Leopard, verkoop, gevolgen en vervanging

Gestart door dudge, 02/04/2011 | 08:59 uur

Jellington

Citaat van: Thomasen op 14/11/2013 | 19:29 uur
Een pantserbrigade, werkt prima in een divisiestructuur.

Sorry ik heb hier geen verstand van, maar kan je bijvoorbeeld 14 per painf bataljon en daarnaast nog een pantserbrigage of zeg ik nu iets idioots stoms? Zoals ik al zei; ik heb hier totaal geen verstand van.

dudge

Citaat van: IPA NG op 14/11/2013 | 19:20 uur
120 tanks voor één brigade?!


Een pantserbrigade, werkt prima in een divisiestructuur.

Jellington


IPA NG

Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Jellington op 14/11/2013 | 18:25 uur
Nou dat komt wel goed denk ik. Maar ik vind het wel goed als NL hun oude tanks weggeeft aan België, zolang we zelf dan maar 120 Leopards 2A7's erbij kopen voor ons zelf  :angel:

Ik ben voor, maar ik ben bang dat het (huidige) pluche de tanks tot middeleeuws heeft verklaard.

Jellington

Citaat van: Lex op 14/11/2013 | 18:20 uur
Levensgevaarlijk om zoiets te schrijven. Het zou zo maar kunnnen gebeuren dat iemand je er aan gaat houden.  ;)

Nou dat komt wel goed denk ik. Maar ik vind het wel goed als NL hun oude tanks weggeeft aan België, zolang we zelf dan maar 120 Leopards 2A7's erbij kopen voor ons zelf  :angel:

Lex

Citaat van: Jellington op 14/11/2013 | 17:18 uur
Als dit gebeurt ga ik denk een trein koppen  :'( 
Levensgevaarlijk om zoiets te schrijven. Het zou zo maar kunnnen gebeuren dat iemand je er aan gaat houden.  ;)

Jellington

Citaat van: jurrien visser op 14/11/2013 | 17:10 uur
Ik zie onze Leo's (gratis) terecht komen bij de Belgen in het kader van een verdergaande samenwerking. Zoals het er nu uit ziet dan krijgen wij hier in NL geen enkele tank meer in de sterkte..



Als dit gebeurt ga ik denk een trein koppen  :'(
Nee maar dit zou echt van de zotte zijn.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Jellington op 14/11/2013 | 17:05 uur
Nou met 60 kom je ook niet al te ver. Als Nederland weer MBT's gaat kopen doe er dan maar meteen 120, ik weet dat het onrealistisch is maar als je iets doet doe het dan goed. Verder is het natuurlijk om te janken dat landen zoals Mozambique rond rijden in tanks en wij niet...

Ik zie onze Leo's (gratis) terecht komen bij de Belgen in het kader van een verdergaande samenwerking. Zoals het er nu uit ziet dan krijgen wij hier in NL geen enkele tank meer in de sterkte..


Jellington

Citaat van: Oorlogsvis op 14/11/2013 | 15:21 uur
@Jellington...ja ik keek ook niet even in die link van jou bericht...we zouden er toch minimaal 60 moeten hebben he !?...maar eigenlijk ben ik allang blij als de Pantserinfantarie bataljons ieder 8 tanks krijgen (totaal dan misschien 24 tanks + 8 voor de opleiding)..dan geven we de bat's ook meer slagkracht..maar goed daar hebben we het al zo vaak over gehad hier op dit forum :devil:

Nou met 60 kom je ook niet al te ver. Als Nederland weer MBT's gaat kopen doe er dan maar meteen 120, ik weet dat het onrealistisch is maar als je iets doet doe het dan goed. Verder is het natuurlijk om te janken dat landen zoals Mozambique rond rijden in tanks en wij niet...

Oorlogsvis

@Jellington...ja ik keek ook niet even in die link van jou bericht...we zouden er toch minimaal 60 moeten hebben he !?...maar eigenlijk ben ik allang blij als de Pantserinfantarie bataljons ieder 8 tanks krijgen (totaal dan misschien 24 tanks + 8 voor de opleiding)..dan geven we de bat's ook meer slagkracht..maar goed daar hebben we het al zo vaak over gehad hier op dit forum :devil:

Jellington

#2275
was een beetje aan het rond googlen en kwam dit tegen

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_main_battle_tanks_by_country

schaam me wel kapot als een van de weinige landen zonder MBT's, zelfs 3e wereldlanden hebben tanks

Huzaar1

Citaat van: Master Mack op 26/10/2013 | 15:40 uur
Volgens mij is dit veranderd onder Balkenende 3. Dat het geld van verkocht materiaal nu gedeeltelijk of zelfs helemaal terugvloeid naar Defensie.

idd
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Master Mack

Volgens mij is dit veranderd onder Balkenende 3. Dat het geld van verkocht materiaal nu gedeeltelijk of zelfs helemaal terugvloeid naar Defensie.

Zeewier

Citaat van: yelloow op 26/10/2013 | 12:22 uur
Geld van verkochte wapensystemen ziet Defensie nooit weer terug. Dat vloeit rechtstreeks naar Financien.
Klopt. En dat geeft ook een verkeerde impuls: maak het geld op wat je toekomt want anders ben je het kwijt. Het bevordert niet verantwoord beheer en spaarzaamheid. En dat werkt dan weer politici in de hand die telkens om openheid vragen en transparantie betrachten. Beloon juist transparantie. En het dempt het gevecht om geld tussen ministeries en politieke partijen met hun partijbelangen.