 is de beste tankbuster (al decennia lang)

F16 is samen met de F18 super hornet het beste allround vliegtuig.

Denk dat de Apache niet veel slechter is als de Commanche,
De beste transporter, is afhankelijk van wat je van een transporter verlangt, bijvoorbeeld afstand of capaciteit e.d.


Birdman

F-4
F-16
F-15
F-104
F-18
A-4
A-10
Jas-37
Mirage lll
Mirage F-1
Tornado

Dat zijn zo de beste 10, uh 11 jah oke, van onze zijde van het "ijzeren gordijn" want ja, dit is nog wel een beetje de scheiding van oosters-westers.

Oostblok:

SU-22
Mig-21
Mig-29
SU-27
SU-37

nou geen 10 dus, want meer Russische types heb ik nog niet gezien, of ken ik.

wentelwieken? ja oke!
deze top 10 is westers en oosters

AH-64
Ch-53
Ch-47
UH-1
Alouette lll
Puma
Kamov
Seaking
Huges 500
Sky-krane

greets,
René "Birdman" Vink
Phantoms Phorever!

oud_zijde

de V22 Osprey is toch nog niet operationeel???

de mi 28 Havoc is trouwens zwaar superieur aan de Hind geloof ik

dat is meer een vliegend infanterie gevechtsvoertuig :D
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

-Jeroen-

toch staat de grootste concurent van de F-16 er niet bij dit is namelijk de mig 29 dus.

gr.
The civil war had ended, But  one man's battle with himself was just beginning

Daniel

Vliegtuigen:
F-14D Tomcat
F/A-18E/F Super Hornet
EA-6B Prowler
Su-37

Heli's:
SH-60R Seahawk
AH-64D Apache
Mi-24 Hind

Overige:
V-22 Osprey (helikopter of vliegtuig...?)
Onvoorwaardelijke steun aan de strijd tegen het terrorisme! Nederland, USA, UK, Israël!