Rijksbegroting & Politieke toekomst

Gestart door Lex, 13/05/2011 | 15:47 uur

Ace1

Hoera! Het debat in de Tweede Kamer over ons Burgerinitiatief is aanstaande

Het debat staat in de agenda van de Tweede Kamer in de derde week van januari. Nadere informatie over hoe dit debat zal plaatsvinden alsmede over activiteiten hieromheen volgt snel middels een mailbericht aan ondertekenaars en op deze site, zodra de datum definitief is vastgesteld. Maar u kunt bij het debat in elk geval aanwezig zijn op de publieke tribune.

Het Burgerforum EU

Blijf tekenen! Overdracht nieuwe bevoegdheden aan EU mag niet zonder referendum

In 2005 stemde ruim 61% van de Nederlandse bevolking tegen de Europese Grondwet. Toch is de macht van de EU sindsdien sterk toegenomen. Ook de eurocrisis leidt weer tot ingrijpende machtsoverdracht van Nederland aan de EU, onder meer op het gebied van begroting en budget.

Op nationaal niveau blijft steeds minder politieke zeggenschap over. De democratie raakt steeds verder uitgehold.

Dit kan niet zonder uitdrukkelijke instemming van de bevolking.

In de krachtigste bewoordingen roepen wij Parlement & Regering op om gehoor te geven aan onze wens

1. dat de sluipende overdracht van bevoegdheden aan de EU stopt.

2. dat indien toch nieuwe bevoegdheden worden overgedragen, een referendum wordt gehouden waarin de Nederlandse bevolking zich over die bevoegdheidsoverdracht kan uitspreken.

https://www.burgerforum-eu.nl/

Ton de Zwart

"Onbewust onbekwaam"?    Bij de SP dacht ik dat niet. De SP leiding is  zich prima bewust met wat ze voor hebben met ons Nederland.  Het achtergrondbrein uit Oss is echt niet dom of onbewust. Die heeft echt een gedegen visie en een stalen partijdicipline teneinde de doelstellingen te verwezenlijken.

De PVV zit totaal anders in elkaar en is veel minder gevaarlijk. Er is niet eens een partij, dus ook geen partijdicipline. Wilders heeft wel visie, hij blijkt vaak gelijk te hebben, maar snapt weinig van kamerlidmaatschap uitvoering. Te veel ordinair geschreeuw en ongecontroleerde uitbarstingen.
Maar de PVV vervult wel een functie, nml een stemvluchthaven op rechts, omdat daar heel weinig keus is.

Jellington

Citaat van: DvdW op 18/12/2013 | 16:08 uur
SGP!  8)

Ze hebben opzich wel goede ideeën maar ook weer hele slechte (naar mijn mening). En zijn voor mijn gevoel te veel gefocust op geloof.

DvdW

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Mourning

Citaat van: jurrien visser op 18/12/2013 | 15:51 uur
Ton, ik vrees dat van de regen in een hele plas water terecht komen met clubs als SP en PVV, hier heb ik echt NIHIL vertrouwen in.

De gevestigde orde is onbekwaam, de PVV en SP zijn "onbewust" onbekwaam.

Eens.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Jellington

De grote vraag is dus.. Welke partij dan wel?!

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ton de Zwart op 18/12/2013 | 15:42 uur
Hier verschil ik dan met jou van mening v.w.b. je optiemogelijkheden van jouw SP. Ik denk nml, dat we dan van de regen in de drup raken.  Zo'n geweldige economie hadden Cuba en de DDR nou ook weet niet, en die hadden zo' n door jou geadoreerd communistisch systeem...

Ton, ik vrees dat van de regen in een hele plas water terecht komen met clubs als SP en PVV, hier heb ik echt NIHIL vertrouwen in.

De gevestigde orde is onbekwaam, de PVV en SP zijn "onbewust" onbekwaam.

Ton de Zwart

Citaat van: Ros op 18/12/2013 | 15:28 uur
De PVV zal het niet worden, Simpelweg omdat er geen enkele partij met deze club samen wil werken. De SP geef ik een kans met nog een aantal partijen om een coalitie mee te vormen. De plannen met Defensie zullen hard aankomen maar ongetwijfeld leiden tot een echte visie en een krijgsmacht die daar op  ingericht zal zijn.

Hier verschil ik dan met jou van mening v.w.b. je optiemogelijkheden van jouw SP. Ik denk nml, dat we dan van de regen in de drup raken.  Zo'n geweldige economie hadden Cuba en de DDR nou ook weet niet, en die hadden zo' n door jou geadoreerd communistisch systeem...

Ros

#3687
Citaat van: jurrien visser op 18/12/2013 | 15:06 uur
En dan de PVV en of de SP...... over uitkleden gesproken.

Die zullen wel moeten om de schade te repareren die de huidige clan heeft aangericht en nog aan gaat richten. Ik heb er geen moeite mee om mee te betalen. Mits ik maar weet dat mijn centen onder andere gaan naar het echte herstel van de economie, fatsoenlijke zorg, stimuleren van de woningmarkt en daarmee de bouwsector. En er zijn nog legio punten waar ik graag aan wil bijdragen.

De PVV zal het niet worden, Simpelweg omdat er geen enkele partij met deze club samen wil werken. De SP geef ik een kans met nog een aantal partijen om een coalitie mee te vormen. De plannen met Defensie zullen hard aankomen maar ongetwijfeld leiden tot een echte visie en een krijgsmacht die daar op  ingericht zal zijn.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ton de Zwart op 18/12/2013 | 14:41 uur
De burger kan het nu wel niet willen pikken, maar hoe dat nu te realiseren?  Revolutie?  Wie begint?

We zullen toch netjes moeten wachten op de volgende verkiezingen om ons gram te kunnen halen. Er was een kleine hoop dat Duyvenstein zijn poot stijf zou houden en daar mee deze amateurregering ten val te brengen, maar die hoop bleek ijdel. Afwachten tot over 3 jaar, en in de tussentijd betalen, tot we totaal uitgekleed zijn.

En dan de PVV en of de SP...... over uitkleden gesproken.

Ton de Zwart

De burger kan het nu wel niet willen pikken, maar hoe dat nu te realiseren?  Revolutie?  Wie begint?

We zullen toch netjes moeten wachten op de volgende verkiezingen om ons gram te kunnen halen. Er was een kleine hoop dat Duyvenstein zijn poot stijf zou houden en daar mee deze amateurregering ten val te brengen, maar die hoop bleek ijdel. Afwachten tot over 3 jaar, en in de tussentijd betalen, tot we totaal uitgekleed zijn.

Ros

#3684
Duivesteijn is "gevallen" voor het warme pluche in plaats van de belangen van de burger. Een prachtig geregiseerd toneelstuk. De woningcorporaties gaan zich nu beraden waar het geld vandaan gehaald moet worden. Redelijk eenvoudig te voorspellen...minder investeren in nieuwbouw en renovatie. Wie is de klos ?. De burgers en de bouwsector. De sector die de hardste klappen heeft moeten verdragen door de recessie.

Heel fijn de verantwoordelijkheid voor je uitschuiven naar de toekomst en het liefst naar een volgende regering. Slap, asociaal en crimineel  :hrmph:

De 6 miljard "to please Brussel" is weer een stap dichterbij. De begroting voor 2015...... 10 miljard bezuinigen, omdat Nederland maar niet uit de recessie komt.

En de burger die pikt het allemaal alsof het de normaalste zaak van de wereld is  :sick:

Flyguy

Citaat van: Ros op 17/12/2013 | 22:35 uur
Verstandige man..... Volgend jaat selfieruk....nieuw woord voor masturberen  :omg:
"Smarte kil nekst yaar selfieruk a nieuw worro foor mastrubation."

Nederlands in 2060.

Ros

Citaat van: Jellington op 17/12/2013 | 22:22 uur
Het staat serieus sinds dit jaar in het nederlandse woordenboek, ik weet dit omdat mijn Nederlands leraar hier een heel leesuur over heeft zitten praten, hij deelt jouw mening.

Verstandige man..... Volgend jaat selfieruk....nieuw woord voor masturberen  :omg:

Jellington

Citaat van: Ros op 17/12/2013 | 21:53 uur
Nee, dit is wat mij betreft straattaal.  En zou het iets te maken hebben met zelf iets doen zou het woord met een "z " beginnen. Ik heb een vrezelijke hekel aan de afbraak van onze moerstaal, dat inmiddels doorspekt is met engelse woorden waar best een Nederlands woord voor bestaat.

Het staat serieus sinds dit jaar in het nederlandse woordenboek, ik weet dit omdat mijn Nederlands leraar hier een heel leesuur over heeft zitten praten, hij deelt jouw mening.